Indafotósok - Bakos Anett

2009.02.19. 07:41 Hargita Nándor Szólj hozzá!

Profil: Bakos Anett - DocPoker

 

Indafotó: http://indafoto.hu/docpoker

Blog: http://artfotoklub.blogspot.com/

Honlap: http://www.bakosanett.hu

"Civilben" mivel foglalkozol?

"Civilben" jogot tanulok a Szegedi Tudományegyetemen, most vagyok végzős joghallgató. Úgy szeretnék elhelyezkedni majd, hogy összekapcsoljam ezt a két szenvedélyem, a fotózást és a jogot, és a szerzői jogokkal szeretnék komolyabban foglalkozni.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Az első fényképezőgépemre nem emlékszem pontosan, kb. 10 éves koromban kaptam egy filmes gépet, de noname márka volt, és csak egy expo gomb volt rajta, beállítani nem lehetett rajta semmit, de már akkor szerettem sok-sok filmet elhasználni, amiért többnyire nem dícsértek meg otthon. :)
Az első digitális gépen egy HP Photosmart kiskompakt volt, amit kb. 4 éve kaptam, és azzal készítettem azt a képem is, ami először került be a National Geographic pályázaton a legjobb képek közé.

Most mivel fotózol?

Most egy Nikon D80 a társam a fotózásban, hozzá egy Nikon 50/1.8 manuális obi, egy Nikon 28-80, és egy Tamron 70-300 macro egyelőre. Nemrég beszereztem egy Nikon F65 filmes gépet is, de őt még nem avattam fel. 

Van kedvenc fotótémád?

Kedvenc fotótémáim a balatoni viharok, a vízesések és a makrózás

Melyik  volt  a legemlékezetesebb fotózásod?

A legemlékezetesebb fotózásom nem egyszerű kiválasztani, mert többnyire úgy alakulnak a fotózásaim, hogy emlékezetesekké válnak. :)
Talán azt említeném meg, amikor tavaly tavasszal lementem a Balatonhoz, mert korábban nemrég született kishattyúkra bukkantunk, és le akartam őket fotózni. Néha-néha a part közelében is felbukkantak, de többnyire beljebb úsztak, és a partról fotózva nem is mutattak igazán jól fotós szemszögből. Eközben megláttam, hogy bent a vízben egy horgászstégre leszállt egy kócsag, de a partról nekem nagyon messze volt. Fürdőruha nem volt nálam, és nem volt lehetőségem hazamenni sem érte, ezért gondoltam egyet, és melegítőnadrágban, sportcipőben besétáltam a vízbe, és így fotóztam a hattyúkat és a kócsagot is sokáig. A közelben lévő strandoló turisták jót mulattak a dolgon, de kedvesek voltak, és tetszett nekik az is, hogy ennyire elhivatott vagyok. 

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon...

Magyarországon sok hely érdekelne fotós szemmel, mert sok helyen nem voltam még azóta, hogy komolyabban fotózom. Most télen a Mátra érdekelne nagyon, tavasszal Csáfordjánosfára szeretnék eljutni, ahol a csodás virágtenger található, de tervezem, hogy elmegyek Óbányára is a ferde-vízeséshez, és még sok szép hely van belföldön úgy gondolom, ahová érdemes ellátogatni. 

...és az egész világon?

A világon? Hát ez még nehezebb kérdés, mint a belföld. Plitvicei és a Krka nemzeti parkok Horvátországban, Görögországban Spárta és Thermophüle, valamint a görög tengerpart, és az Antarktiszt is szívesen lefotóznám egyszer. 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül...

DocPoker: Viharban

A kedvenc képem az Indafotóra feltett képeim közül a Viharban című kép, mert nagy élmény volt az a fotózásom is, és a közönségnek is nagyon tetszett az a képem, valamint több pályázaton is bekerült a legjobbak közé, és ezáltal kiállításokon szerepelhetett.

...és az összes indafotós kép közül?

Az összes Indafotós kép közül nem tudok csak egy abszolút kedvencet választani, ezért megemlítenék 2-t:

picyke: Ennyi

-picyke nevű felhasználó 'Ennyi' című képe az ötletessége miatt nagyon megfogott,

gonzofoto: Ezüstös árnyak

-gonzofoto nevű felhasználó 'Ezüstös árnyak' című képe a hangulata és kivitelezése miatt.

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Az hogy mennyit készítek az nagyon változó, mindig alaposan körbejárom és körbefotózom a témáimat, de utána erősen szelektálok belőlük, és viszonylag keveset tartok meg, és tárok a nyilványosság elé. Általában egy témából egy képet választok ki és mutatok be. 

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

Photoshop CS3-at használok többnyire a feldolgozáshoz, és általában az alap utómunkákat csinálom meg, amik szükségesek (kontraszt, fényerő, fehéregyensúly stb.). Ritkán szoktam ennél jobban belenyúlni a képeimbe. 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

A leggyakrabban az Indafoto, a Topfoto, és a Panoramio weboldalakat olvasom.

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr32951175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása