Indafotósok: Scherer Károly

2010.05.28. 11:52 Hargita Nándor 9 komment

 

scherer

 

Indafotó: http://indafoto.hu/scherer

Viszonylag ritka az amatőrök/hobbisták között a természetfotós, scherer képeit pont ezért csodálom - kevesen vállalják, hogy órákat várjanak az erdőben egy-egy jó képre. Ezért választottam őt az Indafotósok sorozat hosszú idő utáni első interjúalanyának.

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Személyi asszisztens és ügyintéző vagyok a hétköznapokban.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Békebeli szovjet gyártmányú Etűd géppel készítettem az első emlékezetes fotómat, méghozzá az első szerelmemről 1976-ban. Nem kell valami vad erotikus aktra gondolni. A régi fekete-fehér felvétel egy játszótéren készült.

Most mivel fotózol?

350D, 400D, 450D-sekkel, most készülök megvenni az 550-es változatot.

Van kedvenc fotótémád?

Mozgásban lévő állatokat szeretek fotózni a legjobban.

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Több is van, de az egyiptomi halászsas sorozat különösen kedves számomra, ugyanis összességében 3 hét alatt olyan mély „barátságot” kötöttünk egymással, hogy 1 -1,5 méter közelségbe engedett magához. Fotózhattam táplálkozás és halászat közben is. Hasonló kedvencem volt a velencei hegységben egy róka. Két évig barátkoztunk, már 20 méterre is megközelíthettem, vadászott a közelségemben, de később, amikor kölyke lett, akkor is fotózhattam. Sajnos egy vadász lelőtte, megszokott helyén találtam rá a tetemére, mementóként azt is lefotóztam.

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…

Mindenhová eljutok, ahová nem lehet, oda is beszökök. Szívesen mennék a Kisbalaton tájvédelmi területére, úgy hogy nem kéne szökdösni – hátha elintézitek…

...és az egész világon?

Ha ez a három kívánság, akkor Alaszkába, Kanadába és a Yellowstone Parkba.

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Mindegyikre, mert történetük van, de szakmailag a mozgalmas elkapott pillanatokra.

scherer: pankráció  3

 

...és az összes indafotós kép közül?

Sok kedvencem van, de azokat rögtön jelzem is, azonnal kedvencelem, hogy a készítői is tudják. Örülök a mások sikerének is, bárkitől látok egy jó felvételt megjelölöm.

amari: 5195901

 

 

Fotózás után finomítasz még a képeiden?

Legfeljebb egy kis kontraszt, vagy élesség, nem trükközök, mert az már egy másik műfaj, én pedig a természetes híve vagyok, úgy láttatni a dolgokat, színeket, fényeket, ahogy voltak és én láttam. A természetben pont ez a szép.

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

Nem vagyok blogolós alkat, bár annak is van építő jellege, de inkább képeket nézegetek.

Melyik indafotós munkái tetszenek neked legjobban? Őt kérdezzük meg legközelebb!

Elvi

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr62037677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*amari 2010.05.28. 17:47:42

Gratulálok a fotókhoz, nekem nagyon tetszenek Scherer Károly képei. Tisztelem természetszeretetét!
amari.blog.hu/

Gabeszphoto 2010.05.28. 19:25:07

Végre ujraindult a dolog..jó megimerni a képek mögötti embert is!:)

thomee84 · http://indafoto.hu/itomi 2010.05.29. 09:53:20

@Gabeszphoto: támogatom! egy jó kezdeményezés folytatása. Még..még..még!:)

BendesMarcsi 2010.05.29. 13:02:48

Gyönyörűek a képei!Annak pedig különösen örülök,hogy találkozik a véleményünk:azt megmutatni,amit ott és akkor láttunk,éreztünk-photoshop nélkül....

Evaneni 2010.05.29. 18:46:12

Koszonet az interjuert az Indanak. Es gratulalok a fotosnak a csodalatos kepekert, amiket szinte azonnal felfedeztem, miota tag vagyok. Tovabbi sok sikert!

elvi 2010.06.01. 16:36:07

Scherer képei nekem is mindig tetszettek,a sok-sok megállított csodás pillanat.
Amikor elolvastam az interjút, meglepődtem és megörültem. Most olyan érzésem van, mint annak idején dolgozatírás előtt...:)

scherer 2010.06.01. 19:20:44

@elvi: Jó dolog, ha megismerhetjük egymást. Nem kell stresszelni, nem osztályozza senki, meg sem buktatnak. Először én sem akartam az "interjút", de a feleségem rábeszélt, hogy ettől még nem leszek celeb, nem kell parázni. Mi már egy közösség vagyunk, ezért aki nem túl szégyenlős nyugodtan adja be a derekát erre a jó lehetőségre, hogy megtudjuk ki van a gép és a fotók mögött. Tudom, hogy aki képekben "beszél", annak nehéz szavakba önteni a gondolatait, de ez sem lehetetlen. Sok képetekben gyönyörködök jómagam is. Például Catrin felhős fotójában és nagyon tetszett Nyakas napszemüveges prtréja. Jó lenne tudni, a kép elkészülésének a körülményeit.

sztívön 2010.06.02. 12:54:12

Örülök, hogy sor került erre az interjúra. Scherer egyik ikonja ennek a közösségnek, aki a fotózás mellett igen nagy aktivitással veti bele magát a fotók szemlélésébe. Számtalanszor tapasztalom, hogy már a hajnali, kora reggeli órákban kedvenceli a társak fotóját fáradhatatlanul. E pillanatban 77 egész oldalt tesz ki kedvenc fotóinak a száma, mely 1.622 darab, de lehet, hogy mire a sorokat olvassátok, a számuk már tovább duzzad.
...és az is látható, hogy első kedvence 2008. végén Elvi volt, tehát a mesteri fotói, megszállott képnézegetése mellett még hűségesnek is mondható, melyet a mai rohanó világunkban én nagy erénynek tartok.

scherer 2010.06.03. 08:38:33

Aki korán kel, aranyat lel. Köszi a statisztikát. :-)@sztívön:
süti beállítások módosítása