Válogatás- Balaton

2011.06.29. 07:53 Evaneni 33 komment

Június 21.-ével beköszöntött hivatalosan is a nyár. Éppen itt az ideje eldönteni,ha tehetjük, hova is menjünk nyaralni.

Ha engem kérdeztek, a Balatonra szavazok. A Balaton szépsége minden alkalommal elbűvöl. Gyönyörű reggel,este,nappal,viharban,vitorlásról és gumimatracról. Külön élvezem, hogy nincsenek motorcsónakok, a víz az utóbbi években példásan tiszta. Minden korosztály megtalálja a kedvére való időtöltést, lehet strandolni, horgászni, biciklizni, hajóval kirándulni, vitorlázni,jókat enni, vízibiciklizni, szörfölni, sörözni, tábortűz mellett bográcsban harcsapaprikást főzni na és persze fotózni.

Készítsetek sok szép képet,elvezzetek a magyar tengert, kellemes nyaralást!

Az Indafotó és a Velvet Balatonblogja közös nyári balatoni fotógyűjteményt készít. Ha szeretnél benne résztvenni, tegyél minél frissebb balatoni, Balatonhoz köthető fotókat a Magyar tenger gyűjteménybe amiből a velvetes képszerkesztők kiemelnek majd posztokba fotókat, a Balatonblog oldalsávjában pedig megjelenik az összes kép.



nviki89: Balaton nviki89:Balaton

norbinator: Elszállt egy hajó a szélben Norbinator:Elszállt egy hajó a szélben

vlm: Vidám hancúr a víz felett vlm: Vidam hancur a víz felett

N.Gyuree: Indul a szezon N.Gyuree: Indaul a szezon xlator: Balaton csendélet

 

Xlator: Balaton csendélet

BendesMarcsi: 2011 02260113 BendesMarcsi:Sirályok

darthwalk: Földvári móló Darthwalk: Földvári móló hi69: égi vihar

hi69:Égi vihar

imocs: Balatonfüred Imocs: Balatonfüred

rzsuzsu: Füredi kikötő rzsuzsu:Furedi kikoto

szabcsi: Tihany2 Szabcsi:Tihany2

Twinreni: Balatonfüred kékóra Twinreni: Balatonfured kekora

balazss: Horgász fantázia balazss: Horgasz fantazia

TiborAcs: Balaton 009

TiborAcs: Balaton 009

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr573009976

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: XIX. század = XXI. század 2011.06.29. 14:00:34

150 éve indult be az a vasútvonal, ami a Balatont és az Adriát köti össze a magyar fővárossal, hisz a magyar nyaralóknak nem csak most ez a két kedvenc célpontja, hanem már akkor is az volt. Ennek kapcsán a balatoni vasútállomásokon kisebb kiállítás lá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.29. 08:30:58

Szép és változatos válogatás lett! Nagyon szeretem a Balatont, dolgoztam is ott sokat idegenvezetőként. Emlékszem, amikor egy kora reggel hatalmas viharban mentem be úszni (no nem mélyre), utána jöttem rá, hogy lehet nem volt a legbölcsebb dolog. De fantasztikus élmény volt.
A legszebb balatoni képeket az indafotón szerintem DocPoker készítette:
indafoto.hu/DocPoker/image/2711507-ac53fc95/user
indafoto.hu/DocPoker/image/1794031-43d616f0/user
indafoto.hu/DocPoker/image/1783049-140d57c6/user
indafoto.hu/DocPoker/image/1783051-af29626f/user
indafoto.hu/DocPoker/image/1783047-a60bd302/user
azt utolsó egyben egyik kedvenc képem magyar amatőrfotóstól valaha.

n.Gyuree · http://ngyuree.com 2011.06.29. 11:11:43

Június 21.-én beköszöntött a nyár és vele a hidegfront is beintett, hogy "nesztek, itt a jóidő..." :D

Nekem is nagyon tetszett. A válogatás is tetszetős. :)

DosaAndras 2011.06.29. 14:01:06

@Réka ‎: Igen! DocPokernek tényleg nagyon jó fotói vannak. (kár, hogy újak nincsenek)

Evaneni 2011.06.29. 14:49:27

Reka, igazad van, csodalatos szep kepeket linkeltel be. De en az aktiv indafotosok kepeit szeretem bevalogatni. Kar, h. DocPoker nem tolt fel kepeket, kozel egy eve.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.29. 14:59:13

@Evaneni: nem mondtam olyat, hogy be kellett vonla válogatni.

Evaneni 2011.06.29. 15:41:58

@Réka ‎: en sem ertelmeztem ugy, Reka:)

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.06.29. 17:43:19

Jó kis válogatás, főleg így nyaralás előtt. Tetszik, hogy van benne minden, mint a Balatonban :) sirályok, kékóra, csillogó víztükör, Tihany, naplemente, vitorlás, hattyú, pecabot....
Egészen megjött a kedvem a Balatonhoz.

Evaneni 2011.06.29. 18:24:22

@vlm_: csak a tejfolos-fokhagymas langos maradt ki:)))

Gyáli úr 2011.07.01. 07:31:34

A "Horgasz fantazia" című kép kapcsán írok.

Épp az ilyen képek miatt hagytam abba a digitális fotózást. A nagy fényerejű obik és a "kiemelés" fetisizálása, meg a bokeh-mánia véleményem szerint egy értelmetlen versenybe kényszeríti bele a fotóst, aki bár szeretne jó képet csinálni, de folyton megkötik a kezét a vizuálisan túl impresszív, tágra rekeszelt képekkel, azok uralmával.

Ha nem volt "bokeh" egy valahova feltöltött képemen, ezt valaki azonnal szóvá tette. Ha nem volt a tárgy a lehető legkicsavartabban "kiemelve", a háttér rommá mosva, az előtér pedig valami sejtelmes derengéstől terhelt, ezt valaki azonnal szóvá tette.

Ezt a versenyt megnyerték a puha, alacsony mélységélességű képek, a csilivili bokeh-zók (már a bokeh szótól is rosszul vagyok, borzalmasnak tartom, hogy ennyire ki kellett ezt emelni), meg a színes-szagos fotókat készítők. Kb. egy-másfél éve már csak papírra fotózom, élvezettel rekeszelem szűkre, mert a papíron gyönyörűen fest egy éles, határozott kép. És nem fog rá senki ujjal mutogatni, hogy miért éles.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.01. 08:37:22

@Gyáli úr: hát hallod a Reichstag hozzád képest most szerény pásztortűz...
ha unod a bokeh-t, akkor pont nem a digitális fotózástól kellene elfordulnod, hiszen pont a 35mm, valamint középformátumú, síkfilmes gépekkel, illetve a beléjük pakolt adathordozóval lehet a legbrutálisabb bokeh-t elérni, ezért van a hasselbladon is f64 (ami mellesleg egy fotós alkotócsoport neve is volt még a régi síkfilmes időkben, olyan névtlen senkikkel, mint Ansel Adams, de róla úgyse hallottál), mert egy ekkora filmkockára f8-on szar se lenne az élességtartomány, míg egy digitális érzékelőn az f8 már szűknek számít.

bocs, de bölcsebb maradtál volna, ha hallgattál volna, a durva bokeh NEM a digitális gépekre a legjellemzőbb!

www.flickr.com/search/?q=hasselblad+bokeh&ss=2&s=int

Gyáli úr 2011.07.01. 08:41:12

@Réka ‎: Úgy látom, megtalálva érezted magad a kommentem által. Ez jó. Nagyjából tisztában vagyok a fényképészet némely fogalmaival, jellemzőivel. Azért a lekezelő kioktatást köszönöm szépen, az alázat mindig fontos, most van alkalmam gyakorolni. Különösen, ha a magyar internet fotográfiai nagyasszonya ront rám. Amit akartam, fentebb elmondtam, a további "vitában" nem veszek részt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.01. 08:46:00

@Gyáli úr: a bokeh-t, mint bármi más jelenséget (tele, nagylátó, stb) kategorikusan elutasítani ostobaság, abban a hangnemben pedig, ahogy te tetted, ráadásul bunkóság is.
Veled vitatkozni nem állnék le, csak tényeket közlök, melyekkel nyilvánvalóan nem voltál tisztában - nincs mit!

Gyáli úr 2011.07.01. 08:51:48

@Réka ‎: Hogyne, hogyne. :)

Legalább azzal vitatkoznál, amit én írtam, de hát oké, add a számba, hogy én kategorikusan elutasítok jelenségeket. Reggel ébredés után elutasítottam a genetikát és a levegőt!!!

Azt hiszed, nem számítottam rá (konkrétan rád is), hogy lesznek néhányan, akik majd védik azt a trendet, ami ellen szót merészeltem emelni? Nézd, tisztában vagyok vele, hogy nem tehetek ellene semmit, én élvezem, hogy már nem az internetező emberek mondják meg, melyik képem jó vagy nem jó. Ennyi nekem elég. Még csak nem is a fenti képet készítő fotós ellen szóltam, hisz az a kép tényleg jó. Viszont az, hogy bekerül egy balatoni válogatásba, beszédes.

Azt hiszed, te mondod meg, ki mihez ért és mihez nem? :) Ugyan. Na de lelépek, mielőtt rámfogják, hogy trollkodok. Tényleg szép napot!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.01. 08:54:56

@Gyáli úr: nézd, a kommented alapján (a digitális fotózással elburjánzott a bokeh) absz fogalmad nincs róla, hogy a valódi bokeh-t hol gyártják és hogyan. Szóval magadra vess, amilyen az adjonisten, tudod... és ez a modorodra is vonatkozik.
Az, hogy neked nem tetszik az elburjánzó karácsonyfaizzós bokeh őrület, teljesen jogos felfogás, no de ezt így kikommunikálni, ahogy te tetted, bizony elég nagy trollkodás.
Ha viszont annyira magad mögött hagytad a digitális fotózást, ugyan mit keresel ezen a blogon? Remélhetőleg a jövőben semmit.

syracusa 2011.07.01. 13:07:24

@bokeh-téma:
Valahol picit (tényleg picit) sikerült megértenem az ellenszenvet, akkor is, ha a példának hozott képen a kis mélységélességen kívül ugyan elmosás van, de speciel pont a klasszikus bokeh nincs jelen, illetve ami van, az totál semleges. Ezt a bokeh-dolgot a legtöbb fotós idővel felfedezi, mint izgalmas eszközt, időnként tényleg divattá válik, pld mert amúgy érdektelen témákat is jól fel tud dobni. Jó esetben később inkább kihasználják a meglétét a megfelelő helyen és alkalommal. Ez tök normális.
Zavaró számomra akkor tud lenni, ha a járulékos jelenség képet erősítő okos, tudatos kihasználása helyett állandósul fő eszközzé, lényeggé lép elő, nem beszélve az utólagos, mesterségesen létrehozott durva bokézásról (sic!). De ugyanez igaz az alapesetben és megfelelő témánál kellemes,(fizikai) fotográfiai eszközökkel vagy mértékletes utómunkával giccshatáron belül jól megvalósítható lágyításra, aminek szoftveres implementálása időnként vizuális katasztrófát tud okozni, meg sok minden másra is; és ezzel nem azt akarom mondani, hogy a PS vagy bármi más, akár egy célplugin használata lenne a gond, sőt, hanem szerintem ezek ízlésbeli, ráadásul erősen szubjektív és függőségi problémák is.

Az viszont baj és sajnálom, hogy egy vitára szerintem alkalmas alapvélemény következtetései és tényállításai hibásak, hangja indulatos és támadó, mert ahogy minden ilyen esetben, itt is a felvetésből az is elsikkad, ami egyébként irtó hasznos vitatéma lenne, ha nem is túl populáris.

(Még valamik eszembe jutottak - bár ez lehet, hogy csak áthallás miatt vagy ilyesmi okból -, szerintem sokkal egyszerűbb öngerjesztés helyett átlépni a nem tetsző vagy éppen irritáló és/vagy népszerű képeket. Mert nyilván kikerülhetetlenül vannak ilyenek amik ezért vagy azért vörös posztók nekem, valakinek; ez minden közösségi oldalon természetes. Vannak népszerűk és/vagy jók is, én lapozni szoktam.
Saját képeknél meg (oké, ez már tényleg csak sehogy sem kötődik ide, pld a divat szó miatt) a megfelelés késztetése szerintem nagyon könnyen két pocsék irányba vihet, az egyik a népszerűség csapdája és ezzel az egyéniség és a megújulás feladása, a másik a frusztráció és düh veszélye, szóval legyen az ember magával kibékülve, de maradjon némi elégedetlenség, kb akkor jó.)

Peetee 2011.07.01. 13:21:32

Elnézést, de régen láttam együtt ennyi mesterkélt képet.
Szép a zöld víz, de ha zöld lesz a photoshop-tól a hófehér vitorla is az gáz.

Szép az éppen csobbanó vízen egyhelyben álló sirály is csak nem valódi.

...stb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.07.01. 14:04:10

@Réka ‎:

"bocs, de bölcsebb maradtál volna, ha hallgattál volna, a durva bokeh NEM a digitális gépekre a legjellemzőbb! "

Azért ez nálad ugyan úgy megáll. Attól, hogy valakinek eltérő véleménye van egy adott témában még nem kéne ilyen magas lóról leugatni. S ezért már azt hiszem nem egy ember szólni merészelt naccságodnak.

"csak tényeket közlök"

És az szent! Aki meg meg meri kérdőjelezni azt ostoba! Ezt a blogodon is játszottad. Nem akarsz oda visszatérni? Ilyen stílussal jó lenne.

Kicsit több tiszteletet illene prezentálni ám!

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.07.01. 14:06:23

@syracusa:

"szerintem sokkal egyszerűbb öngerjesztés helyett átlépni a nem tetsző vagy éppen irritáló és/vagy népszerű képeket."

Csak egy idő után egyre több olyan alkotás jelenik meg a "nagyközönség" számára mintának bemutatva (számtalan példa volt itt is rá), ami mellett nem szabad elmenni szó nélkül! Mert ha nem szólunk néma gyerek leszünk, kinek az anyja sem... :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.01. 14:09:04

@syracusa: ezzel így, ahogy van, nehéz nem teljesen egyetérteni.
még annyit hozzátennék, hogy a bokeh őrülettel kb. egyidőben elterjedt a hatalmas élességtartománnyal járó ultranagylátós, sőt halszemezős divat is, szóval mindenki találhat magának való csemegét a cseresznyés tálban, épp ezért nem értem egy-egy műfaj kategorikus elutasítását, ötvözve úgy globálisan a fotográfia végét vizionáló borúlátással.
@Mityu: megértem és elfogadom, hogy nem tetszik a válaszaim stílusa. Ismét csak azt tudom mondani: amilyen az adjonisten...
Milyen tények azok a hozzászólásomban, amelyekkel nem értesz egyet? Tudnál érvelni a támadás mellett? Ha megnézed, én - érveltem is, nem csak személyeskedtem.
Kérdésedre a válasz egyébként: nem.

@Peetee: az a sirály tényleg lol, de szerintem akár lehet valós is, miért biggyesztette volna oda?
A vitorlák... hát igen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.07.01. 14:19:14

@Réka ‎:

Alapvetően milyen támadásról írsz? Mondom első körben vegyél már vissza. Ezt a stílust otthon családi körben add elő.

Érvelni ésszel szoktunk és nem erőből. Te itt erőből, indulattól fűtve óhajtod győzködni azt, aki esetleg más véleményen van, mint amit gondolsz. Kicsit lassíts, fújd ki magad, mondd, hogy ssszusszaaa. Ha mégse nem megy ésszel, akkor neked is áll, hogy bölcsebb lennél, ha kertben inkább kapálgatnál.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.01. 14:22:32

@Mityu: nyugodj le. Senkit nem érdekel, hogy mi a magánvéleményed rólam és milyen javaslatokat tartasz helyénvalónak velem kapcsolatban. Ha személyesen akarsz támadni, tedd meg e-mailben. További offtopic támadásokat nem fogok kiengedni.

Evaneni 2011.07.01. 18:34:09

Sziasztok!
A kepeket en valogattam, igyekeztem mindenfelet beletenni, hogy szines legyen, mint a nyar. Termeszetesen nem tetszhet mindenkinek, minthahogy egy magazin sem tetszik mindenkinek. Akkor nem kell azt megvenni.
Ugy erzem, itt izlesekrol folyik a vita, ami a bokehet meg nem-bokehet illeti (tenyleg hulye szo:)) es arrol tenyleg felesleges vitatkozni. A fotos szive joga, hogy a vitorla zold legyen, a siraly meg eppen odaszallt (az a kep nem csinalt kep), na bumm.
A kepekrol legyen velemenyunk, (bar ezek a valogatasok nem azert vannak felteve), ne egymas velemenyerol es stilusarol.

Mikrobi89 2011.07.01. 18:57:59

@Gyáli úr: Rékának adok igazat, Gyáli úr vegyél bridge gépet, kompaktot akkor nem lesz kicsi a mélységélességed.
Te szereted a nagy mélységélességet, ugyanígy lehet aki meg a kicsit... Amúgy a mélységélesség nem minden, ha maga a fotó nem jól kivitelezett... akkor sokat nem számít. Az emberek különböznek, így van rendjén.

Mikrobi89 2011.07.01. 19:04:34

@Evaneni: Ahogy mondod, mér kell más szemmel rá nézni egy képre ha már szerkesztett?? nem értem... Ugyanúgy azt látjuk amit a fotós szeretett volna.
Ha elvett a fotóból vagy ráretusált, attól még mindig fotó marad.

Gyáli úr 2011.07.01. 19:07:32

@Mikrobi89:
1. Miért vennék bridge gépet, amikor épp azon örvendeztem, hogy a filmes gépemmel végre nincs kényszerem boldog-boldogtalan elé kitenni a netre a fotókat? :)
2. Én is csinálok kis mélységélességű képeket, de igyekszem indokoltan használni. Jelenleg ugyanis az a trend, ha letolod a rekeszt 1.4-1.7-re, akkor már mindenki odáig van a képtől. (Nyilván kell ehhez egy minimális kompozíciós meg esztétikai készség is.) Jelenleg, egy ideje trend túlértékelni a kiemelést és a többit. Csak erről beszéltem.
3. Épp arról beszéltem, hogy abból lett elegem, hogy "a tömeg" képtelen volt elfogadni, hogy én máshogy is fényképezek, nem csak színes-szagos, divatos fotókat. Most sem a fotósba kötöttem bele, vagy a konkrét képbe, egyszerűen csak megütötte a szemem, hogy még mindig obligát meg kell jelennie egy ilyen képnek is a néhány fotóból álló válogatásokban.

Nem arról van szó, hogy én egy frusztrált és buta ember vagyok, elég sokat gondolkozom a fotózáson, művelem is (nem középiskolás fokon), és kicsit elbillenni láttam a dolgot az indokolatlanul megpörgetett képek felé. Aztán lehessen már kritikát is mondani, ne csak olvadozni, hogy szép a bokeh. :)) Nem az itteni közösségnek szólt, és hát van olyan, hogy a kritikát elfogadjuk és épülésünkre szolgál. Nem kell azonnal harapni.

Tiszteletteljes válaszod nagyon köszönöm, és bár a fentiekben "visszavágok", tovább fogom gondolni.

Evaneni 2011.07.01. 19:45:21

@Gyáli úr: irod:"és kicsit elbillenni láttam a dolgot az indokolatlanul megpörgetett képek felé".
Nemcsak azert erzed ugy, mert a filmes fotozasnak nincs akkora nyilvanossaga?
Tenyleg nem tudom, nem neztem utana, mennyi weboldal/megoszto van a temaban, de nyilvan kevesebb.

Mikrobi89 2011.07.01. 20:03:41

@Gyáli úr: Sose kötelező megmutatni a fotókat a "közönségnek", az hogy te úgy érezted, hogy igen is meg kell mutatni az már magánügy. Én is jobban szeretem ha kisebb a mélységélesség. Miért is? a témát szépen le lehet választani a háttérről ami portréknál is nagyon szép tud lenni, természetesen szűk rekesszel is nagyon szép tud lenni, de akkor olyan háttér is kell, ami ne legyen zavaros és ne vonja el a fő témáról a tekintetünk.
Állatfotóknál is nagyon jó tud lenni.
Ahogy te is írtad, néha használod mert úgy érzed hogy akkor jobb lesz tőle a fotó.
De írtad, te is csinálsz ilyeneket, még ha nem is sokat. De tény, hogy sok az olyan fotó is ahol nincs rendesen elmosva a háttér, mert olyan a gépe, hogy képtelen rá. pl a sok mobiltelefonos kép, sok kompaktos.
Hogy neked nem tetszik valami, nem kell mondani, nézd a többi fotót és ennyi, most egy kép miatt kiakadni a válogatásban felesleges volt.
Én nem szeretem a fekete-fehér fotókat, viszont néha elkápráztatnak, sőt néha én is csinálok. De mégse írom oda senkinek, hogy nem így kellet volna, mér így csináltad. Egy csomó olyan fotót azért találhatsz, ami neked megfelel, ezért ne szoljuk le azokat, akik kicsit máshogy látják a világot.
Bizonyítsd be milyen jó vagy te is abban ami :) nem kell feltölteni, csinálj kiáltást és leld örömödet benne.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.01. 20:06:36

A szép az egészben az, hogy rengeteg trend van, ahogy mondtam van szuper nagy élességtartományos trend is, ami legalább annyira trendi, mint a bokeh. Én például pont azt a trendet látom, hogy manapság divat mindenféle szirszartól elájulni, csak mert negatív vagy pozitív filmre készült. Az emberek úgy beszélnek a hívófolyadékokról, mintha délután azt innák uzsonnára a tejeskávé helyett, miközben valljuk be, a mai trendi analóg képek semmivel sem jobbak, mint digitális testvéreik (ezzel együtt nagyon fontosnak tartom a filmes technikák megőrzését, művelését).
Szóval van mindenkinek való szegmens a fotós világban, az egyes szegmensek ellen lenézően és agresszíven beszólni szerintem csak önkiszúrás, semmi haszna nincs.
Mellesleg a karácsonyfaizzós bokeh őrületet jellemzően teljesen ártalmatlan 'cukker csajszyk' űzik a művészkedés és nagyképűség teljes mellőzésével, és nekik beszólni a bokeh miatt kb annyi értelme van, mint a rózsaszín zoknijukat bírálni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.02. 03:29:08

Kb. 2 hete itt vagyunk a Balatonnál, el lehet mondani az időjárásra, hogy enyhe telünk van... :-( Szóval döntsetek bölcsebben mint mi, július eleje előtt nincs sok értelme jönni, ha fürdés a cél...Jövő 7vg-re olvastam előjelzést, már 30 fokkal is fenyegetőznek.Húúúha!
Sok lángost, halászlét mindenkinek!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.02. 08:34:11

@geegee: gyere cseréljünk, itt 28 fok és gőzfürdő van.. egész hétvégére túlórát tervezek, mert csak az irodában van légkondi. Borzasztó

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.03. 01:42:34

@Réka ‎: csak a melegebb idő kéne, az iroda kevésbé... :-)
Frankón nem tud megszáradni már 3 napja 2db pokróc, mert nincs több mint 18-20 fok, az is csak dél-1 körül.Este meg kintt felejtettük és beszívta a párát.Majd hogy nem befagy a s*ggünk.Marha zabos vagyok.Nemsoká' indulok vissza Stoki mellé, addigra meg már ott lesz hideg.Jajjdejó.
süti beállítások módosítása