Indafotósok - Mikrobi89

2011.07.02. 08:00 n.Gyuree 9 komment

 

 

Indafotó: http://indafoto.hu/mikrobi89

 

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Tanulok, jelenleg érettségire. De van egy villanyszerelő szakmám is.

 

Mikor kezdtél fényképezni és mi volt az első saját fényképezőgéped?

2009.05.15.-én délután érkezett meg a fényképezőgépem, természetesen egyből kirohantam az udvarra és a kamilla virágját kezdtem el fotózni. Első gépem a mostani is, egy Bridge gép: Fuji s9600.

 

Most mivel fotózol?

Fuji s9600, hozzá tartozó holmik: Raynox DCR-250 (2,5 szorzós előtét) Helios 58mm f2 (szintén makrózásra, fordítva a fényképezőgép elé tartva) és egy rendszervakú, ami a kellő fényt biztosítja mindig.

 

Miért pont a makró a fő irány?

Mindig szerettem a természetet, az apró dolgok nagyon érdekelnek, az emberek általában átsiklanak föllőtte, nem veszik észre azt, ami a szemük előtt van. Egy másik világ, csak le kell hajolni és elénk tárul. A makró világ nagyon gazdag Magyarországon, akár a kertben is lehet makrózni. Így a makrónál bemutathatom azokat a részeteket is, amiket szabad szemmel talán észre se vennénk.
 


Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Az év elei Szentendrés fotóstalálkozó veletek. Soha nem voltam előtte hasonlón se, így ez őrök emlék marad, meg a poénok…
 


A makró után mi a második legkedvesebb témád, amit szeretsz fotózni?

Táj, csak az a gond hogy nem vagyok valami kirándulós lélek sajna.
 


Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Mikrobi89: Szemcsepp

 

...és az összes indafotós kép közül?

hi69: fények

 

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?

- Igen, finomítok. A célra Lightroom-ot és Photoshopot használok, így, sorrendben.  Sajna a gépem ISO-80-on is rengeteg zajt képes csinálni, ezt szűrni kell, színhőmérsékletet, expozíció, vignetta. Ha kell, retusálok is. Célom az, hogy a maximumit kihozzam  a fotókból.

 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

- Indafotó blogját, Spottr, újabban rákaptam Vlm oldalára is: http://www.vlmworld.com

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr883009974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hi69 2011.07.02. 17:06:15

Jó itt látni téged:))

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.07.02. 20:51:10

Nagyon örülök, hogy sorra kerültél. Megesz a sárga irigység a makróid láttán. Ezért akár gyűlölhetnélek is, de nem tudlak. :)))

Megtisztelve érzem magam, hogy megemlítettél. :)

Ui. Azért hagynod kellene magad elrángatni a fotós túrákra. Ne a szentendrei legyen az utolsó ilyen emléked. :)

Mikrobi89 2011.07.02. 23:13:34

Köszi Ildi :)
Köszönöm Vlm :)
Mondtam én is már neked, hogy nagyon irigylem a fotóid :) főleg azok a meseszerű tájképek... nincs rá szó milyen jók, csak tőled láttam ilyen fotókat.
Nem a Szentendrei az utolsó emlék :) Volt Füred is :D De igazad van. Már biztos észrevetted a találkozókon, hogy nem vagyok valami nagy társasági ember se :S

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.03. 09:38:21

@Mikrobi89: kirándulás kapcsán... Ha van szabadidőd és lehetőséged, próbáld két keréken! Minimális munkával el lehet jutni odáig, hogy egy nap 40-80-akár 100+ km-t bejárj vele, nem vagy kötve menetrendhez, olcsó, kellemes és ha nem akkora a fotós cuccod, mint az enyém, akkor gond nélkül szállítható egy hátizsákban.

Mikrobi89 2011.07.03. 18:56:20

@al kotmány aláiro álamfö:
1. "A makró után mi a második legkedvesebb témád, amit szeretsz fotózni?

Táj, csak az a gond hogy nem vagyok valami kirándulós lélek sajna."
Írtam is, hogy nemigazán szeretek kirándulni.
2. Nincs bringám, így nehéz 2 kerékkel bejárni a helyeket :) De ha érdemes is valahova menni akkor napkeltekor a legjobb, nem pedig élben odaérni valahova.
Nincs nagy fotós cuccom, egy váltásába belefér.
Meg a legjobban a makrót szeretem, ehhez nem kell nagyokat utazni :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.03. 20:15:01

@Mikrobi89: épp azért említettem a bringát, mert a kirándulás és a biciklizés, az két külön kategória (szerintem).
Lámpa kötelező a biciklin, úgyhogy az éjszakai/hajnali indulás nem lehet akadály. ;-)
Edzettség nélkül persze a hegymászás okozhat problémát. Én egyszer próbáltam felmászni Dobogókőre, a felfelé vezető út 2/3-án toltam. :D
Mondjuk az tény, hogy bringa nélkül nehéz...

Mikrobi89 2011.07.03. 20:48:04

@al kotmány aláiro álamfö: Nálam a kirándulás azt jelenti, hogy ha elmegyek akkor a fotózás miatt megyek.
Jó, a lámpa egy dolog :) Azért kelni hajnali 1 kor, hogy napfelkeltére odaérj valahova :) kicsit kellemetlen.
Hát elhiszem hogy meggyűlt a bajod Dobogókővel :))

DosaAndras 2011.07.04. 08:31:43

Na végre!
Egyike azon indafotósoknak akik mindig lenyűgöznek a képeikkel és akik tudásukkal kompenzálják a dslr hiányát, sőt maximálisan túlszárnyalják azt.
Képei láttán mindig elbizonytalanodok, hogy minek nekem ennyi objektív... :) :(
Le a kalappal előtte!

Mikrobi89 2011.07.04. 08:57:13

@DosaAndras: Köszönöm :)
Ne bizonytalanodj el, jól tetted hogy DSLR-t vettél, sokkal jobb a képminőséged mint nekem. Ha több obid van, az még jobb :) Fel vagy fegyverkezve :D
süti beállítások módosítása