Kihívás - az új havi fotópályázat

2011.04.05. 08:21 Hargita Nándor 40 komment

peterszedlak: A nap és a teknős

A heti rendszerességű Indafotófal mellett áprilisban elindítjuk a fotós fórumokból már ismert "kétheti helylövés" mintájára a Kihívás nevű pályázatot.

A pályázat szabályai egyszerűek. Az index fórumnak a Kihívás pályázat aktuális fordulójára létrehozott topicjába kell a rendelkezésre álló idő alatt egy Indafotóra feltöltött és megfelelő címkével ellátott fotót beágyazni, a pályázat témájában. Az első Kihívás topicot erre találjátok.

A pályázat témáját mindig az előző fordulót megnyerő indafotós határozza meg, az alábbiak szem előtt tartásával:
 
  • Kreatív, többféle megoldással teljesíthető, gondolkodós, tág témát kell adni.
  • Minél kevésbé legyen direkt.
  • Minél kevesebb megkötést kell alkalmazni, ne zárjunk ki embereket, csak módszereket. Például azt megmondhatod, hogy fekete-fehér legyen a kép, de azt nem, hogy csak DSLR-el lehet lőni. Azt viszont megmondhatod, hogy mobillal készüljön, de olyan témát ne adj ami miatt messzi külföldre kell utazni.
  • Törekedj rá, hogy miné szezonálisabb téma legyen, témájában vagy hangulatában.
 
Néhány nemzetközi példa az ilyen típusú pályázatokra:

 

A fotók értékelése a fotózás két hetét követően kedvenceléssel történik, a szavazásra egy hét áll rendelkezésre, az egy hét alatt kapott kedvencek száma számít. Utána összesítünk és győztest hirdetünk.


A győztesnek egy ez után újabb hét áll rendelkezésére, hogy kitalálja és meghirdesse a következő havi témát. Ha nem teszi, elmulasztja, akkor a sorban utána következő helyezett lép a helyére.
 

A pályázatnak előbb-utóbb lesz egy szép archívuma, ahol tudjátok a már elhasznált témákat böngészni.

 

Az első Kihívás témáját megtudjátok, ha átkattintotok a fórumba! 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr62800925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DosaAndras 2011.04.05. 08:35:23

Nagyon jó!!! Végre! ;)
Csak néhány kérdés:
- régi fotók is játszanak, vagy csak a kiírás utáni dátummal feltöltöttek?
- a kedvencelés nem annyira tetszik. Ha már valakinek kedvenceltem a fotóját később nem tudok rá szavazni! Vagy máshogy értetted a kedvencelést?
Szerintem, esetleg lehetne úgy is, hogy az adott kategória első három helyezettjét kell megnevezni.
- bárki szavazhat a képekre vagy csak aki indult a versenyen?

Több kérdésem most nincs, megyek fotózni! :)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.05. 09:10:36

@DosaAndras: Ezen én is töprengtem tegnap, írok majd hosszabban is a témában, (most ügyeletben vagyok), elöljáróban annyit, hogy a best practice ki fog alakulni, és akkor változtatunk.

zati75 2011.04.05. 11:36:52

Wow :) Ez klassz!!!

zati75 2011.04.05. 15:12:41

A normál indafotófal az megy tovább? Mert most még nem indult szavazás úgy láttam...

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.05. 15:18:53

@zati75: persze hogy megy tovább! és itt van az eheti szavazás az ajánlott posztok között: indafoto.blog.hu/2011/04/04/indafotofal_szavazas_aprilis_4

Evaneni 2011.04.05. 15:28:07

Haho! Legalabb arra valaszoljal, h. regebbi keppel is lehet indulni, vagy a kiiras utani datum szamit?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.05. 15:36:58

@Evaneni: Hahó! A fórumban le van egyébként írva, delehet indulni RÉGI ÉS ÚJ képpel IS.

Összefoglalva:

1: Legyen az Indafotóra feltöltve (most vagy régen)
2: Legyen rajta a szükséges címke
3: Posztoljátok be a fórumba azt az egy képet amivel indultok (link feljebb a posztban)
4: Ne a jpg-t hanem a képoldal URL-jét, különben nem lehet kedvencelni (segítség ott van a fórumban)
5: Have fun! :)

zati75 2011.04.05. 15:51:44

@darthwalk: Jaaa, köszi, figyelmetlen voltam :)

DosaAndras 2011.04.05. 15:59:38

@darthwalk:
nézd majd meg a forumot, mert nekem csak úgy ment, ha kétszer egymás után belinkeltem az url-t, egyszer beszúrta képnek, egyszer meg megadtam neki, hogy a hivatkozás látszódjon, de olyat még nem sikerült csinálnom, hogy a kép is megjelenjen és rákattintva továbbdobjon az indafotora.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.05. 16:08:16

@DosaAndras: fear not, ha beilleszted a fórumba és ráklikkelsz akkor megnyitja előbb a saját felületén, onnan már át tudsz kattentani a fotóra. Sajnos ez egy ősi fórum megkötés (én harcolok ellene).

DosaAndras 2011.04.05. 16:16:16

@darthwalk: Azta, mindig tanul az ember! :)

Gabeszphoto 2011.04.05. 16:33:56

Nem szeretnék kötekedni, de szerintem ha csak új képpel lehet nevezni, az jobban ösztönzi az embert!A régebbi képeket elég csak felcimkézni, és ezzel már adtunk is egy pofont annak,aki esetleg gondolkodott a dolgon,elment fotózni,időt feccölt a dologra!

zati75 2011.04.05. 16:41:38

@Gabeszphoto: Szerintem a korábban elkészített fotóba is feccölt időt a készítő :) És ez most egy tematikus kiírás, inkább a téma fontos mint az hogy mikor készült a kép...

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.05. 17:42:41

@Gabeszphoto: @zati75: -nak igaza van, de később cél, hogy legyenek olyan témák is, ami miatt ki kell, vagy legalábbis érdemes lesz kimenni fotózni!

DosaAndras 2011.04.05. 18:06:21

Az is ösztönözhet mindenkit új fotókkal való indulásra, mert egy képet egy user csak egyszer kedvencelhet. Tehát lehet bármilyen jó egy régi kép, ha már van rajta 30-40 kedvenc, nem igazán lesz nyerő! Nándi, most megértettem a kiírást, jó igy ahogy van! :)

Evaneni 2011.04.05. 18:20:37

@DosaAndras: akkor csak nekem vannak feltoltetlen regebbi kepeim?:)

Gabeszphoto 2011.04.05. 18:21:07

@zati75: De az a kép nem az aktuális kiírásra készült...:)

Evaneni 2011.04.05. 19:19:08

@Gabeszphoto: Mar miert ne talalna az ember a fotoi kozott olyat, ami odaillik az aktualis kiirt temara?

WadWanda 2011.04.05. 23:23:07

Lehet, hogy már értem?:)) Nem tudtam, hogy időre nézik a kedvencelést....nem idetartozik de mégis....ma vagy háromszor kedvenceltem végig képeket....egyszerűen elveszi a kedvencet....mintha nem is jártam volna ott, a listájában ott vagyok de kint a kép mellett nem növeli a kedvencei számát...@darthwalk: Ennek mi lehet az oka?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.05. 23:24:45

@WadWanda: kedvenc sosem veszik el, csak ha elrejtik a képet. én tudok viszont úgy lekérdezni hogy tól-ig időablakban, így zajlik az indafotófal is.

tehát én meg tudom mondani pl címkére, hogy az adott címkéjű képek közül az elmúlt időben melyiket hányszor kedvencelték.

zati75 2011.04.06. 11:31:39

@darthwalk: Én már csak azt nem értem, hogy ha van egy kép amivel indul valaki az aktuális témán, és mondjuk van már a képen 40 kedvencelés, akkor amikor a tényleges szavazási időszak lesz, akkor azok akik már kedvencelték, nem fognak tudni szavazni rá?

WadWanda 2011.04.06. 11:31:52

@darthwalk: Jó, akkor az tegnap rendszerhiba lehetett:( mert több embernél voltam és tuti, hogy éjjel nem rejtették el.
Más: amit még nem értek....lécci magyarázd el:)
Ha 18-ig van a határidő.....és mondjuk felteszem ma a képet, akinek tetszik mától fog kedvencelni....de ha harmadik hét számít akkor már ezek az emberek nem tudják újra....most akkor hogyan is kell feltennem?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.06. 12:06:31

@WadWanda: tegnap késő este valóban volt egy kis különbség az adatbázisok között, ami azt jelenti hogy a kedvencelésedet rögzítettük, de a újratöltés után nem a legfrissebbről kapod az adatot és ott még nem látszik. Az ilyenek mindig átmeneti hibák és nagyon nem szeretjük őőket, mert könnyen megzavarhatja a usert - ez esetben téged.

SZAVAZÁS:

Úgy írtam ki, hogy a lehető legigazságosabb legyen az összes indított képpel és a nevezés lejárta után - amikor már mindenki indított aki akart - beérkezett szavazatok számítanak.

A kedvencelés erre tényleg nem a legjobb megoldás, de azért választottam mégis azt, mert azt a legkönnyebb összesíteni. Ha kézzel kéne szavazást gyártani, akkor az elég sok munkát venne el. Ez a kör már így fog lemenni, keressük az optimális megoldást arra, hogy a következő körben még jobb legyen.

Szerintem az első egy-két forduló után már kinőjük a "gyerekbetegségeket" - ezrét is fontos minden visszajelzés - előre is köszi, ha minden sérelmet, javaslatot bekommenteltek ide!

Gabeszphoto 2011.04.06. 13:29:10

@Evaneni: Félreértés ne essék,nincs gondom a dologgal, ám az "egyenlő esélyekért" gondoltam ezt a felvetést!:)Tőlem aztán akár 6-7 évvel ezelőtti képet is adhat be bárki, nekem az indafotón nincsenek fenn olyan képeim amik publikusak,szóval én kimaradok a dologból mindenképp!:)

WadWanda 2011.04.06. 14:00:22

@darthwalk: Nehéz a felfogásom, de ha jól olvasom akkor 18-án kell felraknom ahhoz, hogy addig senki ne tudja kedvencelni:DD
Mert ha a fotózás idő alatt teszik(2 hét) akkor úgysem számít bele...

Evaneni 2011.04.06. 15:17:31

Most mar en sem ertem egeszen...

Muszaj a forumra is feltenni a kepet?

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.04.06. 18:31:16

@Gabeszphoto: Miért nem töltesz fel publikus képeket?

WadWanda 2011.04.06. 20:08:48

Á én ezt nem értem....felraktam a képet, kaptam rá 4 kedvencet, de ez majd nem fog beleszámítani a versenybe? Az a 4 akkor most elveszik? De akkor nem értem a 2 hét intervallumot, mert eleve elég lenne erre egy óra:(((

Evaneni 2011.04.06. 20:37:59

Ezert mondtam,h. most mar en sem ertem, pedig ujra elolvastam a kiirast.

WadWanda 2011.04.06. 22:02:58

@Evaneni: Én sem! Nem írhatom a kép alá, hogy ne most kedvenceljék hanem majd 2 hét múlva:))

Evaneni 2011.04.06. 22:16:18

Azt hiszem, ugy kell erteni,h. ket het all rendelkezesunkre a fotozashoz. De hogy kedvencelni mikor lehet, az nem vilagos, de hatha Nandi raer egy kicsit es korrepetal bennunket,ertetlen nepseget:)

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.04.07. 00:17:53

Nándi, meghívlak egy korsó sörre és közben azt fogom szajkózni,...

Miért nincs saját oldala a játéknak?!
Igen, nekem is zavaros az egész! :)))

Mellesleg, hova lett Indaricsaj? :)

Gabeszphoto 2011.04.08. 07:55:21

@vlm_: Mert túl szigorú vagyok magammal..:D
Egyébként a flikkeren vannak a képeim:
www.flickr.com/people/46265283@N06/

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.09. 14:55:03

@Evaneni: @PapírKutya: @WadWanda:

1: Muszáj a fórumra feltenni, az a játék "oldala"
2: Feltöltöd ide, aztán bemásolod a fórumra ennyi az egész
3: Azért a kedvencelést választottam, mert az a leguniverzálisabb, legtöbbet használt "szavazó" funkció és nem utolsó sorban automatikusan listázódik.
2: Viszont, ez a megoldás tényleg nem frankó, hétfőig mérlegelek még az alternatívákon.

Esélyes, hogy az lesz, hogy mégis kézzel csinálok egy szavazást minden hónapban és akkor a játék minden része a fórumon lesz és pont.

WadWanda 2011.04.10. 23:20:22

Az a baj, hogy a kedvencelés nem reális, mert ha régi képpel indul, nem tudják újra kedvencelni, szavazni meg lusták az emberek:( 22-es csapdája?

Tacsi világa 2011.04.11. 10:04:53

Elolvastam az összes hozzászólást, és most már végképp nem értek semmit sem. Abban sem vagyok már biztos, hogy egyáltalán sikerült-e beneveznem erre a pályázatra:(((
süti beállítások módosítása