Indafotósok - elDaniel

2012.03.29. 09:09 Hargita Nándor 10 komment

 

Lugosi Dániellugosidaniel.jpg

 

Indafotó: http://indafoto.hu/danefoto 

Blog:           http://lugosidaniel.blogspot.com/

                      Kedvelt képei

Civilben" mivel foglalkozol?

A Műegyetem Közlekedésmérnöki karának Járműmérnöki szakán tanulok.

Ez megmagyarázza például a HÉV-es sorozatodat. Ad a Műegyetem fotós,vagy dokumentálós feladatokat is egy leendő járműmérnöknek, vagy csakkihasználod az alkalmat egy-egy terepmunkán?

Van a közlekedésmérnöki karnak egy külön csoportja Műterem néven, ittelég sok lehetőség adódik a fotózásra.


Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Én már teljesen a digitális korszakban nőttem fel, az első fényképezőamivel fotóztam egy Canon PowerShot A100 volt, viszont a legelsőteljesen saját gépem (illetve kisajátított) egy Canon EOS 350D volt.

Most mivel fotózol? Milyen objektívek vannak az arzenálodban?

Jelenleg egy Canon EOS 5D-vel pusztítom a külvilágot, amihez Canon28/2.8; Canon 50/1,4; Canon 55-200/4.5-5,6; illetve Canon70-200/2.8-as objektívet használok.

Van kedvenc fotótémád?

Igen, a zene nagyon közel áll hozzám, így ami a zenéhez kapcsolódikarról szívesen csinálok pár képet. Másik kedvenc témám a tájképek,viszont ebből a témából rengeteg olyan elképzelésem van, amit csak külföldön tudnék megvalósítani.

Igen, láttam, hogy zenekarokat, koncerteket is szívesen fotózol, voltál már nagyobb fesztiválokon direkt fotózni? Akár itthon, akár külföldön?
 

Fesztiválon nem voltam még, csak kisebb-nagyobb koncerteken, viszontnem is nagyon szeretnék fesztiválokra menni, mert zavar ha mellettemvan még 15 fotós és ugyanazt fotózzuk. (Kivétel az indafotós séták, amire remélem idén többre eljutok).

Mesélj a kutyádról. Nekem amióta macskám van, azóta ő a központi fotótéma.

Egy 4 éves Golden Retrieverem van, akit elég sokat látni a képeimen, szívesen fotózom, soha nem panaszkodott még, hogy rossz képet csináltam volna róla. Sokszor képzés közbe csinálom róla a műveim, olyanokat vissza tud adni egy kép, amit élőbe nem is látni, itt gondolok a mozgására.

elDaniel: Tempó

elDaniel: Tekintet

Van kedvenc stílusod, illetve utómunka technikád, milyen programokat használsz?

Minden képemet PS Lightroommal csinálom meg, ám néha a sima PS-t isigénybe veszem, sajnos nem szoktam sokat szöszmötölni egy képpel ezérthasználom keveset az utóbbit. Nagyon szeretem a régi filmes stílust, illetve effekteket, mostanában kezdtem el kisérletezni, hogy miként lehet Lightroommal "Cross Process effektet" elérni.

Hány képet készítesz, és kb. hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Nagyjából 23 kép/óra az exponálóképességem, amiből talán mindenötödiket tartom meg. Ez nagyban függ attól, hogy mit fotózok, egystatikus témánál igyekszem minél kevesebbet kattintani és sokat megtartani, mivel ott van idő megtervezni mindent, ellenben egy dinamikus témánál nem sajnálom a zárat, ott sokszor a szerencse is közrejátszik, hogy éppen melyik pillanatot sikerült lekapni.

A géped mindig nálad van vagy csak célirányosan indulsz fotózni?

Ha tudom, hogy lesz útközben valami amit lelehetne fotózni, akkor magammal szoktam vinni, akár a suliba is, viszont nagy általánosságban nem hordom magammal mindenhova.

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Talán az amikor napfelkeltét fotóztam a Gellért-hegyről. Azelőtt nem keltem fel csak a fotózás miatt hajnalok hajnalán, ám akkor megtettem és nem bántam meg, gyönyörű látvány volt. Akkor jöttem rá, hogyha úgy megyek el fotózni, hogy van egy elképzelt ötlet a fejemben és azt akarom megvalósítani, akkor sokkal jobb lesz a végeredmény.

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon...

Régi vágyam az Alföldön napfelkeltét fotózni az előtérben egy kicsi,lepukkadt, ferdefalú parasztházzal.

...és az egész világon?

Bárhova, de a legjobban Észak-Amerika és a Skandináv-félsziget mozgatja meg a lelkem.

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Jelenleg ez tetszik a legjobban:

elDaniel: Híd a semmibe

...és az összes indafotós kép közül?

Na most jó kis keresésbe kezdtem, de sikerült megtalálnom pdave képét: 

pdave: DSC07206 7 8

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

VLM oldalát, N.Gyuree és Völgyi Attila blogját.

Van-e valami ötleted arra, hogyan lehetne még érdekesebb, színesebb az Indafotó?

Nem tudom szokott-e lenni ilyen, de ha meglenne adva egy téma eléggé leszűkítve, például éjszakai közlekedés, és pályázatszerűen lehetne rá beküldeni képeket, végén pedig egy független szakszervezet elbírálná az alkotásokat.

Következő interjúhoz kit választanál, kiről olvasnál szívesen?

nmb-ről.

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr634346154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKFoto 2012.03.29. 09:38:35

Nagyon klassz ez az interju is! (a space gomb néha elromlani látszott;) , a hiányzó szóközöket javíthatnátok!:))

DosaAndras 2012.03.29. 09:39:44

edaniel, elDaniel, remélem most már más nevű jön, mert azt hittem, egy régebbi bejegyzés jelent meg újra :)))
Dani, Örülök, hogy olvashattam rólad. :)

curbow 2012.03.29. 09:57:22

Köszönöm, hogy elolvastátok!:) Nem tudom mi lehetett a szóközökkel, valami belső hiba lehet:(

kisklau 2012.03.29. 10:12:25

Klassz volt olvasni Rólad és természetesen kicsit többet tudni. valamint és nem utolsósorban a képeid is remekek :)

Putto · http://www.dynamicart.hu 2012.03.29. 14:50:07

Üdv, remek szösszenet :)
Kísérletező embernek tartom elDaniel-t, ha jól tévedek, legalább is a képekből ez derül ki :) ráadásul irigylésre méltó az arzenálja... :)

cerezo 2012.03.29. 21:35:20

Hát, a felszerelés biztosan nem lesz gátja a további sikeres fotóknak.:) Gratulálok az eddigiekhez, örülök, hogy olvashattam Rólad!

múvemáccsó 2012.04.08. 17:48:44

hév ász.
napkelte ebből a szemszögből számomra is 1000000x megélt pillanat, buli utána felmászás a hegy ezen oldalára.
ettől függetlenül a kép túl giccses lett.
a kedvenc képed nekem úgyszint megagiccs.óriás posztereken szoktam ilyet látni az ismerőseim szobájának falán.

Szabványok 2012.05.03. 19:00:31

Jó képek, nekem is a híd a semmibe tetszik legjobban.
Viszont Völgyi Attila blogjának linkje nem muxik nekem!
süti beállítások módosítása