Indafotósok - Réka

2009.02.12. 08:01 Hargita Nándor Szólj hozzá!

Réka fotós blogjának "ars poeticája" egyszerű, sokan kérdezgették, hogy hogyan készítette egyik-másik képét, ő pedig nyitott egy blogot, hogy leírja. Sajnos az elmúlt időben az egyre gyakoribbá váló komment-trollok miatt a bezárás mellett döntött, de szerencsére ez nem végleges - a Rékafotó új címen, újra megy!

Profil - Solymosi Réka

 

Indafotó: http://indafoto.hu/reka

Blog: http://rekafoto.blog.hu, http://rekafoto.com

"Civilben" mivel foglalkozol?

IT tanácsadó vagyok, ami nagyjából annyit tesz, hogy túl sokat ülök a számítógép előtt. De a munkámnak köszönhetően sokat utazom, ami nem tesz rosszat a fotózási kedvemnek.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Egy Konica BMS-100 APS rendszerű kompakt, zoom nélküli, ám remek optikával. Még megvan, működik, de egyre nehezebb filmet és előhívóhelyet találni hozzá.

Most mivel fotózol?

Váz: Canon EOS 450D. Objektívek: Sigma 10-20/4-5.6 EX DC HSM, Sigma 18-50/3.5-5.6 DC, Canon EF 50/1.4 USM, Sigma 70-300/4-5.6 APO DG Macro.

Van kedvenc fotótémád?

Nem tudnék dönteni a város és a tájkép között. Jelenlegi lakhelyemen, Stockholmban ez a kettő szerencsére összemosódik.

Melyik  volt  a legemlékezetesebb fotózásod?

Rómában történt, áprilisban. Fél ötkor keltem és ötkor már a buszon ültem a város felé. Egy dombtetőn volt a szállásunk és a busz őrült sebességgel száguldott át a kihalt utcákon. Én voltam az egyedüli utas. A napfelkeltét a Tevere partján fotóztam végig, egy lélek sem járt arra, még a hajléktalanok is aludtak a közeli híd alatt. Napfelkelte után elindultam a Vatikán felé. Teljesen üres volt a város. Akkor nyitották ki a Szent Péter-bazilikát is. Elsőként mentem be és egy adott pillanatban a biztonsági őröktől eltekintve egyedül voltam a hatalmas katedrálisban. Lenyűgöző volt.

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon...

A Bakonyba, ősszel.

...és az egész világon?

Régi álmom, hogy eljuthassak a Yellowstone nemzeti parkba.

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül...

Réka: Neked hoztam

A stockholmi Pride felvonulást fotózva egy női ruhába bújt srácra fogtam a fényképezőgépem. Véletlenül kiszúrt a tömegből, elmosolyodott és egy napraforgót nyújtott át. Ilyen kedves, közvetlen mosolyt ritkán kap az ember egy idegentől. A képet csak az indafotón publikáltam, máshova nem töltöttem fel.

...és az összes indafotós kép közül?

Fenyob sok fotójára rábökhetnék, de az egyik legelső kedvencem V.F. egy monte carlói yachtokról készült képe.

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

A képek kb. felét már a helyszínen, a kártyáról törlöm. Azokból, amit hazaviszek, a nagy részét feldolgozom és publikálom is.

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

RAW konverzióhoz a Canon saját szoftverét, a DPP-t használom. HDR-hez a Dynamic Photo HDR-t. Minden egyébhez pedig a Photoshop CS3-at. Az utómunka lépéseiről sokat írok a blogomban.

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

Spottr.hu, Kiss Ákos fotósblogja, és ha szeretnék nevetni egy jót, akkor a Photoshopdisasters.com

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr73937374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása