Indafotósok - Dömötör Gábor

2009.05.14. 08:42 Hargita Nándor Szólj hozzá!

 

Dömötör Gábor (kxmole)

 

Indafotó: http://indafoto.hu/kxmole

 

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

 Szoftverfejlesztéssel. (desktop és web)

 

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

 Az első saját gép egy Nikon Coolpix E885 kis kompakt volt, úgy 2002 környékén. Nem volt komolyabb célom vele, viszont már ezt is próbáltam manuális módban használni főleg.

 

Most mivel fotózol?

 Maradtam márkahű, amikor úgy 2 éve továbbléptem egy Nikon D70s-re. Ugyan nem a legújabb technika már, de nekem hobbifotózásra, tanulásra tökéletesen megteszi. Kitben vettem, így tartozott hozzá az alap 18-70mm AF-S objektív, ezt a tartományt kiterjesztettem később egy 70-300mm AF-S objektívvel. Mostanában vettem két régi manuális Ais Nikon lencsét (50mm f1.8, 105mm f2.5), amelyek a kedvenceimmé váltak. Kissé körülményesebb a fotózás, lévén, hogy mindent kézzel kell állítani, de szerintem megéri. Talán egy vaku lesz a következő lépés.

 

Van kedvenc fotótémád?

 Mivel csak hobbi a fotózás, ezért nagyjából minden témára nyitott vagyok:).
Szeretem a mozgásos képeket, tudok örülni egy-egy jobban sikerült svenknek.
Másik kedvencem az emberek "kiemelése" a tömegből a teleobjektívvel.
Persze a portrézást is kedvelem, igaz ebben kellene legtöbbet tanulnom, így egyelőre ez csak óhajtott fotótéma számomra.

 

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Talán a legutóbbi koncertfotózás, ahol sajtópasszom is volt.:) Még nem töltöttem fel róla képeket az indafotóra, de hamarosan lesz ennek is albuma. Itt használtam először 'élesben' a manuális objektíveket, amelyek nagy fényereje jól jött pár témánál. (Persze a kézifókusz miatt szenvedtem is az élességgel.)

 

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…

 Bükk, ősszel, esetleg egy újabb koncert...

 

...és az egész világon?

 Sok helyre. Mondjuk Japán vidéki része érdekes lehet...

 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Ez mindig változik. Általában az utolsó albumból van az aktuális kedvencem, és mivel most ez a CM volt, ezért innét választanék.

kxmole: bee:)

Infóként ide tartozik, hogy bringán ülve fotóztam :).

...és az összes indafotós kép közül?

Jóbarátom remek képe:

kxkari31: .-.

Ugyanekkor én is ott voltam Siófokon, de nekem fel sem tűnt ez a lehetőség. :)

 

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Ha saját célra készülnek, akkor viszonylag keveset tartok meg. Pl. a legutóbbi CM-en készült úgy 600 kép, nem nagyon voltam megelégedve, ezért ide már csak 50 körül töltöttem fel. Ugyanarról a témáról már nem szoktam egynél több képet fenthagyni. Régebben még sokszor előfordult ismétlés.

 

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

Mivel már jóideje NEF (RAW) képeket használok, ezért ezek feldolgozására a remek magyar fejlesztésű RawTherapeet, vagy a PS RAW converterét használom. (Kontraszt, fehéregyensúly, expó korrekció.)Ezt a kézi előhívást az esetek 90%-ban megteszem, ritkán hagyom a gépre a JPG kreálást, csak akkor, ha nem lenne elég a kártyakapacitás az összes kép NEF-ben tárolására. Retusálást pedig a neten talált tippek alapján végzem, szintén PS-ben többnyire, ezen a téren is rengeteg tanulnivalóm van még. (Ha pedig tömeges átméretezésről van szó, vagy csak képnézésről, akkor csakis irfanview.)

 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

  1. spottr.hu - RSS-ben.
  2. fototipp.hu - ha kiváncsi vagyok véleményekre egy-egy eszközzel kapcsolatosan
  3. dpreview.com szintén (valamint google.com:)

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr271119311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása