Réka szemszögéből: Budapest

2010.04.11. 09:01 Hargita Nándor 5 komment

A fotómegosztókat böngészve ráakadtam Réka Budapestről szóló képeire és annyira megtetszettek, hogy megkértem, írjon egy pár sort arról, hogy miért fontos neki Budapest. Át is adom a szót Rékának:

2005 óta kedvenc fotótémám Budapest, amely naponta ezer arcát mutatja: csillogó pompát, mély lepusztultságot, nyugodt természetet, fenséges tájakat. A lakótelepekkel zsúfolt Kolozsváron és a rideg, steril Malmöben felnőve egyaránt sóvárogtam a patinás, díszes épületek, pazar paloták, hatalmas műemlékek városába, - ezeket jelentette Budapest és ezek a dolgok a mai napig hihetetlen vonzerővel bírnak.

Réka: A város királynője

Amíg Pesten éltem sem bírtam betelni a látvánnyal: a fényképezés iránti érdeklődésem is úgy született, hogy ezt a gyönyörű várost akartam dokumentálni. Mint a kapzsi kincsvadász, aki végre beszabadul a kincses barlangba és ott mohón minden drágaságot végigtapogat... Szeretem a nagyszerű látképeket, de kedvenc témáim a kis részletek, legyen az egy kis épületdísz, egy síremlék vagy akár egy virág, amely a fotó készítésekor érzett hangulatra emlékeztet. 

 

Réka: Superstar

Nemrégiben egy szép tavaszi hetet töltöttem Budapesten, kedves fotós barátom társaságában. Felkerestük a legnépszerűbb 'turistás' helyeket és megpróbáltuk a legjobb fények, legjobb beállítások mellett fotózni a Hősök terét, Lánchidat, Várnegyedet.

Réka: Hello Tourist II

A képeslapfotózás nehezebb, mint gondolnám... de nem mulasztottam el ellátogatni a Kerepesi temetőbe sem, amely 2006 óta kedvenc fotós helyem a városban. A nyüzsgő belváros közepén valóságos oázis ez a hely, amely ráadásul Európa egyik legjelentősebb műemlékgyűjteményével rendelkezik: a híres temetők között csak a párizsi Père Lachaise és a génuai Staglieno rendelkezik gazdagabb szoborgyűjteménnyel. 

Réka: Kerepesi emlék

Réka Budapest című albumát itt találjátok:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr481907768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sferrari 2010.04.11. 09:36:33

Szép képek :) Ezerarcú város :)

sztívön 2010.04.11. 13:49:48

Gratulálok Rékának ehhez a mentalitáshoz, biztosan sok társam nevében kérhetem, hogy lehetőségéhez képest gyakran jöjjön fővárosunkba, hogy még sok-sok ilyen gyönyörű felvétellel örvendeztessen meg minket. Munkássága kapcsán pedig láthassa a világ szép fővárosunkat, mely árnyoldalai ellenére is egyik legszebb a fővárosok között.
Köszönet a blog létrehozásáért is, így egyre többen ismerhetik meg Réka gyönyörű munkáit.

jordán negatív 2010.04.11. 18:25:17

Csodálatosak a képek, köszi, Réka!

zippogyújtó · http://www.zippoongyujto.blog.hu 2010.04.12. 23:29:03

Amíg mi "pestiek" elmegyünk a szépség mellett, addig egy idelátogató külföldi azonnal megtalálja, hogy miért is jó itt élni! Talán pozítivabban kellene gondolkoznunk?!
Nagyon szép képek, gratulálok!
süti beállítások módosítása