Kisklau tovább utazik: Sümeg és Szigliget

2012.08.21. 10:00 Réka ‎ 13 komment

Az előző poszt alá érkezett hozzászólásokból úgy fest, nem érkezhet elég korán az újabb beszámoló Kisklau tollából és fényképezőgépéből. Nem is szaporítom a szót, Klaudia mesél tovább:

 Azzal kezdődött, hogy Beni nagyon szeretett volna még Sümegre menni. Tavaly bejött nekünk itt az élet nagyon. Felmértem a helyzetünket és arra jutottam, hogy két napot bevállalunk. Mivel meglehetősen sok itt a program és a látnivaló és két napba nem fér bele olyan sok, már kezdtem fejben sakkozni, hogy mikor és mit és hol. Egyetlen fix pont volt, hogy Szigligetre szeretnénk elmenni.

Kedvenc helyünk több szempontból is. Beni már a zsebpénzét gyűjtötte, hogy meghívjon fagyizni és íjászkodni is szeretett volna.

kisklau: A Balaton vára - Szigliget - kilátás

A Balaton vára - Szigliget - kilátás

Eddig mindig estefelé mentünk Szigligetre,ez most másképp alakult, pont délután értünk oda, ragyogó napsütésben. Nem is volt hely, ott, ahol meg szoktunk állni. Így fedeztem fel csodás épületet, növényekkel befuttatva. Persze első a vár. Fel is másztunk egészen a fagyizóig, ahol rögtön három gombócot kértem. Bodzás-citrom és joghurtos meggy és talán túrós eper. Le kellett ülni a fagyival, mert haladni nem lehetett, hiszen zavarta a kilátást a nagysága.

kisklau: Szigligeti finomságok

Szigligeti finomságok

 Felérve a várba ismét csak ámultam. A várrom között élet van. Dárdás lovag állt az ajtóban, korhű öltözékben sétált néhány ember. Persze Benike íjászkodott. Első a tábla közepébe a többi messzebb, de nagyon tetszett neki. Természetesen én még mindig nem akartam kipróbálni a tavalyi emlékek miatt. Valakinek nem való J. Aztán felmásztunk a várba, minden kis zúgba benéztünk, Beni természetesen minden  kiálló-beugró sziklára fel és bemászott. Nézelődve csodás pillangókra figyeltünk fel. Párban repkedtek, majd az egyikük többre vágyott és pózolt a sziklán. Természetesen megörökítettem.

kisklau: Csodapillangó

Csodapillangó

 A másik kedvesen rászállt egy kisfiú sapkájára. Egy másik bástyán volt így nem tudtam lefotózni. Lefelé sétálva éreztem már a lábamban, hogy már megint sokat sétáltunk. Meg is pihentünk a kávézóban egy jófajta limonádéra.
Nem a parkoló felé tartottunk. A növényekkel beszőtt ház felé.

kisklau: Esterházy Kastély – Irodalmi Alkotóház - A kastély parkja – Szig

Esterházy Kastély – Irodalmi Alkotóház - A kastély parkja – Szig

Esterházy-Kastély – Irodalmi Alkotóház az épület neve a Kastély-parkja- Szigligeti Arborétum.

Kívülről valahogy nem látszott, hogy itt egy park lehet. Szinte semmi sem látszott. A recepción egy kedves hölgytől érdeklődtem a nyitvatartásról és aggódva, hogy kitaláljak négyig, térképet is kértem. Kicsit mosolygott rajtam, na de nem ismerhet mindenki. (A szigligeti arborétum honlapja.)

 A kert romantikus utakból, tisztásokból, vadregényes kanyarokból, dombok, fasorok és facsoportokból, csodás sziklakertből egy csodás kis tóból és a kedvenc helyemből: a filagóriából állt. Valóban jó volt a térkép, be tudtuk járni, meg tudtuk csodálni. Találkoztunk fakopánccsal, békával, pillangókkal, pókkal és szitakötőkkel. Mind megpróbáltam megörökíteni.

kisklau: Sziget és a tavacska

Sziget és a tavacska

Ücsörögtünk a padokon, néztük a virágokat és cseverésztünk Benivel, hogy milyen jó is itt. Kifelé tartottunk, amikor a parkból megláttuk a Kastély csodás épületét. Azonnal be akartam menni, itt szerettem volna nyaralni. De valóban nem látogatható és tényleg egy Irodalmi Alkotóház.

kisklau: Esterházy Kastély – Irodalmi Alkotóház - A kastély parkja – Szig

Esterházy Kastély – Irodalmi Alkotóház - A kastély parkja – Szig

Az Irodalmi Alkotóház honlapja

Nagyon fáradtan indultunk tovább Sümegre a szállásunkra.

Bejelentkeztünk: Megkaptuk a szoba-kártyát. Elindulunk, belépek és látom, hogy nincs erkély, nincs várra kilátás. Igazából grátiszba kaptuk csak a várra néző ablakot, mert már tavaly is voltunk és ezzel kedveskedtek nekünk. Jeleztem a recepciónál. Mivel 92%-os foglaltsággal üzemeltek, nem tudtak várra néző szobát adni.
A megoldás egy lakosztály volt. Elképesztő pompával és pezsgőfürdős sarokkáddal, terasszal.
Majd mikor lementünk és elfogadtuk, akkor kijött egy fiatalember, elnézésünket kérte, hogy rosszul foglalta le a szobát és reméli megfelelő a mostani és érezzük jól magunkat. Életemben nem tapasztaltam még ilyen hozzáállást. Itt már tavaly is minimum úrhölgynek éreztem magamat. Komolyan.

Benike aztán itt részt vett még lovagi játékokon, gyerekeknek szervezték. Nagyon tetszett neki.

Rengeteget fürödtünk a klassz medencékben, csodáltuk a várat este és reggel és délután.

kisklau: medence

medence

 Pénteken aztán úgy terveztük, hogy megnézzük. A tavalyi évhez képest rengeteg mindent felújítottak és sokkal barátságosabb lett. Kevés lezárt terület volt és ami újdonság volt, hogy nem csak a bemutatók idején voltak korhű jelmezben emberek, hanem folyamatosan. A kilátásról beszéljenek a képek, illetve jobbára a vár részleteiről szólnak.  Szerencsésebb egy kicsit felhősebb –borongósabb időt kifogni fotózni, de ugye az időjárást még nem rendelhetjük.

kisklau: 2012.08.17. Sümegi vár (1)

2012.08.17. Sümegi vár (1)

Az első természetesen itt is az ágyuk megcsodálása volt, majd az íjászat. Úgy láttam, hogy a felnőttekre és a gyerekekre is fel voltak készülve. Volt lehetőség kézműveskedni. Benike kukoricacsuhéból készített kosárkát. Természetesen a néni segítségével. Megismerte Lurkót a lovat, akin lovagolt is egy kör erejéig. Jártak-keltek még vitézek, apródok, hastáncosok is a várban. A szőlőlugas alatt kellemes kis kávézó bújt meg, ami különösen jó ötlet volt ilyen hőségben.

kisklau: Szőlőlugas

Szőlőlugas

Benike egyszer csak felkiáltott, hogy anyaaaaa! Ott egy sólyom. És valóban.

Győrffy Villám András jóvoltából solymász bemutató volt. Megcsodáltuk a madarat. Abban az elképesztő szerencsében volt részünk, hogy Apaccsal együtt indultunk a várból lefelé, ahol András bácsi látván, hogy a nyakamban fényképező és éppen már a madár alatt a porban fetrengve szeretnék képet készíteni róla, megszólított és mondta, hogy a kezünkre engedi majd Apacsot. Néztünk kikerekedett szemekkel.  Benike szerette volna először, így kapott egy kesztyűt a kezére, de a madár egy kicsit feljebb érkezett.

kisklau: Benike és Apacs

Benike és Apacs

Persze nem volt belőle semmi gond. Aztán jöhetett hozzám. Nekem is a kesztyű előtt landolt egy kicsivel. Apacs körübelül 70-80 dkg , cseppet sem nehéz, hét éves. Felvettük a szemkontaktust és nagyon sajnáltam mikor elrepült a kezemről. Még meg tudtam örökíteni a tekintetét, de úgy sem felejtenénk el már sosem.

kisklau: Apacs

Apacs

Így telt ez a röpke két nap :)

Röpke nyaralás - Szigliget

Röpke nyaralás - Sümeg

Érdekes helyen jártál? Szeretnéd megosztani az olvasókkal az élményeidet? Írj te is útikalauzt! Gyűjtsd össze az emlékeidet, válogass ki néhány fotót és fotóalbumot, keress pár hasznos linket, tudnivalót és az egész paksamétát küldd el a rekafoto@gmail.com címre.

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr344722318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisklau 2012.08.22. 07:04:32

Köszönöm a lehetőséget :)

szabolcsfoto · https://www.facebook.com/SimoSzabolcsPhoto 2012.08.22. 18:23:49

Jó kis írás, szép képek :)
Sokszor járunk a környéken, de a Szigligeti Arborétum eddig valahogy kimaradt, őszintén szólva nem is tudtam róla, hogy létezik :S
Köszi a tippet! :)

cerezo 2012.08.22. 20:21:44

Mi köszönjük, kisklau!!:)

kisklau 2012.08.22. 22:44:46

@szabolcsfoto: ha akad parkolóhely ott, ahol meg szoktam állni, akkor én sem tudom meg sosem. Nagy kár lett volna.
Örülök, hogy egy ötlettel több, amit meg lehet nézni :)

kisklau 2012.08.22. 22:45:20

@cerezo: Kedves vagy, köszönöm :)

ajpekfoto 2012.08.23. 20:38:31

Grat! jó kis beszámoló klau...

kisklau 2012.08.23. 21:33:52

@ajpekfoto: Köszi :) Csak egy röpke :)

kisklau 2012.08.29. 13:07:56

@Zseda: Örülök, hogy tetszik :) Köszönöm!

Miumiu 2012.09.02. 13:13:07

Nagyon szépek a képek, ilyenkor sajnálom kicsit, hogy nincs időm kicsit többet kirándulni, kimozdulni otthonról fotózgatni :)

kisklau 2012.09.02. 23:02:57

@Miumiu: Köszönöm szépen. Igazából inkább nyaralás lett volna, de ugye sosem bírok magammal. Fotózni kell :)

Evaneni 2012.09.07. 04:22:44

Nagyon jo kirandulasotok volt,es nagyon jo kepeket lottel.

kisklau 2012.09.07. 08:09:06

@Evaneni: Örülök, hogy tetszenek. Szívem szerint már most is kirándulnék újra :)
süti beállítások módosítása