2009 legjobb képei: felfedjük az utolsó 6-ot - kerüljön be a te kedvenced is!

2010.01.14. 09:04 Hargita Nándor 25 komment

Az utolsó 6 kép az Indafotóblog 36-os válogatásából, melyet az indafotósok legjobb képei közül válogattunk. A többi 30 képet megtalálod a 36-os sorozat többi blogbejegyzésében:

  1. bestof2009 - 6/36
  2. bestof2009 - 12/36
  3. bestof2009 - 18/36
  4. bestof2009 - 24/36
  5. bestof2009 - 30/36

Nem tetszenek a fotók? Vannak a 2009-es bestof képek között, amik közelebb állnak a szívedhez? Kedvenceld őket be, mert észítünk egy 10-es toplistát is, a ti kedvenceitek alapján!

Következzenek a fotók:

pauljavor: guitar 2 by pauljavor

pauljavor: guitar 2

credobusz: atombiztos

credobusz: atombiztos

Pingu: Lido di Jesolo

Pingu: Lido di Jesolo

takacsja: Kálvinista Róma

takacsja: Kálvinista Róma

Meskoo: Nem is olyan rég volt...

Meskoo: Nem is olyan rég volt...

kxkari31: Egyedül

kxkari31: Egyedül

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr761668831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guildenlenny 2010.01.14. 09:43:55

Hohó, már azt hittem, hogy a "Kálvinista Róma" kimarad, de szerencsére nem így lett! Pingunak szerintem a karneválos képe inkább bestof, bár ez is elég ütős. Gratulálok a többieknek is, akik kikerültek az összesített 36-ban!

kxkari 2010.01.14. 14:23:57

Pacsker, kész vagy. :))

Meskoo 2010.01.14. 14:51:05

Sziasztok!Köszönöm a kedvenceléseiteket! No meg a beválogatást a 36-ba...=)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.14. 18:00:51

@darthwalk:

Sajnos ma már nem az nyer, aki szép, hanem akinek több bartája küld sms-t. Sajnos ma már nem arra szavaznak, aki jó párt, hanem aki több felületen mutatja magát.

Nem kiváló a képem, teljesen átlagos, ezzel tisztában vagyok. Körülbelül 10 kedvencelést hozott eddig, hogy szem előtt tartom a képem linkjét.

Én így látom a médiát.
(De örülök a különdíjnak is! :D)

kxkari 2010.01.15. 20:18:04

Köszönet mindenkinek!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.16. 23:49:47

@Pacsker: én meg úgy látom, hogy a médiában ez a stratégiád is látványosan megjelenik, ami gellert ad a törekvésednek: egy fotóval szeretnél kitűnni, vagy egy médiaszerepléssel?

Nekem így magában frankó érzés egybeválogatódni azokkal, akiknek a képeit sárga irigységgel skubiztam az arénán, és simán kíváncsi vagyok az eredményre, még egy árva ismerősömnek sem szóltam, hogy kedvenceljen, és így legalább azt tudom, hogy annak a 7 embernek őszintén tetszik a képem.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.17. 23:57:19

@flugi_:

A fotó és a médiaszereplés mennyiben elválasztható egy nem valóságos rendszerben, amit úgy hívnak infokommunikációs hálózat?

Butus vagy ha azt hiszed, olyan barátaim vannak, akik a személyem miatt és nem a kép miatt kedvencelik a fotót. Ha nem tetszene nekik, nem tennék, és ha másik is tetszik nekik, hát azt is bejelölik.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.18. 06:00:39

@Pacsker: a "még egy árva ismerősömnek sem" úgy értendő, hogy ismeretleneknek meg pláne nem. Bocs, ha nem voltam világos, szó sem volt a barátaidról.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.18. 09:40:10

"A fotó és a médiaszereplés mennyiben elválasztható egy nem valóságos rendszerben, amit úgy hívnak infokommunikációs hálózat? "

Ezt egyébként nem értem, nekem nem jelent gondot elválasztani, és nem is látom, hogy mi zavarhatna meg ebben bárkit. Itt pl. a kommentek vannak, ezek nem fotók.

Mire gondoltál pontosan?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.18. 14:06:11

@flugi_:

Arra, hogy eleve nem lehet egyenlő a verseny egy olyan térben ami megoszt. A médiaelméleti törvények működnek, az internet keretein belül meg pláne, hogy. Nem kihasználni az online megosztó rendszereket: nem a te igazság érzetedet fogja növelni, hanem behozhatatlan hátrányokat fog neked okozni. Ha nem tudnak rólad, nem is fognak rád klikkelni. Hogy mondjam egyszerűbben? Nincs igazad, hogy "azok az ismerőseid legalább őszintén kedvenceltek". Egyszerűen azok az ismerőseid tudtak rólad, mások meg nem: pedig lehet, hogy mások is kattintottak volna rád. Az internet médiafelület és az, hogy hogy és mennyire reprezentálod magad rajta, meghatározza a dolog kimenetelét. Ez nem ismerősiség és szeret kérdése, hanem láthatóságé: ki mekkora felületet teremt magának.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.18. 19:08:07

@Pacsker: te tényleg nem érted, pedig jól leírtam: _nem_ ismerőseim jelöltek be. Az igazságérzetemmel meg nincs semmi gond, mert pontosan tisztában vagyok azzal, hogy azért van neked sokkal több bekedvencelésed, mint nekem, mert hirdetted magad. Nyilván összemérhető lenne, ha nem hirdetted volna magad, mert az se rossz kép, igazából nem kellett volna hozzá a cégér, de ez már csak a véleményem.

Így most a képed nem legyőzi az enyém, hanem egyszerűen másik ligában játszik, úgyhogy tényleg egyáltalán nem sérti az igazságérzetemet, nem vagyunk egy kategória. És nekem így jó.

Épp azt mondom, hogy ez az aktivitás eltereli a képedről a figyelmet. Nekem meg a képem fogadtatása a fontos, mert tényleg kizárólag kíváncsi vagyok, nekem ez nem megélhetés, vagy versenyszféra, arra megvan a szakmám.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.18. 20:51:18

@flugi_:

Mivel itt nem divat a valódi kép-értékelés, ne is várj semmi mást, csak statisztikai alapokon nyugvó megmérettetést. Azt, hogy valakinek a képeit hányan jelölték kedvencnek bármilyen furcsa, de fotó-technikailag nem mérvadó. Mint ahogy a mozifilmnél sem mérvadó, hogy hányan vettek rá jegyet. Ahhoz, hogy megtudja a közönség, hogy egy adott film jó vagy rossz, ahhoz jegyet kell venni. Ha csak a jegyeladást veszem alapul lehet nem kapok valóságot tükröző eredményt. Erre vannak a szak-kritikusok. Itt az egymás dicsérgetésén kívül sok nem hangzik el, Pl.: hogy egy egy kép miért jó/rossz. Ez a magát jó fotósnak betudó amatőrt hamis biztonság érzettel látja el. Fejlődni, tanulni nem fog belőle.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.18. 21:39:52

@Mityu: ezzel is tisztában vagyok, és továbbra is ismételnem kell magam: kíváncsi vagyok, hogy hány embernek tetszik itt. Nem több, nem kevesebb. Azt, hogy jó, vagy hogy nem jó, azt én tudom :)

Ami mondjuk azt illeti, a fotózzhus kényszerfikázást sem szeretem, olyan kacifántos indoklásokat látok néha, hogy fájdalmas :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.18. 21:53:17

@flugi_:

Én meg arra vagyok kiváncsi, hogy hány ember tudja elmondani fotós szemmel, miért tetszik az a kép, amelyiket kedvencnek jelölte. De nem ilyen "fúúúúdeskaffa" vagy "gratulálok" indoklással. Valamint milyen szempontok azok, amelyek fényképet kiállításra, zsűrizésre, "versenyképessé" alkalmassá tesznek egy fényképet. Nem festményt, nem HDR kreálmányt, nem PS-sel összegyúrt montázst. Fényképezőgéppel és fotótechnikai eljárásokkal (amiben az utómunka is benne van) készült képre gondolok.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.18. 23:16:30

@flugi_:

Szerintem te nem érted. Hiába alapítasz pártot, vagy teszel ki egy fotót a netre (most a példában ez minősüljön ugyanannak), ha csak ölbe tett kézzel várod, hogy megismerjenek (=kedvenceljenek), akkor alig fognak megismerni. Pedig mindkét esetben ugye a másik társaságát kell, neked, aktívan keresned, hogy juss valamire. Nincs igazad, nem vagyunk más kategória, egyszerűen én éltem a net adta hirdetési lehetőségekkel, te pedig vártad, hogy rád találjanak (= hogy kopogjanak hozzád, mikor a házszámod sem tudják?!). Ha pártot vagy vallást alapítanánk mi ketten, azt hiszem az én módszeremmel érnénk el több embert. Nem lehet várni, hogy majd a világ fel- és megismer. Sem egy fotónál, sem egy pártnál, sem önmagad esetében. (Lásd Obama kampánymódszere (twitter, facebook, youtube), de ennél már tényleg nem tudom közhelyesebben megfogalmazni, hogy ez mindenképp verseny, még akkor is, ha struccként homokba dugod a fejed és mindenáron nem akarod annak venni.)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.18. 23:18:39

@Pacsker:

Önellentmondásba keveredsz magaddal. Feltöltötted ide egy populáris fotómegosztóra, felcímkézted a fotód a versenyre, stb. Mégis csak vársz és vágysz a megismerődésre!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.18. 23:45:06

@Pacsker: oké, én feladom, ha hiába írom le, hogy nekem nem a szavazatmaximalizálás a fontos, hanem a szavazati eredmény értelmessége, akkor hiába írom le, csak nem hiszed el. Nem tudom mit tehetnék azon túl, hogy háromszor világosan leírom.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.01.18. 23:51:28

@Mityu: hát annak sem itt van a helye :)

ilyenre az arénát szeretem

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.01.18. 23:56:52

@flugi_:

Ezt értem, de akkor ez nem a te rendszered (nem is feltétlen az enyém, nem is erre használom). Itt értékelni nem lehet, csak kedvencelni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.19. 07:37:14

@Pacsker:

Elég szomorú. Egy fotózással foglalkozó oldalon a fotózás alapvető kérdéseiről, témáiról nem lehet egy sort sem megemlíteni. Remélem ez komoly, mert viccnek rossz.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.19. 07:59:52

@flugi_:

"hát annak sem itt van a helye :)"

Nem hát. Ezt ismertem fel már a nyáron a Civilexponál. Egy fotómat sem neveztem erre a "kedvencelj tök mindegy miért" lihegésre. Versenynek nem nevezhetem, mert egy egészséges versenynek vannak megfelelő kritériumai, minimum elvárásai.
süti beállítások módosítása