Indafotósok - VZL

2009.04.23. 14:20 Hargita Nándor Szólj hozzá!

 

VZL

 

Indafotó: http://indafoto.hu/VZL

Blog: http://artavenue.blog.hu

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Szociológiát és kommunikációt tanulok (PPKE-BTK). Lassan végzek.

 

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Egy belső fénymérős Zenit, kaptam. Sokat fotóztam vele FF-re és később színes makrót diára közgyűrűvel. Amiért pénzt adtam, az egy tükörreflexes Yashica, 50es alapobjektív, 80-200 zoom. Később vettem hozzá: 28as sigma(1,8) aszferikális wide objektívet, Contax közgyűrűket. Ez az a gép, amelyikkel megszerettem a fotózást, a vázat és az első két objektívet apámtól vettem.

 

Most mivel fotózol?

Most a saját gépem egy körülbelül totálkáros Olympus c-740uz (inkább körül, mint belül), 3.2 megapixel, de 3 centis makró és 10X zoom. Az utóbbi időkben volt nálam egy Olympus e-500 17-45-ös objektívvel, ami remek dolog, csak kevés az optika.

 

Van kedvenc fotótémád?

Ha nem túl tág, akkor a társadalom. Ritkán megyek témáért, a gép viszont szinte mindig nálam van és sokat vagyok mozgásban. Ez a sztrítelés a fotózásom alapja, mert aki sok képet készít, annak sok jó képe lesz, és akinél mindig van gép, az sose marad le semmiről. Szóval leginkább riport.

 

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

A "koncept - krimi" album képei az egyik ilyen. Előre megálmodott jeleneteket kellett lefényképezni, éjjel, haverokkal, nagy móka volt... :) A sorozatnak nem minden eleme van a mappában, fotosoppos utómunkálatokkal egy képregény készült belőle (artavenue.blog.hu).

 

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…

A Havannára. Vagy bárhova, ahol sok az ember, nagy a nyüzsgés, vannak törésvonalak. Tájképeseknek a Balaton-felvidéket ajánlom!

 

...és az egész világon?

Azt hiszem Dél-Amerikába, azon belül talán Brazília, de városba. Érdekel a multikultúra, feszültség van benne.

 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

VZL: *vzl1011598 - Csoda

Két képemnek van címe. Akkor készült ez a kép, amikor megtanultam mérni az embert. Súlyos időszakomat ragyogta be és eltöltött reménnyel, hogy lehet álmot, érzést és vágyat tanulni. A példamutatás sosem fölényeskedő, mindig őszinte és váratlan...

 

...és az összes indafotós kép közül?

 

Nebulon: ghosttrain (2008.10.23)

srobbin: béta (29)

Ha lehet kettőt, akkor ezek. Ezeknek ismerem a történetét és tanultam belőlük, mert ott voltam és lemaradtam...

 

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Minél többet. Egy beállást addig kattintgatok, amíg jó nem lesz, amúgy meg a memóriakártya a szűk keresztmetszet. Ezért gyakran csak ülök a gépen, nézem a keresőt (LCD elszállt), és törölgetem a képeket. Volt olyan hónap, ami 3000 - megtartott - képet hozott, volt, amelyik 300at.

 

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

Nem hiszek a HDR-ben és a fotosopban. Vistám van, a képnézegetője tud szerkeszteni. Úgyhogy: vágás, kontraszt, fényerő, színtelítettség, színhőmérséklet, árnyalat (ezek mind egész képfelületen). Ha nagyon szemcsés (vagy sok a hotspot), akkor +median filter (i-view), de ez ritka.

 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

Régi koncepcióm, hogy nem olvasok fotóelméletet, csak a végtermékből, a képből próbálom megfejteni másokét, ezért nekem az indafoto, a flickr és mondjuk a google képkereső minden igényemet kielégíti. Nem vagyok visszatérő vendég egy fotós oldalon sem, de sokat láttam már. Legtöbbet talán Hervétől és Gursky-tól loptam.

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr361081973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása