Gyere te is térképészni!

2010.10.19. 13:28 ddq (törölt) 18 komment

Ha nem ez az első napod az interneten és érdekel a fotózás akkor valószínűleg találkoztál már a Fortepan.huval. Ha nem akkor itt az ideje, hogy megnézd.
Röviden:

A Fortepan egy nemlétező archívum. Nevét a váci Forte gyártól kölcsönözte, a háború után így hívták a legelterjedtebb és legnépszerűbb negatív filmet. A gyűjteménynek bár neve van, épülete, vagy számlaszáma nincs, és nem is dolgozik ott senki. A Fortepanban szereplő fotókról nagyon keveset tudunk, általában nem ismerjük a szerzőt, a szereplőt, de a helyszínt sem.


Úgy gondoltuk hozzátesszük mi is amit tudunk a nagy közös képvadászathoz, így született meg a Fortemap, aminek az egyetlen célja, hogy a Fortepan böngészés közben a fejedre csapsz és felkiáltasz, hogy “Én ezt tudom hol van!” akkor legyen egy térkép ahol oda tudsz bökni és el tudod helyezni a képet.

Hogyan működik?
A jelenlegi béta verzióban így helyezhetsz el képeket:

  • Lépj be az Indapasszoddal.
  • A térkép jobb felső sarkában kattints a kép hozzáadása gombra
  • Határozd meg a kép készítésének helyét a térképen.
  • A felugró ablakban add meg a kép urljét (http://fortepan.hu/_photo/display/XXXX.jpg) és ha tudod a leírását és a dátumot.
     

Miért jó az neked ha segítesz képeket keresni?

  • Mert jó tudni, hogy más is visszaemlékezhet a Te segítségeddel.
  • Mert jólesik megtalálni a gyerekkori ovidat, esetleg az első közös séta helyszínét.
  • Mert visszanézhetsz a múltba.
  • Mert olyan képekre bukkanhatsz amiket látni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr422383353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bpelhos 2010.10.21. 23:28:05

Nagyon jó kezdeményezés, csak valahogy kétirányúvá kellene tenni a dolgot: A Fortepan oldalán is jelenjen meg (pl. egy linkkel), hogy ez a kép már geotag-elve van.

Madw 2010.10.21. 23:51:06

Tényleg nagyon jó, de ha már web2 meg minden akkor lehetne valóban kétirányú a dolog. Így egy kicsit kényelmetlen. Főleg, hogy volt olyan is, hogy mire kiböngésztem egy kép helyét, addigra megelőztek. :)
Célszerű lenne egy képet csak egy helyre engedni beregisztrálni, mert ha elszaporodnak a duplázások meg az ugyanolyan képek egymástól pár méterre regisztrálások, akkor csak káosz lesz belőle.
Max ha valami nincs jó helyen kimoderáltatni. ;)

Naszta · http://naszta.hu 2010.10.22. 07:15:47

Nekem nem működik, pedig használnám.

Win 7 x64, Firefox 3.6.11, Flash 10.1.85.3

nabeul 2010.10.22. 09:04:01

nekem sem működik.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2010.10.22. 09:49:55

@bpelhos: ez sajnos nem rajtunk mulik, de ha lehetseges akkor talalunk ra megoldast.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2010.10.22. 09:52:07

@Madw: ismerjuk a problemat, fogunk ra megoldast talalni, csak cseppet osszetettebb a kerdes mint elsore latszik. Mert ki es mi alapjan donti el, hogy ha mar felvittek egy kepet akkor az van a jo helyen vagy az amit eppen probal valaki felvinni. De a lenyeg, hogy lesz ra megoldas.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2010.10.22. 09:52:45

@Naszta: @nabeul: a nem mukodik mit jelent pontosan? nem jelenik meg a terkep? nem jelenik meg a hozzaadas gomb?

nabeul 2010.10.22. 10:26:01

@ddq: már működik.
Nem volt számomra világos a leírás. Azt gondoltam, hogy a két oldal össze van kapcsolva és fortemap oldalon jelennek meg a képek, amiket térképre kellene tenni.

A képeket itt lehet megnézni: fortepan.hu/

A felismert képet a térképen itt lehet elhelyezni:
fortemap.inda.hu/

bocsi.

Baldrick68 2010.10.22. 10:36:14

Banyek ha rákattintok a kép hozzáadására nem történik semmi.

Baldrick68 2010.10.22. 10:38:34

Bocsi műxik én voltam a láma

kérődzőgiliszta 2010.10.22. 10:44:12

Bocsika de ez a geotagged fotó miti-muti már évek óta működik a flickren és a Panoramion, valamint a Picasan is.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2010.10.22. 10:45:47

@kérődzőgiliszta: az lehet, viszont ez a terkep konkretan a fortepanos kepek feldolgozasara lett letrehozva.

kérődzőgiliszta 2010.10.22. 10:49:40

Jajj, bocs! Nem tudtam, hogy egy fotónál számít, hogy fortepan, vagy nem fortepan. Mellesleg Ilfordra és Kodakra dolgoztam! Akkor az nem is játszik!

kérődzőgiliszta 2010.10.22. 11:05:55

Értem én persze, csak nem értem. Akkor ez nem más, mint egy találtképgyűjtemény, amit a tisztelt publikum segítségével kívánnak "megfejteni". Azért ez nem kellő világossággal jön le ebből a híranyagból!
Mellesleg van vagy 100 db. I. Vh-s 6*9-es nitrocelluloz negám az olasz frontról (Doberdó, Isonzó, Dolomitok). Néhányat restauráltam és beszkenneltem. Az se piskóta.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2010.10.22. 11:20:23

@kérődzőgiliszta: nem kivanunk mi semmit, ugy ereztuk, hogy valamit tehetunk ezzel a terkeppel, aminek masok orulnek. ennyi.

Jelenleg az egesz felulet a fortepan.hu oldalon megtalalhato kepekre van kihegyezve, ami nem azt jelenti, hogy ez a kesobbiekben nem valtozhat.
De abban a pillanatban ahogy azt mondod, hogy van az Indafoton 100 darab regi fotod, amit szivesen feltennel a terkepre, akkor talalunk ra megoldast.

kutyacsont 2010.10.25. 00:14:44

Szerintem jó ötlet volt, két este végignéztem az összes fotót, találtam jó párat amit térképre is tettem. Nosztalgikus élmény volt lapozgatni az archívumot. Köszönet érte! :)
Albi

MCMLIX 2010.10.26. 23:23:55

Csatlakozom @bpelhos, @Madw-hoz. Jó pár képet rögzítettem már, és jó lenne a képhez fűzött megjegyzést is utólag javítani. Sajnos találtam már néhány nagy tévedést is. Az elhelyezés is változó, én a ge/panoramio elvet követve a készítés helyét preferáltam.
süti beállítások módosítása