A Kanadai Nagydíj a 2011-es Formula–1 világbajnokság hetedik versenye, amelyet 2011. június 10. és június 12. között rendeznek meg a montreali Circuit Gilles Villeneuve-ön.
Versenypálya 4.361 km Táv 70 kör, 305.27 kmKanada területe az Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig terjed, északon pedig a Jeges-tengerig ér. Délen és északnyugaton az Amerikai Egyesült Államokkal határos, a két ország közötti határ a világ leghosszabb nem védett határa.
Montreal Kanada második legnagyobb városa és Québec tartomány legnagyobb városa. Párizs után a második legnagyobb francia nyelvű város a nyugati világban.
Nézzünk egy válogatást a világ második legnagyobb országáról feltöltött fotóitokból!
barbara23 fotója
gaborretei:Tudomanyok Kiallitasa
katonaik fotója
véjé: big city life
utasguszti: Calgary
ViAi:Ottawa
balka fotója
utasguszti: Drumheller003
gaborretei: Point Atkinson világítótorony
véjé: Berepülés
Booboo: Gépen száll fölébe
Izgalmasnak ígérkezik a Kanadai Nagydíj... Forrás:http://www. motorsportal.hu
A Formula-1-es szakértők meg vannak győződve arról, hogy a Kanadai Nagydíj számos izgalmat tartogat a közönségnek a két DRS zónának, valamit a Pirelli abroncsoknak köszönhetően.Akárcsak legutóbb Monacóban, Montrealban is a szuperlágy és a lágy konstrukció kerül bevetésre. Noha a szettek azonosak, a két pálya között jelentős különbségek vannak, így sokkal több kerékcserére számítanak, mint a két héttel ezelőtti futamon. "Ezen a pályán több kemény fékezési zóna is van, ami hatalmas terhelést jelent a gumiknak. Úgy gondolom, hogy akár négy kerékcserére is szükség lehet" – vélekedik a Virgin versenyzője, Timo Glock.Az izgalmakat fokozhatja, hogy ezúttal két DRS zónát jelölnek ki: a célegyenesben, valamint az azt megelőző egyenesben, így azonnal lehetőség nyílik az ellentámadásra. A Force India versenyzője, Adrian Sutil vegyes érzelmekkel gondol az új szabályra. "Biztos, hogy a közönség élvezni fogja, de így már túl könnyű lesz az előzés, és nem sok sportértéke lesz egésznek."A gumik és a DRS mellett az időjárás is hozzájárulhat ahhoz, hogy a kanadai futam kiszámíthatatlan legyen: az előrejelzések szerint az eső valószínűsége szombaton 65 százalék, vasárnap pedig 60 százalék lesz. A pénteki tréningen biztosan száraz marad a pálya.A Kanadai Nagydíj lehet az utolsó helyszín, ahol bevethetik a kipufogó-diffúzor rendszert, ugyanis az FIA a tervek szerint a jövő héten végérvényesen betiltja, hogy a csapatok a kipufogógázokat aerodinamikai célokra használják.
|
---|