Indafotófal szavazás - mi zajlik a háttérben?

2011.04.27. 15:43 Hargita Nándor 16 komment

Az elmúlt két hétben felmerültek aggályok és kérdések az Indafotófal működésével kapcsolatban, ezeket szeretném most eloszlatni és megválaszolni.

Az Indafotófal egy fotófal, ahová bárki aggathat fotót - az ajánlás szerint napi 1-et, ezzel tartva fenn folyamatos frissítés mellett a változatosságot, sokszínűséget és a minőséget.

Az Indafotófal célja, hogy élmény legyen böngészni a fotók között, ezért is kapott speciális fejlécet. Ahhoz, hogy az élet beinduljon rajta elkezdtünk (folytattunk) tavaly ősszel egy játékot, ahol hetente 12 képet választunk a nézők kedvencei alapján, sorrendbe rendezzük őket és szavazással döntjük el, hogy melyik fotó lesz a hét képe.

A hangsúly a "nézők kedvencei alapján"-on van, de nem vesszük figyelembe az adott kép összes kedvencét, csak az elmúlt 7 napban adott kedvenceket. A kedvencelésnek ugyanis van dátuma, nekünk pedig van egy programunk ami ezt összeadja és egy ilyen eredményt produkál:

 

Egyszerű mint egy faék. A programnak megadom az indafotós címkét (alapértelmezetten indafotofal), a képek feketelistáját amik már szerepeltek valamelyik válogatásban - ezt külön dokumentumban gyűjtöm - valamint az időintervallumot - ez utóbbi ő maga beállítja az elmúlt hét napra.

A program leválogatja a címke összes pillanatnyi képét ami kapott kedvencet az elmúlt hét napban, csökkenő sorrendbe teszi őket, mindezt úgy, hogy minden indafotós csak a legjobb képével szerepeljen, helyet adva a többieknek.

Tehát így áll össze a fenti lista. Annyi még, hogy ha az utolsó helyen pontegyenlőség áll fenn, akkor én - azaz a mindenkori szerkesztő - döntök arról, hogy melyik fotó kerüljön be.

Az Indafotófal eredménye minden hétfőn a déli órákban kerül ki - a fentiekből következően előző hétfő és vasárnap közötti eredményekkel. 


 

Eddig tartott a szokásos menet, most lássuk, hogy én hol hibáztam ezen a héten.

Az ok teljesen egyszerű, és a poszt írása közben döbbentem rá valójában, hogy mi történt. Mivel húsvét hétfőn nem tudtam végezni, ezért kedd reggelre maradt a heti indafotófalas munka. Volt már sajnos ilyen, ez nem is lett volna baj, ha figyelek a dátumra.

Megmutatom a másik listát, hogy mi történt volna, ha odafigyelek az időablakra és átállítom 2011-04-18 és 2011-04-25 közé.

 

Jól látszik, hogy NGyuree, Mikrobi89 és edani az igazi kárvallottjai ennek a hétnek mert jó képekkel maradtak ki a szórásból. Őket igyekszem kárpótolni, keresni fogom őket privátban.


 

Ennyi dióhéjban az Indafotófal háttere, én egy közhellyel búcsúzom, miszerint "első szabály, figyelni kell". Az egymással kommentben harcolókat pedig megkérném tisztelettel, hogy ássák el a verbális csatabárdot és térjenek vissza a fotózáshoz és a fotómegosztáshoz, mert jóval magasabb a hozzáadott érték fotók gyűlnek, mintha a kommentek :)

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr302859511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikrobi89 2011.04.27. 17:02:51

Valami nem világos, az első eredmény szerint vlm és zati nem kerülne be a szavazásba, de benne volt mégis.
Csak érdeklődés céljából kérdem, akkor hogy van? A képükkel semmi bajom, ellenkezőleg, nagyon szépek.

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2011.04.27. 17:09:31

Időközben törölték a képeiket, viszont ez a lista friss.

Mikrobi89 2011.04.27. 17:16:01

@PINGU: Köszönöm szépen válaszod, így már világos. Azt hittem hogy az első kép le volt mentve keddi nap mikor volt a szavazás.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.27. 17:19:29

@Mikrobi89: @PINGU: élő adatbázison készült, igen. amúgy nem szoktam screenshotokat mentegetni mindenről amit csinálok :)

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.04.27. 17:28:04

@darthwalk: Az hogy lehet, hogy az én törölt képemre adott szavazatok száma folyamatosan növekszik?
Délelőtt töröltem, és azóta óráról órára emelkedik a szavazatok száma. Egy órája még 18 volt, most 19.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.27. 17:30:19

persze, hiszen a szavazás az egy tök külön egység, még nem vettem ki. kivegyem vagy csináljunk egy kísérletet? :)

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2011.04.27. 17:32:30

Az mekkora lenne már, hogy egy törölt kép nyer! :))))

Mikrobi89 2011.04.27. 17:34:09

Én rá szavaztam :DDDD

Angelo1 2011.04.27. 17:40:39

@vlm_: hiába törölted a képed,sokaktól igy is kaptál szavazatot.Tőlem is:)

2011.04.27. 17:46:15

Én is nyomtam rá :)

2011.04.27. 17:46:50

@darthwalk: köszi a magyarázatot! :)

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.04.27. 18:03:12

@darthwalk: Légyszi vedd ki, én ezzel befejeztem.

zati75 2011.04.28. 09:55:29

@darthwalk: Nándi, én még a megy valahova témával kapcsolatban szeretném tudni, hogy miért nem számít szabályosnak a nevezésem...

Evaneni 2011.04.28. 14:57:59

ja, es me'g joparan...

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2011.04.30. 20:30:22

én eddig azt hittem, hogy heti 1 kép az "ajánlott". de lehet, hogy én értettem félre valamit.
süti beállítások módosítása