Indafotósok - miki3d

2009.03.12. 13:45 Hargita Nándor 2 komment

Miki3d-nek van egy rekordja, amiért keményen megdolgozott és nem is látni rá esélyt, hogy megdöntse bárki is: neki van a legtöbb képe az Indafotó legtöbbet kedvencelt képek toplistáján.

Egyszerűbben: Rengeteg kiváló fotója van, így eljött az idő, hogy őt is meginterjúvoljam a fotózási szokásairól.

miki3d

 

Indafotó: http://indafoto.hu/miki3d

Honlap: http://miki3d.deviantart.com/

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Grafikus vagyok.

 

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Egy Canon PowerShot A70-est vettem kb 6 éve, akkor még nem tudtam fotózni, viszont a gépen mindent lehetett manuálisan állítani (ezért is vettem meg - bár tényleg nem tudtam fotózni, csak kattogtattam).

 

Most mivel fotózol?

Már lassan 3 éve ugyan azzal a 350D-vel... inkább objektíveket és kiegészítőket vettem hozzá és grafikus lévén allergiás vagyok a minőségre, ezért fix objektíveket részesítek előnyben, emiatt "sajnos" sok lencsém van.

(Canon 10-22mm, Tokina 10-17mm FishEye, Canon 50mm 1.8, Canon 85mm 1.8, Sigma 150mm 2.8 Macro, Canon 300mm 4L, Soligor makró közgyűrűsor, Kenko 2x Extender, Canon SpeedLite 430EX vaku, polárszűrők, memóriakártyák, akksik...)

 

Van kedvenc fotótémád?

Nincs. Mindent szeretek fotózni. De inkább fordítva tenném föl a kérdést magamnak, hogy "Mit nem szeretek fotózni?" amire azt válaszolnám, hogy a szociófotózás és a "művész" fotózás elég messz áll tőlem.

De hogy konkrétan a kérdésre válaszoljak, mivel nagyon szeretem a természetet, így természetesen a természetet szeressem fotózni.

Viszont szívesen fotózok autókat, sport eseményeket, állatokat, portrékat is készítek valamint talán a lefgontosabb, hogy mindig új ötleteken agyalok, hogy mit lehet kihozni még a fotózásból, ami új, amit még nem csinált senki...

 

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Igazából mindegyik emlékezetes, mivel imádom csinálni és minden alkalommal várom, hogy mehessek már.

Nem is a legemlékezetesebb, hanem a legkedvesebb élményem talán az volt, mikor pár éve barátnőmmel Svájcban a Matterhornon fotózhattam 3883 méter magasban, ahonnan isszonyat gyönyörű a kilátás és még annál is tisztább a levegő!

 

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…

No, ezzel a kérdéssel gondban vagyok, mivel alapból a hegyeket szeretem és Magyarországon nem nagyon van. Valamint nem is nagyon ismerem Magyarországot, pedig relatíve sok helyen jártam kis hazánkban, de nekem nagyon unalmas. Most nekem lehet esni, hogy igenis vannak szép tájak, vidékek itthon, amit nem tagadok, de nekem mások az elvárásaim a fotózásban.

 

...és az egész világon?

...ez már lényegesen egyszerűbb kérdés :) Svájc. Alpok, hegyek... ha nagyon megunnám, akkor Izland, Norvég, Svéd, Finn északi részére elnéznék és ha neadjisten elegem lenne a hidegből, akkor Seychelles vagy a Föld másik felén Bora Bora sziget(ei)re...

De a Földön nagyon nagyon sok gyönyörű, látványos, lélegzetelállító és hihetetlen hely létezik amit felsorolni is nehéz lenne.

 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

miki3d: BIG Mouth - Tagged

Több kedvenc is van, de talán most ez a nyerő.

 

 

...és az összes indafotós kép közül?

Bevallom őszintén, nem nagyon böngészgettem mások képeit, de talán az oldalon a "Kedvencek" közül DocPoker - Csapokodó óriás képe számomra a legkreatívabb...

 

DocPoker: Csapkodó óriás

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Nagyon változó. Alapból "spórolok" és megpróbálok tényleg csak akkor kattintani, amikor biztos vagyok benne, hogy ez egy jó kép lesz. Van, hogy elő sem veszem a gépet, mert tudom, hogy fölösleges kattintanom, de van, hogy egy témáról - főként kisérletezgetésekkor - ellövök 80-100 képet, amiből 1-2 lesz tényleg olyan, amilyet akarok.

Amúgy az összes képemet lementem és archiválom - kivétel nélkül.

 

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

Munkámból (is) adódóan Photoshop, de előtte RawShooter (LightRoom elődje), ha pedig HDRI-t szeretnék, akkor Photomatix vagy hasonló HDRI "összerakó" program.

 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

Nem nagyon szoktam fotós oldalakat olvasni, pont azért, hogy magamtól találjak ki új dolgokat - még ha előttem meg is csinálták már, de ne tudjak róla.

Amúgy három helyen van kis galériám, egyik az Indafotón (majdnem a kezdetek óta :) ), a másik a fotozz.hu -n, bár oda mostanság ritkán rakok fel képeket valamint a "fejlécben" megadott Deviantart-ra szoktam töltögetni (kb ugyan azokat a képeket, mint az Indafotóra).

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr98997877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

padam 2009.03.12. 15:16:15

A fotozz.hu mennyire véletlenül nem lett linkelve? ;)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.03.12. 15:20:45

direkt nem lett linkelve, mert miki3d nem küldött linket hozzá - én meg nem kerestem ki :)

de ha már rákérdeztél, jó eséllyel ő az: fotozz.hu/miki3d
süti beállítások módosítása