Szemezgetés az Indafotófalról

2013.02.21. 14:52 Hargita Nándor 17 komment

Ellátogattam ma az Indafotófalra, főleg azért, hogy a Facebook oldalunkon fejlécképet cseréljek, végül kinyitottam nagy méretűre a képeket, és átnéztem az első 200-at. 

Mindenkit bíztatok, hogy ha indafotózik, használja az Indafotófalat, rakjon ki rá napi egy képet, ha tud, minden nap, és nézegese, kedvencelje, kommentelje a többiekét, viszont, most mégis magam ellen játszom, hiszen elhoztam nektek a blogra ide néhány jó fotót a végiglapozott 200-ból.

Igyekszem meg is indokolni, hogy miért tetszett meg a kép, aztán vagy sikerül, vagy nem :)

brlnpics: hair

brlnpics streetfotója a legjobb, mint egy régi lemezborító, őszinte, szépen szemcsés kép. Sajnos csak annyit tudunk róla, hogy Picasaval lett feltöltve, azt nem, hogy milyen géppel készült.

wiktor: A város felett

Sok vita van arról, az aktuális World Press Photo győztes kép kapcsán, hogy mennyit ér a "mesterséges szépítés" és jó/rossz, szükséges, felesleges. Wiktor is biztosan hozzányúlt a fotóhoz, ha akarja, kommentben leírja, hogy mennyire - mindenesetre megkapóbb így a kép, mintha nem utómunkázta volna.

Coctails: Téli mese

Ha wiktor képe egy régi lemezborító, akkor coctails fotója pedig egy régi képeslap. Az is megérne egy posztot, hogy miért vagyunk hajlamosak antikolni, vagy fekete-fehérré tenni egy fotót. Például nekem régi bevált trükköm, hogy ha nagyon elkúrom az ISO-t vagy a záridőt a képen, akkor a lightroomban High contrast monochrome-al próbálok úgy tenni, mintha ez direkt lenne. De ez csak én vagyok :)

solio: nézőkre várva IV.

Csodálom a Művészetek Palotáját, kívülről, belülről is. Csináltam is neki egy gyűjteményt! Adjatok hozzá fotókat!

king09: A kék templom 2

Kedves kis kék kápolna.

zoliber: Villamosijesztgető

Amióta kikerült, az egyik kedvenc graffitim, a dél-amerikai os Gemeos ikrek munkáira emlékeztet. Távolról. Bringával minden nap elmegyek előtte reggel.

Kozár Tivadar: Modern

Nem is tudom, szépen megtöri a morózus épület szimmetriáját a szobor Kozár Tivadar barcelonai fotóján.

meviti: Havazás

Elég nehéz havzást fotózni, sőt, touristát dícsértem a minap ezért a kecskeméti látványos képéért, meviti fotója akkor lenne durvább, ha egy nyári szúnyograjzást ábrázolna :)

yeraan: Gull @ Forth Bridge

Ma Skóciáig mentem egy jó dinamikus madárfotóért! Akit érdekel a híd története, az kattintson a Wiki linkre érte!

AtiGB: Canary Wharf hajnalban 20130215 076

Maradva a brit birodalomban, Canary Wharf, kékóra. Canary Wharf mindig szép, ha van nálad állvány, és van 10 másodperced exponálni.

EvA35: Egyet néz, négyet lát

Bevallom Eva35 megvezetett. Ugyanis azt hittem, tényleg négyen vannak, csak két expoból lebűvészkedte a többieket a képről, de csak az árnyékokat másolta. Tény, hogy egyet néztem és négyet láttam, szóval ügyes :) Kommenteld a posztot, ha te máshogy látod.

tim79: Az utolsók

Nagyon szeretem a daily dose of imagery fotóblogot, mert sokszor van rajta olyan fotó, aminek a lényege egy-egy apró részlet egy sokkal nagyobb térben, ebben a fotóban is megtalálom ezt az élményt, köszi tim79!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr825096471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luizus 2013.02.21. 15:23:34

Valami katyvasz van wiktor-coctails-lemezborító képaláírásnál. ;)

Pap Wiktor 2013.02.21. 15:39:24

Kedves Nándor!

Igazán megtisztelő,hogy a fotóm bekerült a szemezgetésbe a többi csodás felvétel közé!Köszönöm!
Az utómunkáról néhány szó,nem nyúltam nagy mértékben a képhez,csupán egy kis kontraszt igazítás és átmenetes színszűrőt alkalmaztam az égbolt kihangsúlyozására,de ezt akár az objektív elé helyett szűrővel is elérhettem volna.

Üdvözlettel

Pap Viktor
www.facebook.com/ViktorPapPhotography

Pap Wiktor 2013.02.21. 16:35:02

@luizus: Talán annyi lehet a katyvasz ,hogy a lemezborítós hasonlat brlnpics képénél szerepel :)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2013.02.21. 16:40:22

@Pap Wiktor: @luizus: coctails fotóján van egy fehér keret. a jpg-n.

Szentpeter 2013.02.21. 19:02:24

A World Press Photo vitáról pár szó...

Szerintem az utómunka fontos, az a fotós dolga hogy mit és mekkorát, a végeredmény a fontos....
Ha már a szakma vitatkozik, akkor azt is ide kellene irni hogy hány ezer képből válogat egy fotós, és hogy csak a jól sikerültek kerülnek nyilvánosság elé, pedig a valóság ( ha már valóság ) hogy nagyon sok kép nem jól sikerűl...

Szóval azt akarom mondani hogy az a lényeg amit a fotós felvállal, a többi nem számít...
Persze csalni nem lehet, a kép karakterisztikáját nem szabad megváltoztatni mert az már hamis...

Brlnpics 2013.02.21. 21:15:23

örülök, hogy itt a kepem

f/6,3
1/250
iso 400
250mm
canon500d

AtiGB 2013.02.21. 22:48:25

Orulok, s megtisztelve erzem magam, hogy ily remek kepek tarsasagaba kerult a kepem.
A tobbeknek is gratulalok. Nagyszeruek ezek a kepek! :)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.22. 03:12:53

Micsoda gyapjas már az első képen szereplő manusz, haha... :D

zoliber 2013.02.22. 09:00:54

Örülök a graffitis képemnek ezen a listán - külön megtisztelő, ha ránézek a többi képre, hogy ilyen szintű fotók közé... A sajátos kommentárok külön tetszenek: Nándi nem (vagy nem csak) a képek minősége alapján választott, hanem jobban kijön az is, hogy a kommentárokba a "szakmaiságon" túl beletette önmagát. :-)

handras 2013.02.22. 10:05:42

Rendkívüli tudatlanságom miatt kérdem, hol található az indafal?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2013.02.22. 10:11:46

@handras: az Indafotófal egy gyűjtemény, itt találod: indafoto.hu/gyujtemenyek/indafotofal, vagy itt index.hu/#medialepedo a képek és a videók között is kint van.

handras 2013.02.22. 10:20:16

@Hargita Nándor: Köszönöm, megtaláltam. :)

tim79 2013.02.22. 14:46:30

:)Szívesen Nándi! Én köszönöm a beválogatást, örülök, hogy tetszik.

Coctails 2013.02.22. 17:55:01

Kedves Nándor..
Nagyon szépen köszönöm a beválogatást és a megtiszteltetést hogy itt lehetek. Valamiért nagyon kedvelem a szépiát, a fekete-fehéret, keretet nagyon sok képemhez használok, szeretek játszani a fotókkal..

solio 2013.02.23. 20:43:54

Én is köszönöm a beválogatást! A Müpa pedig valóban nagyon fotogén:)
süti beállítások módosítása