Indafotósok - víztorony

2009.07.08. 18:54 Hargita Nándor 3 komment

Bevallom, egy kicsit hanyagoltam az Indafotósok sorozat készítését, ennek egyik oka a nyár és a szabadságolások, stb a másik, hogy nyár eleje óta dolgozunk néhány friss fejlesztésen és mivel a blog "hobbiprojekt" ezért ettől tudtam elvenni időt. Mivel már kezdett kínossá válni a nagy szünet két interjú között, ezért gyorsan meginterjúvoltam egy kollégát - Lánczi Andrást - olvassátok!

Lánczi András

 

Indafotó: http://indafoto.hu/viztorony

Blog: http://viztorony.hu

 

“Civilben” mivel foglalkozol?
Párhuzamosan sok mindent csinálok, egy rohanás az életem, de élvezem.
Van egy több lábon álló vállalkozásom, melynek része (abc sorrendben:) egy babtáblagyár és bolt, fotózás is akad néha, fő profilom pedig a függőágy- és függőszék import és webáruház (épp most nyílt az első offline üzletem is) és nem utolsó sorban az Indának is dolgozom.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?
Gyerekkoromban volt saját Szmenám, de pocsék képeket készítettem vele. Viszont az apukám Yashica Mat 124-esével élvezet volt fényképezni, sajnos hirtelen felindulásból eladtam és csak egy Praktika jött ki az árából, persze a normál film olcsóbb volt bele... Ma már nagyon bánom, legalább emlékbe megtarthattam volna. Egyszer visszavásárolom, ugyanis egy kis sérülése miatt biztosan felismerném és szerintem nincs belőle rengeteg az országban.

Most mivel fotózol?
Canon EOS 30D-vel főként, van hozzá egy fix 50-esem (F1,2), egy 70-200-as képstabilizátoros és egy 10-22-es nagylátószögű objektívem, egész jól elvagyok velük. Kiegészítésnek 7 éve használom Powershot G2-est, ami katasztrofálisan lassú, ám szép a képe van és sokszor igen hasznos a kihajtható LCD. Utóbbiból vettem kettőt tartaléknak, nehogy egyszer ne legyen ilyenem, ha majd elromlik, de mindegyik bírja a strapát, a család ezeket nyúzza. Majd' el felejtettem a karbonlábú Benro állványomat, ami egy nagyon komoly darab. Ha valaki Kínában jár, például ilyet érdemes hozni szuvenírnek.

Van kedvenc fotótémád?
A legfrissebb kedvenc témám a kisfiam, de róla nem töltöttem az indafotóra képeket, egy zártkörű blogja van a család és a közeli barátok részére. Egyébként kb. 10-12 éve kattintgatok országszerte víztornyokat kívül-belül, ezek főként a viztorony.hu-n láthatóak, de két éve könyv formában is megjelent a gyűjteményem egy része, még kapható is. Keverednek a hobbijaim a munkáimmal, így aztán függőágyakban fekvő embereket is szívesen fényképezek, hálás téma :)

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?
Hirtelen az jut eszembe, amikor beszöktünk az óbudai Gázgyárba, ahová egyébként tilos és életveszélyes belépni.

Persze ehhez hasonló több is volt, a víztornyok felfedezése mindig lázba hoz, sok év után is. A legutóbbi nagy kaland viszont egy kéthetes lengyelországi kajakozás volt, ahol kétpercenként vehettem elő a spritzdeck alól a gépet, aztán már inkább el sem tettem.

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…
Hőlégballonnal, sárkányrepülővel vagy varázsszőnyeggel mindent megnéznék felülről, de ha már elkanyarodtam az álmodozás felé, akkor leginkább a múlt század 20-as éveibe mennék vissza Budapestre a mai felszerelésemmel, az összes CF kártyámmal és a töltött akksikkal.

...és az egész világon?
A Karib-tengerre vagy a Nagy-korallzátonyra, a víz alá nagy lámpákkal és vakukkal.

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?
A Juditnak című képem, ezt még a hűtőszekrényre is kitettük itthon.
viztorony: Juditnak

...és az összes indafotós kép közül?
Passz, elég nehéz választani, nézd meg a kedvenceimet :)

Hány képet készítesz és kb. hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
Ezt egy esküvői fotós jobban tudja mérni, mert a téma szinte ugyanaz, akár statisztika is készíthető :) Az egyértelműen rontottakat már a fényképezőn törlöm, egyébként mindent megtartok, sose lehet tudni melyik kellhet később. Az is lehet, hogy pár évvel később egy másik tetszik a sorozatból és hát elfér bőven...

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?
Az indafotón látható képek zömébe egyáltalán nem nyúltam bele, egyébként főleg vagdosni szoktam a kép széléből, csak néha korrigálom a színeket, ha elfelejtek fehéregyensúlyt állítani. (Mindezt Photoshoppal, ami verébre ágyú, de ezt szoktam meg képszerkesztőnek.)

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?
Na erre sajnos már nem marad időm, viszont a családom néha előfizet a Digitális Fotó Magazinra, ami szerintem egyre jobb, ezúton is gratulálok a szerkesztőségnek!

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr161234782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása