Indafotósok - Erdélyi Beatrix

2009.02.26. 12:21 Hargita Nándor Szólj hozzá!

Profil: Erdélyi Beatrix - Picyke

 

Indafotó: http://indafoto.hu/picyke

Honlap: http://www.beatrixerdelyi.mlap.hu/

"Civilben" mivel foglalkozol?

Egy kereskedelmi cégnél vagyok irodavezető.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Az első fényképezőgépemet 11 éves korom körül vették a szüleim egy németországi nyaralás alatt. Rögtön magamévá tettem és ma is féltve őrzöm. A típusa: Kodak Euro-35. A vakun és az ISO-n kívül semmit nem lehet rajta állítani, de még ma is működik!

Most mivel fotózol?

Fél éve egy FujiS5800-assal fotózom. Hama állványon kívül semmilyen felszerelésem nincs hozzá, mert rövid időn belül váltani szeretnék tükörreflexes gépre. Konkrét elképzelésem nincs, vágyaim annál inkább. Nikon, vagy Canon lesz az utód ez szinte biztos.

Van kedvenc fotótémád?

Kedvenc fotótémáim a makrók, portrék, tágyfotók és minden más is. Azt hiszem ez még nálam kialakulóban van.

Melyik  volt  a legemlékezetesebb fotózásod?

Minden egyes fotózás élményekkel teli. A legemlékezetesebb talán az volt, mikor kirándulni mentem egy nagyon szép faluba ősszel. Ahogy sétálgattam az erdőben, felfedeztem egy kis elkerített részt ami szépen rendezett volt, - fű, fa virág és egy nagy tó, a tó körül egyforma kis faházikók. A kerítésre természetesen ki volt írva nagybetűkkel, hogy Belépni Tilos! Besurrantam... gondoltam mi bajom lehet... akár vendég is lehetnék... és abban nincs semmi, hogy a tó körül fotózok párat. Ahogy így győzködtem magam arról, hogy semmi rosszat nem teszek... valahonnan a semmiből előkerült egy hatalmas nagy kutya. Nem szerettem volna közelebbről megismerni, (pedig olyan lelkesen futott felém), így én is megszaporáztam a lépteim a kapu felé. Sikerült elmenekülnöm. A kutya önelégedett vigyorának megörökítése jó téma lett volna, de a bemozdulás/kézremegés-csökkentő funkció, akkor és ott édeskevés lett volna.

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon...

Nagyon sok szép hely, régi kastély, illetve vár van amit szívesen fotóznék. Legszívesebben mindenhová elmennék ahol értékes látnivaló van. Nagyon szeretem a régi épületeket, skanzeneket, hidakat. A természetes vizeket, nemzeti parkokat. Ahova mégis leginkább vágyom az a Balaton északi része.

...és az egész világon?

Talán Írországba és Görögországba mennék legszívesebben egy komoly kis géppel.: )

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül...

picyke: ősz

Talán az ősz című fotóm. Egy szép kirándulás emléke.

...és az összes indafotós kép közül?

BaloghZoltan: Mamita-Cohiba-II.

Nagyon sok fotó van az indafotós képek közül ami tetszik és amik előtt csodálattal állok meg. Ami leginkább emlékezetes fotó számomra az BaloghZoltán Mamita-Cohiba-II. című portréja.

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Egy témáról nagyon sok fotót készítek különböző beállításokkal, hiszen még rengeteg tanulnivalóm van.

A saját fotóimmal kapcsolatban elfogult vagyok, így a fotók elkészülte után várni szoktam pár napot-hetet és úgy kezdem el a szelektálást. A végén csak egy-két kép marad az adott témáról…vagy semmi.:)

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

Photofiltre-t használok leggyakrabban. Fényerőt, kontrasztot, gamma egyensúlyt, élességet állítok. Ennél jobban nem szeretek belenyúlni az elkészült fotókba.

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

A leggyakrabban az Indafotó mellett, a Topfoto, és a Fotoház weboldalakat olvasom.

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr11967421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása