A legjobb képed 2009-ből

2009.12.14. 11:33 Hargita Nándor 34 komment

Ahogy tavaly is, idén is kíváncsiak vagyunk a legjobb fotódra - vagy legalábbis, amit így év vége felé annak gondolsz.

Megmondom, miért egészítettem ki a legalábbissal kezdődő fél mondattal a kiírást. Én mindig úgy vagyok vele, hogy baromi hosszú volt ez az év és emlékezetemben sokkal élénkebben élnek a frissen (ősszel-télen) készül képek, tavaly is a Nightriderrel neveztem, pedig biztos tavasszal is lőttem szépeket.

Egy szó mint száz, mielőtt feltöltöd vagy felcímkézed bestof2009-el a legjobb képedet 2009-ből, jól nézd végig az összes fotódat janurtól decemberig, hogy biztosan jól válassz! Biztos lehetsz benne, hogy a homlokodra csapsz majd, néhány fotó láttán, hogy "Úristen, ez is 2009-es?!"

Ha lehet, csak 1 fotóval nevezz, hiszen a legjobb fotódról van szó - ha később meggondolod magad, bármikor átteheted a címkét egy másik képedre, egészen január 3-ig! 2010 január 4-én hétfőn összeállítunk egy válogatást a felcímkézett fotókból.

Addig is, nézegessétek a tavalyi termést a bestof2008 címke oldalán, vagy Diavetítéssel.

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr931597022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gologuzov 2009.12.15. 19:34:54

Hát tavaly volt néhány huncut szaki akinek jócskán akadt "best off"-ja. Ja.

Vajmaci 2009.12.16. 08:50:59

Csak ma...csak Nektek...feltettem...:D:D

tordav · http://szimulacio.blog.hu 2009.12.17. 00:28:08

na, tök jó ötlet, egyébként grat az indafotóhoz, szeretem ;)

csataló 2009.12.17. 12:45:01

@csataló: bocsánat, ezt a kommentet nem ide szántam!

tosy 2009.12.19. 07:08:24

A hűtőtornyos természetjárós kép nem rossz, de a tudatlanság vezette a kép elkészítőjét, ugyanis a hűtőtornyon káros anyag nem kerül a légkörbe.
www.vbt.bme.hu/oktatas/melyep/Hallgeloadas/2008t/Bischof.pdf

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.12.19. 09:59:41

@tosy: ezt írják is a képek alatt kommentben (sőt, a mátrai erőmű az egyik legtisztább, tán ezt is), de szerintem a kép nem azért készült, hogy az erőművet "feketítse" be, hanem általános helyszínt keresett egy ilyen képhez.

tosy 2009.12.19. 10:37:29

@darthwalk: :)
az meglehet. viszont az ilyen képeket szokás rosszul beilleszteni és helytelenül cikkezni.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.12.19. 10:41:18

@tosy: ebben igazad van, de ez tulajdonképpen egy stockfotó.

Vajmaci 2009.12.19. 11:53:17

Hali!

A képet én csináltam...sosem állítottam róla hogy füst...aki tud olvasni, az láthatja a címe is: KÖDGYÁR!
Mivel Abasári származású vagyok, tudom mennyit változott az utóbbi időben a ME!
Az más kérdés, hogy egy klímavédelmi pályázaton második lett a kép...
És kösz!
Az ha elgondolkodtat valakit a kép, azt jelzi, megérte publikálni!:D

bejgli 2009.12.19. 20:46:44

Sok jó kép van, közülük a Ködgyár tűnik a legegyedibbnek.
Az utána következő (pár a kanapén) nem reklámfotó, azaz beállított?
A NatGeo stílusú zöldszemű lányról van még kép?

bcsning 2009.12.19. 23:39:26

A zöldszemű lányból teszek fel még párat az albumomba néhány napon belül!

N.Greg 2009.12.20. 15:58:05

Na már én is neveztem. Remélem tényleg ez lett a legjobb képem :D .

SeeIT 2009.12.30. 08:58:50

és tényleg azokkal mi van aki 68 képet rak fel? :D

Sztravinszka 2009.12.30. 14:14:13

@SeeIT:

Lehetnél megértőbb... azért az nehéz eldönteni, hogy ezekből a drága kincsekből melyik a bestof :D

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.02. 13:52:36

A következők csak azoknak szól akik egynél több képet tag-eltek!

Bázé!

Ide csupa egoista magamutogató emberek rakják be a fotóikat annak reményében, hogy minél többet címkéz fel annál több képüket látjuk? Nem volt világos hogy egy képet lehet csak felcímkézni? Vagy azt hiszitek kíváncsiak vagyunk a 68 idétlen vackotokra? Nem tisztelitek a játékot annyival, hogy betartjátok a szabályokat? Nem tisztelitek a jobb fotósokat annyival, hogy a remek képeiket nem teszitek észrevehetetlenné a sok felcímkézett vackaitokkal?

Költői a kérdésem persze: nyilván annyira csírák vagytok, hogy azt hiszitek menő ha a slideshowban 3-10-30 ugyanolyan képet látunk tőletek....

old shutterhand 2010.01.02. 20:50:12

Hát Pacsker most igazán elvetetted a sulykot !
Hogyan vettél magadnak bátorságot, ilyen durva, sértő szavakkal alázni a bestof feltöltőinek egy rétegét. Szerinted igen sokan " idétlen " és "vacak " képekkel jelentkeztek amire TI NEM VAGYTOK KÍVÁNCSIAK .
Szóval az indafotó csak a "NAGYOKÉ" !
A minap regisztráltam. Ma akartam feltölteni. ami ezután már nem aktuális...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.02. 22:32:23

@old shutterhand:

Teljesen félreérted és félremagyarázod a szavaim. Az indafotó egyértelműen nem a nagyoké: de igen is legyen a szabályokat betartó, olvasni tudóké.

Mondandóm csak azokhoz szólt akitől egyértelműen látszott hogy direkt címkézett rengeteg képet.

Körülbelül 30-40 embernek írtam az indafotón, hogy csak egy képet szabad címkézni és ebből csak 5-en válaszoltak, hogy "bocsi, oké, megtörtént a változtatás". Magyarán a legtöbben tényleg direkt és nem véletlenül címkéztek fel több képet.

Vajmaci 2010.01.03. 13:12:34

@old shutterhand:
Félreértések végett...ha az a szabály, hogy a "legjobb képed", akkor nem a legjobb 100-at kell....
A magyar nyelvet értők szerintem leszűrhetik, hogy EGY DARAB képről szól a dolog!
Nincs itt "nagyobb fotós-kisebb fotós" dolog...ezt csak max bemagyarázod Magadnak, ami nem jó!
Szerintem igaza van Pacskernek...igenis aki sz@rik bele a közösségbe, az nem oda való!
Vannak írott,és iratlan szabályok!
Aki meg nem képes szövegértelmezésre, az inkább vegyen magyar nyelvtan leckéket!

Easy_Performer 2010.01.03. 20:01:42

Aki bekerül a végleges bestof2009 indafotó kollekcióba kap valmi ajándékot is? (én, speciel egy menőbb gépet szeretnék)... ha igen, előre is köszike.. ehhe

Bizsu60 2010.01.04. 01:02:45

Én is bátorkodtam kettőt feltenni. Szánom bánom, nem tudtam dönteni. Utólag is sajnálom. Ami a képeket illeti, azt hiszem Országosan indulhatunk a Bestofban. Valami fantasztikusan igényes fotókat láttam, és büszke vagyok mindannyiunkra!Sokan tanultak meg itt fotózni, ami az Indafotó érdeme is.Annyira erős a mezőny, hogy akár így ahogy van leadhatjátok:))
Bárki kerül is be, szerintem, egy kis újsághír, vagy valami ilyesmi biztos jól esne nekik;
Kiváncsian várom a végét!!!

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.04. 10:08:58

Aki rengeteg képet rakott fel, azt "kizárjuk" azaz nem fog bekerülni a végső válogatások semelyikébe - merthogy lesznek ilyenek is, a héten, legalább kettő, úgyhogy figyeljetek!

Aki még nem adott hozzá képet, az ma még megteheti - de csak 2009-es képekkel lehet próbálkozni (EXIF legyen természetesen). A korábban illetve később készült képeket szűrjük.

Ajándékba új gép biztosan nem lesz, csak hírnevet tudunk adni :)

Vajmaci 2010.01.04. 21:07:41

@Bizsu60:
Nem hiszem hogy a 2 kép lenne a legnagyobb probléma..:D:D
Itt azokról szólt a dolog, akik 40-60-80 képet neveztek..:D

Szentpeter 2010.01.07. 22:07:17

Nos nekem más a véleményem... Én például több fotót raktam fel, én ezt tartom normálisnak, hogy ha kiválasztom az év fotóját, akkor a kedvenceimet válogatom ki, én más fotókat nem bírálok mert a fotósok egyébként is érzékeny lelküek, sok pályázaton indultam, a nyertes fotók 10 százaléka tetszett, ez egy rendkivűl szubjektív világ..

Ahogy mondtam már egy másik vitában, a fotózás bizony felszereltség kérdése is, vannak profi cuccok, akik képesek egy 20 méterre ugráló mókust totálba hozni..

Nekem nincs félmilliós objektivem..

Miért ne tehetne fel valaki egy versenyre akár tiz fotót, egy kis elismerésért

Én mindig a szándékot nézem, valóban a szépeket válogatja ki vagy csak bohockodik, belerondít a versenybe...

Én igy látom a világot, a lencsén keresztűl...

Sztravinszka 2010.01.07. 22:08:51

Látod pacsker, kár volt ilyen agresszíven fröcsögni és rendezkedni, anélkül is bekerült volna a vacak képed :)) Hajrá ződek!

Bizsu60 2010.01.08. 18:44:48

Pacskernek igaza volt! Nem értem xy legrosszabb képe mit keres a Bestofba? Ráadásul, 20 kép közül! Sajnálom, hogy nem voltam én is pofátlan:( Csak a tiszta játék miatt mondom, és írom!
A zsűri tudja, mint fotós viszont nem értem!

Vajmaci 2010.01.09. 08:58:59

@Szentpeter:
Ha úgy látod, hogy a fotózás felszerelés kérdése, sajnos rossz úton jársz!
Sajnálom hogy így látod!
Minden a fejben dől el!
Ismerek olyan "fotóst" aki EOS 1D mk2-vel, és többmillás obiparkkal sem képes egy épkézláb képet készíteni, és ismerek szerencsére sok olyat aki egy bridge géppel csodákat művel!
a legjobb képed az meg hiába ragozzuk EGY kép....ha valaki egy pályázatra nevez, és nem felel meg a kiírásnak a nevezése,akkor kizárják.Ha valakinek fixaideája,hogy beégeti magát egy közösség előtt...ám legyen!
Én (és még sokan) tisztán "versenyzünk", mert megtiszteljük egymást ennyivel!

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.09. 12:06:13

@Bizsu60: végül végignéztem az egész felhozatalt, tekintet nélkül a feltöltött képek számára és úgy válogattam.

jövő ilyenkor már jobb szisztémával csináljuk a válogatást ahol előre meg lehet határozni a feltölthető képek számát.

Bizsu60 2010.01.09. 12:43:18

@darthwalk:
Megértem, de mint írtátok, versenykiírás, csak egy kép! Azt írtátok kizárjátok azokat, akik sokat tettek fel. Ehelyett egy kép bestof lett, a 20 kép közül! Elnézést is kértem az én feltett 2 képem miatt.
Szerintem nem fer. Sok remek kép csúszik le az miatt a kép miatt.
Jövőre biztos lesznek új emberkék, remek fotókkal, de sok jó fotóst elveszítetek a FOTÓS oldalon, a nem betartott játékszabályok miatt.

Bizsu60 2010.01.09. 12:49:13

@Vajmaci:
Bizony neked is igazad van. Nem minden a felszerelés:) Látni kell, és érezni azt amit fotózik az ember. Aztán úgy kell megalkotni, hogy azt más is úgy lássa, ahogy TE.:) A többiben is egyetértünk.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.09. 12:57:18

@Bizsu60: én is végigrágtam ezt, aztán úgy döntöttem, hogy nem zárom ki azt akik egynél többet tettek fel.

ennek az az oka, hogy ha a fotós jó és jól választott, akkor azzal az egy képével is "bekerül" ha nem akkor meg nem.

viszont, azért van a kedvencelés, hogy ne csak én dönthessem el, hogy mik a beküldött képek közül a legjobbak.

Bizsu60 2010.01.09. 16:55:42

@darthwalk:
Nándi nem vitatkozom, tudom nehéz dolgotok van de az első fordulóban azt az egyet nem értettem. Én már rég letettem a lantot a számomra érdekes, és jó fotóknál.:)
A második kör minden képe a helyén van!
Jah és olvasd magad vissza, az első, és második mondatod üti egymást.
Mint mondtam nem vitázom, személyes véleményem írtam le.
süti beállítások módosítása