Indafotó útikalauz - Kisklau Zalacsányra kirándul

2012.08.17. 10:20 Réka ‎ 24 komment

Kisklau nyaralt, és természetesen sem Benikét, sem a fotómasinát sem hagyta otthon. Az eredmény pár mutatós album, benne nagyon sok mutatós fotóval. Kisklau azon kevés emberek közé tartozik, aki még a kacsáról is jó fotót készít. Őrület. Öröm volt olvasni ezt a beszámolót, hiszen olyan helyeket mutat be, amelyekről nem sok tudomásom volt eddig. A szó és a kép Klaudiáé:

Nyaralni indultunk :) Zalacsány felé több helyen is megálltunk pihenni. Na nem is annyira a hosszú út miatt, hanem inkább a látnivalók és a táj szépsége miatt.

A cél:  Zalacsány. Kora délután érkeztünk. Ez a Termál-völgy szívében található faluban egy gyönyörű többhektáros őspark területén volt a szállásunk. Rengeteg képet készítettem erről a nyugodt és csodaszép helyről.

Az esti séták is remek fényeket biztosítottak. Na meg valahogy a hangulat. Hatalmas fák és szabadság érzése

A részletekről: kitörött üveg, kidobott zongora, a röplabda háló, kovácsoltvas

A fákon mókusok élnek és a fák között beszűrődő fények lenyűgözőek. Madárcsicsergés és nyugalom na meg mi. Mivel korán ébredtem, gyakran sétáltunk Benikével a parkban és néztük a mókusokat. Szerintem a képeim leginkább csak próbálkozások, de remélem tetszenek.

Egyik reggel megfelelőnek látszott ahhoz, hogy közöljem a családommal, hogy a Kis-Balatonhoz szeretnék menni. Duzzogás kísérte a fiam részéről, mert ő bizony megintcsak Kehidakustányra ment volna strandolni. Nem hagytam magam.

A Kányavári-sziget fokozottan védett terület, a Kis-Balaton része. Kísérő nélkül szabadon látogatható. Sármellék és Balatonmagyaród közötti útszakaszról tudjátok megközelíteni. A szigetre egy különleges látványú fahídon keresztül vezet az út. Ez volt aztán az a momentum, amikor már mindenki nagyon örült, hogy eljöttünk.

A Kányavári-szigetet a Zala folyó és a Kis-Balaton nyugati víztározója zárja közre. Nagyot sétáltunk a kialakított madártani ösvényeken. Elolvastuk a kihelyezett információs táblákat és persze mindent megnéztünk, amit lehetett.

A fények és az időjárás nem állt mellettem, de azért próbáltam megörökíteni a szépséget.  A madarak meg egyébként is mozognak és időnként messze is voltak, de remélem elhiszitek , hogy csodás madárvilággal rendelkezik a Kányavári-sziget :)

Ezek után természetesen már hallgatott rám a család, így indulhattunk is a Bivalyrezervátumba:

Kápolnapuszta, Bivalyrezervátum

Kápolnapuszta, Bivalyrezervátum nagyobb térképen való megjelenítése

A Kis-Balaton látogatása után különösen tanácsos erre kanyarodni. Egyrészt nincs is messze, másrészt a fogadóépületben egy a Kis-Balaton élővilágát bemutató kiállítás található. A játékos sétautak során kilátó és pihenőpontokat lehet találni. Innen távcsőből is lehet kémlelni a távolban dagonyázó bivalyokat.

Az állatsimogató egész nap elérhető. Szabadon szaladgálnak a kecskék, szamarak és egy lóval is találkoztunk

Egyik reggel nagyon korán ismét fotózni indultam, akkor még nem tudtam, hogy mit is pontosan, csak egy elhagyott Kápolnát kerestem.

Nemestóthy család sírkápolnája

Egy kedves fotós ismerősöm felhívta a figyelmemet rá, hogy Zalacsány után a Balaton felé haladva található egy Kápolna.  Szombaton kora reggel el is indultam felfedezni. A sűrű növényzet teljesen benőtte és nagyon nehezen megközelíthető, de szerintem kárpótolt a látvány mindenért. A Kápolnán elhelyezett táblán ennyit találtam: 1926-ban épült Hajas István terve alapján Tomics Miklós kivitelezésében.

Egy turista térképet találtam:

Hazafelé láttunk egy zászlót lobogni, el is indultunk az irányába.

Így találtunk rá Bögötére. Itt található az István-hegyi kilátó.

Rövid története:

Batthyány Ervin gróf, XIX század elején építette meg az első kilátót. István Lajos földbirtokos, 1938-ban átépíti és cserkészcsapatok kirándulóhelye lesz a II. Világháborúig. A "hidegháború" éveiben lebontják, majd helyére acél és betonszerkezetből légi megfigyelőállomást építettek, mely 10 éven keresztül zárt katonai bázisként üzemel. Az 50-es évek végén lebontják, átadják a helyet az enyészetnek. 1992-ben Bögöte Önkormányzata átvette az ingatlant és környékét. 45db építési telek került kiadásra és társadalmi munkával rendbe tették a területet. 2001-ben Németh Attila tervei alapján megépül a kilátó mai végleges változata. A kilátó előtti füves részen kialakított padok, asztalok és tűzrakó-hely lehetővé teszi a piknikezést, sütés-főzést. Van esőbeálló és este a kilátó ki is van világítva. Egy információs táblán jól látható a látogatási rend. Ennek eredményeképpen tisztaság és rend is található a pihenőhelyen a remek kilátás mellett.

Már a kilátóból is láttam egy kastélyt, gondoltam nézzük meg közelebbről is.

Horváth-kastély

Az eklektikus stílusú Horváth-kastély építése a XIX. század végén, 1875-ben fejeződött be. Magánterület, de a kerítésénél próbáltam azért egy-két fotót készíteni. Műemlékvédelem alatt áll. Bögöte, Felsőmajor

Ezek után már hazaindultunk, de ezen a vidéken mindig rengeteg időt tudok eltölteni, mert valahogy minden más itt :)

Nyaralás - publikus képek

Kápolna

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barBi.s 2012.08.17. 13:36:54

Gyönyörű vidék, ennek én is szemtanúja voltam már, többször is: minden évben ellátogatunk Zalacsányba. És természetesen gyönyörű képek! :)

zoliber 2012.08.17. 14:43:20

A "fehéren folytatódó" barna szamár mindent visz! Gratula! :-)

Tacsi világa 2012.08.17. 15:15:30

Szia Kisklau!

Délelőtt már írtam egy hosszú hozzászólást, de mire elküldtem volna, elszállt az internet, vele a hozzászólásom is. Most újra megpróbálkozok, hátha sikerül.

Nagyon tetszik az úti beszámolód, a képeid még jobban. Valóban csodálatos hely Zala megye, most kezdik felfedezni a vadregényességét, romantikáját, félig-meddig érintetlenségét. Jó magam rengetegszer túráztam arrafelé. A helyeket, ahol Benikével jártál, többször is bejártam (gyalog), úgy van, ahogy leírtad. Örökké megmarad bennem az a sok szép emlék. Sajnos nekem ilyen szép képeim nincsenek róla, mert korábban még nem volt digi gép, az utolsó látogatásom képeit pedig elnyelte egy tönkrement winchester. Különben is, azok korántsem voltak olyan szépek, mint a Te képeid.

Nagyon jó, hogy megosztottad velünk ezt az élményt, annál is inkább, mivel jó, ha minél többen tudják, hogy mennyi szép felfedezni való táj van kis hazánkban, és ez talán bátorítja az indásokat és mindenkit, aki nézi az albumaidat, hogy ismerjék meg a hazájukat és szűkebb környezetüket. .

Gratulálok a cikkedhez!

kisklau 2012.08.17. 15:33:11

Köszönöm szépen mindenkinek :-) Annyi sok szépség van nálunk. Két napot töltöttünk Sümegen és Szigligeten. Azt is imadtuk :-)

cerezo 2012.08.17. 17:39:40

Remek beszámoló, csodálatos fotókkal! Tényleg úgy van, ahogy Réka írta: a semmiből is klassz képet tudsz varázsolni. Nem is nagyon tudnék kedvencet kiemelni, mindegyik nagyon tetszik!:)
Erre a helyre, és egyáltalán, Zalába, az Őrségbe nekem is el kell most már mennem.
Klau, gratulálok az íráshoz és a fotókhoz is!!:)

ági mama 2012.08.17. 19:06:16

Gyönyörű képek köszönet érte.

kisklau 2012.08.17. 21:35:43

@cerezo: Köszönöm szépen :) Igyekszem. Ha sikerül, nagy öröm nekem.

Ez a vidék meg sokkal szebb, mint gondoltam. Őrség, Velem, Cák is nagy kedvenc. Csoda-helyekkel. Na meg Zala.

Így vagyunk mi :) Annyi szép hely van, ahol még nem jártunk és nagyon szeretnénk :)

Evaneni 2012.08.18. 21:19:09

Ujabb ragyogo pelda arra, mennyi rejtett, csodas hely van Magyarorszagon! Koszonom Klau a cikkedet, felvettem a listamra Zalacsanyt es kornyeket.

kisklau 2012.08.18. 23:36:23

Oh, nagyon örülök :)
Akkor is fogok, ha pipa lesz a listádon Zalacsány és környéke mellett.

Köszönöm a figyelmet :)

sappeni 2012.08.19. 05:46:36

Micsoda vadregényes helyeken jártál! Nagyon szeretem az ilyeneket... A Kányavári-sziget és a bivalyrezervátum különösen megmozgatta a fantáziám.
A fotóid gyönyörűek... mindegyik....de ezt azt hiszem, nem is kell már mondanom... aki két kósza reklámnapernyőből meg pár nyugágyból egy ilyen képet kihoz... ..tényleg, le a kalappal.
Ez a cikked egyébként jobb reklám a környéknek, mint bármi más, szerintem egy jópáran el fogunk látogatni errefelé :)))
Azért meg külön köszönet, hogy a képeken szereplő épületekről a rövid történetüket is leírtad.. egy gyönyörű, színes, képes album a környékről, ami nyomtatásban ugyanúgy megállná a helyét.

kisklau 2012.08.19. 08:32:55

@sappeni: Nagyon köszönöm! Úgy éreztem, hogy kell írnom néhány sort erről a sok szépségről, ami körülvesz bennünket. Örülök, hogy sikerült továbbadnom a hangulatokat, pillanatokat és részleteket, amiket ott és akkor láttam.

Igazán örülök, ha valaki ezek után ellátogat valamely vadregényes helyre :)

Spafun 2012.08.19. 14:40:52

Imádom ezt a környéket! A zalai tájat és a rengeteg kisebb és nagyobb termálfürdőt is! Itt találjátok a fürdőket, amiket érdemes felkeresni, ha Zalában jártok: furdogyujto.hu/furdok?kereses&megye=Zala

simléder 2012.08.19. 23:57:23

Nagyon szép képek,mint mindig, a képeid. Élvezettel olvastam, és nézegettem az ismerős tájakról készült fotóidat én is. Szép összeállítás, gratulálok !

tapfer 2012.08.20. 06:29:44

Kedves Klau!Mindig nagy örömmel nézem felvételeid. Büszke vagyok arra, hogy kedves, szeretett ismerősöm vagy, Felvételeid legyen az bármilyen témájú nagy hatással vannak rám. Eddig is sokat tanultam Tőled. Gratulálok beszámolódhoz, az összes eddig publikált felvételeidhez.Továbbra is jó egészséget örömöt és boldogságot kívánok életed minden területén. Francseco

kisklau 2012.08.20. 14:34:10

@tapfer: Nagyon szépen köszönöm. Örülök, hogy tetszenek a képek és annak is, hogy valamit sikerül megmutatnom a világból úgy, ahogy én látom.

kisklau 2012.08.20. 14:34:51

@simléder: Köszönöm szépen a kedves szavakat és örülök, hogy tetszenek a képek és a beszámoló :)

kisklau 2012.08.20. 14:35:26

@Spafun: Köszi a tippet a fürdőkre. Valóban akad errefelé :)

Kontiki 2012.08.21. 07:53:07

Gyönyörű képek, valóban. Gratula a jó meglátásokhoz és a szép kivitelezéshez. Kedvet csináltál egy zalai kiránduláshoz! Megyek csomagolni!:-)

kisklau 2012.08.21. 10:25:46

@Kontiki: Igazán örülök :))) Hajrá! És köszönöm, hogy megnézted.

ajpekfoto 2012.08.23. 20:44:10

Gratulálok Klau! Nagyon tetszett a beszámoló..

kisklau 2012.08.23. 21:34:49

@ajpekfoto: Köszönöm. Örülök,hogy elolvastad, így meg különösen :)

neogra 2012.09.06. 23:28:54

Kisklau!

Remek beszámolót írtál, csodás fotókkal. Nagyon tetszett.
Örülök neki, hogy másoknak is felkeltetted az érdeklődését kis hazánk ezen szép és változatos tája iránt.
Egy kicsit sajnálom, hogy a Zalavár-Várszigetre nem tettetek egy kis kitérőt.
Itt található egy, a Kis-Balaton életét bemutató ház, körülötte a Zalavári Történelmi Emlékpark sok érdekes látnivalóval. Van EU-s játszótér a gyerekeknek, és a Kis-Balatonon átvezető úton sétálva, vagy autóval áthaladva jobbról is víz, balról is víz...
Zalavár településen, ha Sármellék felől jövünk, jobbra kell fordulni, kb. 2km Zalaszabar (Zalakaros) irányába.

kisklau 2012.09.07. 07:59:51

@neogra: Szia!
Nagyon köszönöm a kedves sorokat. Örülök, hogy tetszett a beszámoló.
Idén valóban nem voltunk a Kis-Balaton életét bemutató házban, pedig tényleg remek hely.
Az utat ismerem. Csak sajnos legutóbb, amikor arra voltam esett az eső, de valóban szép út.
Járunk még erre szerintem, mert az egész családnak tetszett :)