Indafotósok - hi69

2011.07.08. 08:22 Evaneni 7 komment

 

 

Indafotó: http://indafoto.hu/hi69

 

 

"Civilben” mivel foglalkozol?
3 évig Ausztriában dolgoztam, most itthon vagyok a kislányommal.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?
Még lánykoromban anyukámtól kaptam meg az ő fényképező gépét, egy filmes orosz kis csodát. Siluet-elektro márkájú gép volt. Még mindig meg van, de nem tudjuk, működik-e. Az első digitális fényképezőgépem egy kompakt Sony volt, de persze ezzel sem komolyan fényképeztem.

Most mivel fotózol?
Mióta komolyabban foglalkozom a fotózással, Canon PowerShot SX10IS típusú fényképezőgépet használom, 2009 óta.

Van kedvenc fotótémád?
Fotóimon is látszik, kedvenc témám a tájkép. Nem mozog és ez nagy előny. Lehet gondolkodni, többször visszamenni ha egy helyszín tetszik, különböző fényeket kihasználni. Ezen kívül próbálkozok macrokkal is, de nagy türelem és kitartás kell hozzá, ami nekem nem mindig van meg. Érdekes világ, sok olyat lát meg az ember, amit szabad szemmel nem látunk, vagy nem veszünk észre.

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?
Ez inkább vicces fotózás volt. Egy hegyen fotóztam egy erdős, bokros sáv mellett. Guggoltam, térdeltem bokrok alatt macrozgattam. Egyszer csak egy férfi bebújt a bokrok közé tőlem pár méterre dolgát végezni. Megmozdulni sem mertem, ott lapítottam a bokor másik oldalán. Egyszer csak egy lihegő, csörtető hangot hallottam és egy kutya a nyakamba ugrott. Felkiáltottam, hogy: "JAJ". A férfi meg hogy: "WÁÁÁ",és ráordított a kutyájára, hogy vissza hívja. Persze én azt már nem vártam meg mi lett a  férfivel, mert elkezdtem sietősen a hegyről távozni. Igazából azt sem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek:))

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…
Mártély. Ez a Tisza holt ágánál található hely. Lenyűgöznek az öreg fák, a ladikok, a reggeli pára a folyó felett napfelkeltekor. Gyönyörű hely.

...és az egész világon?
Írország tengerpartjára mennék szívesen. Változatos a tengerpartja, sziklás, köves. Naplemente illetve napfelkelte képeket szívesen készítenék ott.  

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Ez mindig változik nálam, most a kedvencem egy régi fotóm, amit újra feldolgoztam.


hi69: fények

...és az összes indafotós kép közül?

Akinek a fotóját fogom mondani annak a felhasználónak nagyon tetszenek a képei. Mindig más és más a kedvencem tőle, amit csinál, nagyon jól csinálja. Most egy virág fotója a legkedvencebb képem. Nagyon szép, igényes munka, szép lírai kép.

Mikrobi89: Egy cseppnyi érintés

 



Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
Ez nálam nagyon változó, nagyon kritikus vagyok magammal. Tájképnél van, hogy kb. 100 fotóból egyet sem csinálok meg. Van, hogy fotózok pár képet és látok bennük fantáziát és mindet megcsinálom. Volt olyan is, hogy ott a helyszínen töröltem a felét a kártyáról, mert nem tetszett,amit a gép kijelzőjén láttam. Macroknál még többet kell fotóznom, hogy egy fotót eltaláljak. Nehéz a Raynox előtéttel az élességet eltalálni, 1mm-rel elcsúszik az élesség, már nem jó a fotó. Mikor macrozok van, hogy egy témára különböző beállításokkal kb 50 képet is csinálok és abból egyet felhasználok.
 
Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel teszed?
Több fotós programom van, de főképpen a Lightroom-ot használom. Az látszik a fotóimon,hogy  szeretek túlzottam is belenyúlni a tájképekbe, nem csak az alap dolgokat állítani. Szeretek szürreális színű képeket csinálni. Az alap dolgokon és a színezésen kívül vágok, retusálok, élesítek, zajt szűrök, keretezem a képeimet. Vannak olyan képeim, amikre textúrát teszek ez egy kis pluszt ad a fotónak. Nem teszek úgy fel sehova képet, hogy ne lenne kidolgozva. Nekem úgy fotó egy fotó, ha utómunkázva van. 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?
Csak az indához kapcsolódókat olvasgatom, Réka blogja, vlm blogja. Ja és persze az inda blogja, ha találok érdekes írást.

Mi inspirált a kezdeti utómunkáknál? (Úgy értem, amikor először elkezdted ).
Mikor még nem foglalkoztam komolyabban a fotózással, a családi albumba szánt fotókon is finomítottam egy egyszerű fotós programmal. Mikor elkezdtem komolyabban foglalkozni a fotózással, abból következett, hogy az utómunkákat is komolyabban vettem. Egyre többet tanultam a programokról és egyre több programot ki is próbáltam. Szerintem utómunkázva igényesek a fotók.

Melyik volt az első képed, amelynél úgy érezted, hogy "ez az, most
megtaláltam magam!"

Ez nálam nehéz kérdés, mert mindig elégedetlen vagyok magammal. Nem találtam még meg azt a fotóm, mert mindig minden fotómon legszívesebben még alakítgatnék. De úgy gondolom, hogy a mostani stílusom közel áll a szívemhez.

Reszt veszel más fotós oldalakon is?
Igen, egy fotóértékelő oldalon vagyok fenn a fotósok világán, ahol 1-től 5-ig pontozzák a képeket. Szerénységből megjegyezném az átlagom 4,99. Egy nemzetközi oldalon is fenn vagyok, a Flickeren.

Kivel látnál szívesen interjút a blogon?

Mivel akivel szeretnék látni az már szerepelt, így a Dósa Andrást választom.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr223027676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az ős kaján 2011.07.08. 13:04:02

Végig néztem a képeidet. Szigorú kritikus vagy önmagaddal szemben.
Valóban csak a legjobbak maradtak az albumaidban. Gratulálok.

hi69 2011.07.08. 19:50:17

@Az ős kaján: Örülök, ha így látod.

DosaAndras 2011.07.17. 13:50:49

Visszatérve a szabiról, jó érzés és megtisztelő. Köszönöm :)

kisklau 2012.02.03. 09:40:24

Most olvastam csak és olyat jót nevettem
a "Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?" részt :)

hi69 2012.02.03. 13:05:48

@kisklau: ..vissza gondolva tényleg nevetséges volt::))
süti beállítások módosítása