Indafotósok - MRM

2009.04.15. 17:52 Hargita Nándor Szólj hozzá!

 

Romvári Mária (MRM)

 

Indafotó: http://indafoto.hu/mromvari

Blog: http://mromvari.blogspot.com

 

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Épületszerkezeti szaküzletben vagyok csoportvezető.

 

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Egy orosz gyartmanyú felhúzós gép, amit nagypapámtól kaptam és fekete-fehér filmre kattogtattam vele. A márkájára nem emlékszem.

 

Most mivel fotózol?

Két éve kaptam férjemtől egy Sony A-100 gépet. Soha előtte még a kezemben sem tartottam tükörreflexes gépet. Fogalmam sem volt mi az a blende, az ISO, exponálási idő, stb... kezembe fogtam a kezelési útmutatót és nekiálltam elolvasni. Mikor nem értettem valamit, akkor annak a neten néztem utána. Objektívek: 18-70, 55-200, 75-300, 1.4x telekonverter, 28mm-es macro és fordítógyűrűk segítségével férjem régi 55mm-es átmérőjű objektíveit (50mm fix és 28-70 zoom) használom extrém makróra.

 

Van kedvenc fotótémád?

Makró, azon belül a vízcseppek, valamint a tájképeket is szeretem. Amivel nagyon nehezen boldogulok (valószínüleg a tudás hiánya miatt), az a portré- és tárgyfotózás, az árnyékok/fények nem úgy viselkednek, ahogy én azt szeretném, vagy elvárnám :-)

 

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Még nagyon a kezdetekkor egyik este nekiálltam vízcseppeket fotózni. Beállítottam mindent, állványt, zsinóros távkioldót, külső vakut, és vagy 2 órán keresztül próbáltam elkapni azt a pillanatot, amikor a csepp vízbe ér :) Mikor kész voltam, mindent elpakoltam, leültem megnézni a 2-300 képet, amit csettegtettem, és egyetlen-egy (!) sem lett éles/jól exponált stb. Nagyon elkeseredtem, megvacsoráztunk, férjem nekiállt mosogatni, én pedig mérgemben odaálltam mellé és elkezdtem neki magyarázni, hogy nem értem, miért nem jön össze semmi, pedig ez és ez a beállítás, majd demonstrálni kezdtem. Az első pár kép után éreztem, hogy nem lettek rosszak, gyorsan hoztam hátteret (egy élelmiszerüzlet szórólapját) és vagy 50-60 képet ellőttem kézből, beépített vakuval. 95% tökéletesen fókuszban volt, jól exponálva :) Azóta sem volt olyan szerencsém. ;)

 

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…

Mivel nem Magyarországon élek, bátran mondhatom, hogy bárhova. Ha választanom kell, akkor Szigetköz és Mátra.

 

...és az egész világon?

Új-Zélandra nagyon szívesen elmennék fényképezni, valamint Kanada Brit Columbia államába, a Sziklás hegység nyugati részéhez. Ez talán nem annyira elérhetetlen, mint az előbbi :)

 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Nagyon nehéz kérdés. Mindenek előtt azért, mert borzasztóan kritikus vagyok a fényképeimmel. Az egyszerisége miatt talán ez:

MRM: Vacation

Ez pedig egy nagyon korai tanulóképem, nagyon kedves a szivemnek a "beszédessége" miatt:

MRM: Lassú pusztulás

 

...és az összes indafotós kép közül?

Abszolút kedvencem moTmeN Lebegés c. képe.

moTmeN: Lebegés

És fenyob fényképei nemkevésbé lenyűgözőek számomra. Fák közt c. képét az ötlet és a technikai kivitelezés miatt nagyon csodálom:

fenyob: Fák közt

 

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Sokat készítek, és sajnos sokat meg is tartok. Legutóbbi kirándulásunkkor 3GB memoria nem volt elég, kellett venni kártyát... :) több, mint 1000 képet készítettem, ha makrózok, akkor 100 körül, ha vízcsepp, akkor 2-300. Kb. 60% marad meg a számítógépen.

 

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

ACDSee-t használok leginkább, de nem túl gyakran. Exponálási hibákat próbálok kijavítani több-kevesebb sikerrel, ha a fehér-egyensúlyom nagyon elszaladt, azt kijavítani; vágni, néha élesíteni... de nagyon amatőr módon.

 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

Józsa Géza oldalára találtam rá nemrégiben, fantasztikus képekkel és hasznos cikekkel, a Fotóvilág oldalra moyirto hívta fel a figyelmemet itt az indafotón a napokban, és nagyon tetszik. A Fotózzfotozz.hu/ oldalán nagyon szeretem a cikkeket olvasgatni, sokat lehet belőlük tanulni.

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr771067015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása