Gellért-Kálvin metrós Indafotóséta fotói

2010.01.02. 23:32 Hargita Nándor 36 komment

Először is köszi mindenkinek aki eljött, rengetegen voltunk (61 fő) de hálistennek volt elég nagy tér ahhoz, hogy ne zavarjuk egymást a fotózásban.

Aki Indafotóra tölti a képeit, annak itt a címkézős feltöltőlink (fotóséta, indafotó, m4, metró4, gellért_kálvin), csak töltse fel és a fotója máris megjelenik itt a posztban, aki flickrre vagy máshova teszi, az kommentbe írja bele az url-jét, hogy meglegyenek egyben a képek!

Indafotós képek:

Kimura, tordav, Zsoc@m, phreek, maaszi, Maglite83, darthwalk, cyferko, nyakas, elpe, KGyST, scherer, PPeter, igus, Szendi, SyntaxError, Zo_HUN, bunnyhop

(a sorrend véletlenszerű - itt tudod az összeset sorban végignézni)

2010-ben igyekszünk sokkal több fotósétát csinálni, mert az látszik, hogy sokatokat érdekli (bár lehet, hogy ha különleges helyszínre megyünk:) mindenesetre lesz rájuk egy értesítő rendszer (bővebben később).

Többiek fotói:

Hoszi, AZSo, GrafUr, zsutti, Etter

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr671640788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tordav · http://szimulacio.blog.hu 2010.01.03. 00:06:16

nagyon jól éreztem magam, jó volt, izgis, még ilyet!

Még egyszer gratula a szervezéshez!

-nyakas- 2010.01.03. 00:48:13

Csatlakozom tordav-hoz! :-) Megvolt a sajátos hangulata. (jó is volt, hogy ilyen sokan voltunk) Remek volt a szervezés! Várom már a következő fotósétát. Köszi!

Mindenkinek gratulálok a képekhez, nagyon jók lettek! Jó fényeket, elhalaszthatatlan témákat 2010-ben is!

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.01.03. 01:54:41

Én ugyan most sajnos nem tudtam menni, de ha lesz valamilyen érdekes fotóséta szívesen csatlakozunk :)

AZso.hu · http://www.azso.hu 2010.01.03. 12:43:58

Még egyszer köszönet a szervezésért és a lehetőségért az Indafotónak!

Ha lesz más fotóséta, szívesen részt veszünk rajta, négyes metró bármikor! ;-)

***
Minden igyekezetem ellenére nem tudok képeket feltölteni az indafotóra (és most nem is tudok ezzel túl sokat foglalkozni), úgyhogy az én képeim itt találhatóak:

www.flickr.com/photos/azso/sets/72157623123540884/

zSoc · http://zsoc.myphotos.cc 2010.01.03. 14:12:54

Jóvolt, köszönjük a szervezést.

I/I4R[ł 2010.01.03. 14:39:08

Tényleg nagyon jó volt! A legközelebbin is ott akarok lenni! Köszönjük!

GrafUr · http://grafur.hu 2010.01.03. 16:43:42

Sziasztok!
Én is nagyon köszönöm mégegyszer a szervezést és a túrát! Remélem a következőn is ott tudok majd lenni! :)

Fotóimat én általában a picasára gyűjtöm, így ott már fent vannak:
picasaweb.google.com/grafur/2010_01_02IndafotosMetro4Fotoseta#

Idővel felteszek párat ide, az Indára is! :)

Bizsu60 2010.01.03. 17:13:47

Nagyon sajnálom, hogy erről lemaradtam, de remélem a következőn már ott leszek!!!!!
Gratulálok a képekhez, mind nagggyon jó lett!
Üdv, Bizsu

igus 2010.01.03. 18:20:23

Szevasztok
Tetszett a fotós séta. Mutatok néhány fotót én is.
Itt:
indafoto.hu/igus/alap_album

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.03. 18:30:06

beletettem mindenki fotóit a posztba, örülök hogy (a sár dacára is) tetszett a séta :)

Etter 2010.01.03. 22:48:39

Sziasztok!
Jó volt, hogy volt ez a metróséta! Itten vannak a képeim:

picasaweb.google.com/eszterdrienyovszki/4EsMetroAlagutSeta#

Maglite83 2010.01.04. 12:43:29

Csak szeretném még 1* megköszöni az Indafotónak a lehetőséget, nagyon jó volt :)! Amúgy nem terveztek egy olyant, hogy a már meglévő metróknál (M1,M2,M3) valami hasonló Indafotósétát? Mondjuk műszak után vagy előtte!?

elpe 2010.01.04. 13:37:10

@Maglite83: Egyrészt részemről is a köszönet, másrészt egyetértek azzal, hogy lenne még bőven látnivaló, nekem is jópár ötletem van csak indusztriális helyszínekből (atombunkerek, föld alatti víztározók, erőművek, gyárak, pályaudvarok, stb.). Viszont ezekre a helyekre kizárólag kapcsolatrendszeren keresztül lehet bejutni, és szerintem nem várhatjuk el Nánditól (dw), hogy mindenhol mindenkit ismerjen.

Ezért egy olyan kezdeményezést javasolnék, ahol egyik részről össze lehetne gyűjteni az ötleteket, a másik részről pedig bárki segíthetne, ha ismer valakit, akinek a szomszédjának az unokaöccse az adott helyen dolgozik.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.04. 15:42:37

Jót fényképeztem, szintén köszi a szervezésért és a sisakért is.

@dw1:
Ti mit pernahajderkedtetek a kőrúton?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.04. 20:40:29

A fotókat szúrópróbaszerűen végignézve két kérdés merült fel bennem:

- Ha a legtöbb fotósnál volt állvány, miért a fényérzékenységet növelte, a rekesz/záridő beállítása helyett?
- Minek kellett 1600-3200-as ISO?

Van olyan fotó sorozat amelyiknél a fehéregyensúly helytelen beállítása egyértelmű. Aztán láttam nem egy fotót enyhén túlexponálva. Vagy egy egy ilyen fotósétán nem elsődleges a helyes expozició? :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.04. 20:42:27

@Mityu:
Őszinte leszek hozzád, én az egész gépet automatán hagytam, mert ez a szarakodás a beállításokkal abszolút nem érdekel, oldja meg a gép. Ettől vagyok amatőr.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.04. 20:53:03

@KGyST:

Haverom, fotóstársam szokta erre mondani (lehet nem fog tetszeni), szart felesleges gyártani, azt megteszik helyettem mások!
Erre viszont bőven elegendő egy gyufásdoboz méretű kompakt. Felesleges félmilliós géppel rohangálni fel-alá akár egy múzeumban is. :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.04. 21:13:02

@darthwalk:
De ez mi volt, nem is tudtam róla. Gondoltátok a Meki felé félúton, hogy hopp, kellene egy címlapfotó? Nem értem a kontextust, a képet reggel már láttam.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.05. 10:05:12

@Mityu: én 800 és 1600-as ISO-val nyomtam két okból. ugyan állványom volt, de igyekeztem a népet terelgetni, nem volt nagyon időm letenni rendesen az állványt. inkább monopodnak használtam.
plusz: az érzékelő már elbírja.

@KGyST: ezt kérdezd meg a necctől és a banditól én csak asszisztáltam. akartak egy ilyen képet. a flickr explore nyitó az csak úgy jött.

Maglite83 2010.01.05. 16:55:07

@Mityu: én is teljesen automatán használtam a gépem és igen is a fehér egyensúly is szar sőt én még direkt el is b***tam de nekem így tetszik sajnos nem vagyok profi csak egy amatőr vagy inkább hobbi fotós (aki szeret fényképezni mert csak szeretem és kész :))!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.05. 17:32:32

@Maglite83:

Na most nálam teljes a képzavar. Ha nem vagyok mondjuk a x y magazin hivatásos fotósa, hanem amatőr, akkor már mindegy mithogyan fotózok? Vagy az "amatőr fotós" fogalom azt jelenti, hogy bármilyen képet úgymond isteníthetek? Az már lényegtelen, hogy alapvető képszerkesztési (nem Fotóshopra gondolok), fotó-technikai alapokat nélkülöző képet csinálok?
Nem! Véletlen sem professzionális, műtermi vagy címlapra kerülő képekre gondolok. Már ne haragudj amatőr fotósként is illik igényes alkotást produkálni. Húzzuk már meg valahol a színvonalat.

Ez a blog nem a fotózásról szól? :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.05. 20:54:28

@Mityu:
Én a fotózás élményéért fényképezek, nem a tökéletes végeredményért.

Sőt, néha még azért sem, őszinte leszek, amikor repcsiket lövök, csak azért csinálom, hogy én is részt vegyek valamennyire a produkcióban, nem tudok nyugton maradni egyszerűen.

GrafUr · http://grafur.hu 2010.01.06. 03:13:47

Én nagyrészt egyetértek Mityuval, viszont nekem sem sikerült "hű-de" képeket csinálni, és az esetek nagy részében félautomatán használtam a gépet, szóval magyarázatra szorul a dolog: a hosszú záridő használata szinte lehetetlen volt sok helyen. Pallókon mentünk az alagútban, ami az előtted/mögötted 10 méterrel menő embertől is úgy belengett, hogy ott aztán hiába minden állvány. Falon mentek a csövek, én azokra próbáltam támasztani, de azok is gyakran rezegtek.
Aztán amikor már vége volt a pallóknak, akkor a sártengetben/sínek/deszkák között nem volt egyszerű az állvány felállítása.
Viszont az látvány, a kompozíció néha annyira "hűdejó" volt, hogy muszáj volt lefotózni, akár állvány nélkül, kicsit magasabb ISO-val, és rövidebb záridővel. Én ugyan nem mentem 400-as ISO fölé, de a EOS300D-m már éppen eléggé zajos már ott is...
Mindamellett én is szívesen bajlódok egy-egy fotóval, hogy kihozzam belőle a maximumot (bár még igen amatőr szinten, kb 30 éves állvánnyal), de akkor én még most is ott fotóznék valahol a Fővámtér környékén, ha ezt ki is éltem volna... :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.06. 18:08:20

@KGyST:

A géped paramétereit nézve, hogy úgy mondjam krvajógéped van. Nem kötöszködésképpen, de igen is tessék kihasználni a manuális beállítások adta "rejtett" lehetőségeket. Nem tudom jól következtetek, de repülős vagy-e? Vagy legalábbis van valami közöd hozzájuk.

@GrafUr:

Persze, extrém környezet igen érdekes feladat elé állítja fotós énünket. Ezekszerint (ha lesz legközelebb) érdemes az állvány lábaira is bakancsot húzni? :))

Javasolhatom a legközelebbi fotóstéma helyszínélül a Sziklakórházat. Én 2007-ben voltam, azóta bővűlt és változatosabb lett. :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.06. 20:59:49

@Mityu:
Repülőket fényképezek. A gépem meg lehetne sokkal jobb is szvsz.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.06. 22:12:08

@KGyST:

Azért sem értek veled egyet. Tudtad, hogy egy Smena Symbollal is lehet kiállítás gyanús fotót alkotni? :)

Tavasszal szervezhetünk egy közös Ferihegyi teraszos fotózást. Nálunk sem áll messze a repüléstechnikai érdeklődés. Igaz főként Öcsém részéről. Kint dolgozik Ferihegyen, de csak úgy mehetett oda dolgozni, hogy nem hoz haza 1:1 méretarányban egy repcsit sem! :)) Bár ha belegondolok, ha autóval lehet közterületen parkolni.... :))

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.07. 17:41:52

@Mityu:
Smena Symbolt ne bántsd, én azzal kezdtem. A teraszon most szvsz káhosz van, az új terminál építése miatt meg kell nézni, lehet-e menni oda, de ha csináltok, megyek, csak nézni kellene valami jó repcsit, ne a 737-320 szecskázást nézzük mán.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.07. 20:41:32

@KGyST:

Öcsémet meginterjúvolom mikor lehet/nem lehet teraszra kimenni. Csak megtudja informálódni mi a helyzet arra felé.

Elnézést tévedni teccik. A Smenát nem óhajtom bántalmazni, mi több megemlítettem, mint gépszerkezetet. Itt hempereg egy eredeti orosz szerkezet is KIEV névre hallgat. Tesztelésre vár. Elsődleges vizsgálatok alapján működőképes, kisebb pucolás köll neki. Nem régen vettem hozzá 135-ös Jupiter obit is. :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.07. 21:34:24

@KGyST:

Felzaklassalak: 2007-ben amikor kint voltunk a reptéri repmúzeumban csodálkoztam rá ezekre az orosz szerkezetekre, hogy repültek ezekkel:

hampage.hu/repules/kramerervin/kisgeptuskokelott.jpg

(Azért a Wartburg is ott van a szeren...)

:)))

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.07. 22:10:12

@darthwalk:
Most kérdezték meg először (a főnököm), hogy mikor lehet legközelebb lemenni (nem fotóilag). Ezt hol lehet megtudni, van ezeknek valami PR-osuk? Methan tud segíteni (nem levinni, csak hogy hol kell nézni/kérdezni).

Thx

Kimura 2010.01.07. 23:19:15

ezúton szeretném így utólag meköszönni én is. bár nem voltam túl barátkozós kedvemben épp, szerintem jó kis séta volt, érdekes volt figyelni a többieket, ki mit csinál. végignézegettem jól a képeket, volt ahonnan lehetett ötleteket lopni, páran igen jól használtak szelektív színtelenítést pl, ami nekem eszembe nem jutott amíg meg nem néztem őket. volt pár igen egyedi kép is

az előbbi témához visszatérve, mert jól le lett keverve :D nem baj ha valaki amatőr, és nincs szeme hozzá, vagy épp nem érdekli, de ne rakjuk már fel mind a 600 nem túl jól sikerült képet, elég abból kiválogatni az 30-40 jobbat, máris jobban mutat a galériánk, és mások is jobban értékelik

Zsee 2010.01.08. 11:29:43

Csatlakozom az előttem szólókhoz, nagy ötlet volt, köszönöm a lehetőséget.

2010.01.14. 07:50:23

Tényleg jók a fotóitok.
süti beállítások módosítása