A csendes öböl

2011.05.26. 09:03 bollaeszter 16 komment

Újbudai lakosként nagyon örültem, amikor pár évvel ezelőtt végre megnyitotta kapuit a Lágymányosi öböl, hiszen előtte nagyon sokáig csak egy körbekerített építési területet lehetett ott látni, ami nem a legszebb látvány. Aztán amikor elkészülte után először bemerészkedtem, nagyon furcsa volt az egész, nagyon új volt és nagyon üres. Szép zöld fű, szép homokos vízpart, látványos vonalak és formák, de az épületek kongtak az ürességtől, és akkoriban még embert is alig lehetett látni.

Azóta nagyon sok minden változott, bár az épületekbe továbbra se költözött sok élet, a park rész viszont jó időben (főleg hétvégén) megtelik emberekkel, rengeteg családot látni, és persze egy fotósnak az is feltűnik, hogy sok "kolléga" jár oda portrézni is.

De úgy látszik, az öböl megőrizte a kezdeti ürességben rejlő érdekességét, fotókat keresgélve nagyon kevés olyat találtam, amelyiken emberek voltak (persze ehhez részben télvíz idején kellett a képeket készíteni). Ha esetleg hétvégén ellátogattok az öbölbe és egy idő után túl nagy lenne a zsival, csak gondoljatok vissza ezekre a csendességet árasztó fotókra.

canonabarbar: obol2008 

canonabarbar: obol2008 

 

durcka: (   kopaszi 3 durcka: ( kopaszi 3 

 

torobala: erőmű IV 

torobala: erőmű IV 

 

pontpont: Csendélet 

pontpont: Csendélet 

getabo: kopaszi-gát-022

getabo - kopaszi gát

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr472897555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.26. 16:09:54

Kopaszi gát - összesen: 640 kép (a többség, tévesen van címkézve)

Lágymányosi öböl - összesen: 97 kép (én is így használtam)

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.31. 21:33:43

bocs, de eddig bírtam magamban tartani a személyes véleményem.

1, 35 éve élek itt,... szerintem, sosem volt csendes az öböl, pont ezért szeretjük!

2, a képek jók, de a válogatás kopár!

3, inkább később legyen kész egy válogatás, mint h ilyen értékeket...

Evaneni 2011.06.01. 17:51:41

Uj (legalabbis nekem uj) neveket lathatok a valogatasban. Durckat es Torobalat ismertem (a kepeiket), de ok me'g nem sokat szerepeltek (meltatlanul) a blogon.A tobbi kep is jo.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 14:16:04

@Evaneni:
Nem a képekkel van a baj!

röviden: van olyan, hogy...
- bemutatkozás (fotós)
- beszámoló (egy eseményről, élményről)
- válogatás (azonos témáról készült képek)

ez, ez mi?! melyik lenne ő?

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 14:20:04

@PapírKutya: jah, és van helyszín! (csak ilyenkor érdemes arra figyelni...)

- legyen legalább egy (fix) távoli kép (vizuálisan repít oda)
- képek a környezetről
- részletképek
- zárókép (látványos befejezéshez, látványos kép)

ennyit akartam, a véleményem tartom

bollaeszter 2011.06.03. 14:21:47

Bocs, de nem értem a kérdésedet, kifejtenéd?

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 14:33:29

@bollaeszter: Természetesen!

A szöveg jó, de a képek, nem tükrözik a helyet. (a sorrend is rossz) Mást látsz élőben és mást itt.

Eddig azt szajkóztam, hogy a fotózásnál nincs szabály... az ilyen produkciónál viszont van.

bollaeszter 2011.06.03. 14:45:32

Most mást látsz élőben, mert nyár van és sokan vannak kint. Éppen ezért tartottam ezeket a képeket érdekesnek, mert ha kimész, akkor nem ezzel szembesülsz.
Az szerintem az én szuverén jogom volt mint a válogatás összeállítója, hogy milyen formában mutatom be a témát. A sorrend lehet, hogy rossz, nekem így tetszett, de biztos lehetne másmilyen is. Ha még írnék ide, akkor ígérhetném, hogy legközelebb jobban fogok igyekezni, de ez már nem aktuális.

Még valami: a válogatás során valóban azzal szembesültem (ahogy írtam is), hogy elsősorban olyan képek vannak itt fent (felcímkézve, és a kopaszira és a lágymányosira egyaránt rákerestem), amiken nincs ember. Ahogy pl. a te képeiden sincs egyiken se (legalábbis amiket a válogatás során láttam). Eredetileg én is a nyári, élettel teli öbölt szerettem volna bemutatni, de minőségi, jó képek után kutatva ezeket a csendes hangvételűeket találtam, de nagyon megtetszettek. Fenntartom, hogy ezek érdekes, jó képek, illenek a választott témához - a sorrend neked nem tetszik, ezt sajnálom.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 14:52:20

@bollaeszter: Igazad van, a képek tényleg jók, de még mindig nem tetszik az öbölről készített válogatásod. Nem támadni akarlak, csak a jó irányba terelni!

Olvastál már Velvet cikket? Na, ez kb. olyan volt most.

Én sem tudok pulcsit kötni, ezért nem is kezdem el! Csak egy zokni lenne belőle.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 14:56:25

@bollaeszter: az emberes részre reagálva:
Ritkán szoktam embert fényképezni, talán azért, mert én sem szeretem amikor... (mondjuk, pont van egy öblös képem, ahol egy kisgyerek játszik)

"de ez már nem aktuális." - miért nem folytatod?

bollaeszter 2011.06.03. 14:59:18

A képek jók, illenek a választott témához (a csendes öböl), a szövegről is azt mondtad, hogy jó... mi is a gond?

Tényleg, most már áruld el, hogy mit követtem el, ami miatt egyfolytában támadod ezt a bejegyzést, mert nem értem.

bollaeszter 2011.06.03. 15:09:50

@PapírKutya: azért nem folytatom, mert ezen a blogom szinte csak rosszindulattal találkozom. Nem csak az én irányomba, itt bárki bármit csinál, jön valaki, aki nekiront.
Azért vágtam bele az egészbe, mert szerettem volna, ha jó képek kerülnek reflektorfénybe, ha színesedik a válogatás, kicsit megtörik a klikkesedés.
Naiv vagyok, most már látom, de én valahogy úgy képzeltem, hogy kialakul valamiféle közösség itt, összefogunk, megcsináljuk a magunk fotós blogját. De a minimális támogató hangvételű hozzászólás mellett túlsúlyban vannak itt a mindenben a hibát keresők. Itt nem botolhatsz meg, nem keresheted az utadat, nem próbálhatsz meg valami újat, mert azonnal jön a ledorongolás (nem pedig egy normál hangvételű kritika). Ez nem az én világom. A megmérettetéshez hozzá vagyok szokva, nem azzal van a bajom, de a rosszindulatot nem szeretem, és ezért távozom.

És kérlek, ne vedd magadra, szerintem a fentiek mutatják, hogy tudunk egymással beszélgetni, legfeljebb nem mindig értem, hogy mire gondolsz.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 15:13:05

@bollaeszter: nem támadom! eddig arról magyarázott mindenki, h fontos az indafotó szintje, most ezek szerint kommentezem.

Az öbölben nevelkedtem fel, még jó hogy érdekel!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 15:18:37

@bollaeszter: dehogy veszem magamra! pont h én is így látom, de "hiba" esetén, jelezni fogom! bocs, nem bírom magamban tartani és ez így jó!

A beszavazós témára reagálva:
Van olyan "szerkesztő", akit én csábítottam ide, így jól ismeri a képeim, de még egy alkalommal sem érezte úgy, hogy helyem lenne itt. (pedig, jó sok téma volt...) Valszeg, bennem van a hiba! Én kérek elnézést!

Egy jó példát tudok azért. Ő Réka!
Korábban, nem bírtam a stílusát, de azóta sokat változott. Hogy is mondjam, "felhasználóbarát" lett!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 15:22:22

Most látom, "érdekes képes" lett egy képem, kösz!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.06.03. 15:32:58

@bollaeszter: mellesleg, nem akarom hogy azért ne folytasd, mert "betámadtalak"!
Folytasd! Légy Te a legjobb!
süti beállítások módosítása