Indafotósok - Leicapress

2011.08.25. 10:03 n.Gyuree 11 komment

 

Simon Attila

 

Indafotó: indafoto.hu/leicapress 

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Dekorációval, poszterek készítésével, plasztikkártya nyomtatással.

 

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

1990-ben vettem az első gépem, egy Chinon CE-4-est, 2 objektívvel. Még abban az évben katona lettem és mivel nekem volt egyedül "komolyabb" gépem a bevonuló utánpótlásból, meg  egy szerencsés véletlennek is köszönhetően, a laktanya fotósa lettem. Ez, bár jó móka volt, de tanulni nem sokat lehetett belőle. Alapismereteket kaptam az elődömtől, labormunka, világítás, stb. azután készíthettem az igazolványképeket és egyéb, a laktanya életét bemutató képsorozatokat. Volt még egy Minolta 9000-em, de miután ezt eladtam (kb. 94-ben), sokáig nem fotóztam. Azután kb. 5 éve együtt dolgoztam egy lánnyal, akinek a barátja fotós (http://hu.wikipedia.org/wiki/Gaál_Zoltán) és az ő hatására ismét elkezdtem belemélyedni a fotográfiába. A fekete-fehér képeket szeretem leginkább.

 

Most mivel fotózol?

Egy Nikon D3-al készítem a digi képeket, egy Canonet QL17-el az analógokat. Ez utóbbit Balla Demeteről vettem. :-) Van még egy lyukkamerám és egy Yashica Electro 35 GSN-em. A Canonet és a Yashica távmérős gépek.

 

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Nagyon szeretem a csendes, napfényes, őszi, dunaparti sétákat, mikor csendes a város.

 

Hova mennél el itthon a legszívesebben fotózni és miért?

Nagyvárosba, kisvárosba, faluba... :-) Főleg Mo. jellegzetes tájegységeit, kultúráit lenne kedvem "kutatni". Alapvetően a dokumentarista fotográfiát kedvelem, de ezt még meg kell tanulni és szubjektíven kifejezni.

 

...és az egész világon?

Szinte bárhova, de Kelet nagyon vonz, Japán, Oroszország, de a Balkán is, Erdély, Alaszka, Skandinávia.

 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Szeretem a minimalista képeket.

Leicapress: Vácrátót, Botanikus kert, 2011

 

 ...és az összes indafotós kép közül?

Nehezet kérdezel.

faterphoto: Szab-hid(ff-2000-bp-esti)

vlm: Toronyház

 

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Kb. 10 %-ot tartok akár bemutatásra is érdemesnek, de feltöltés előtt abból is válogatok.

 

Utómunka. Általában milyen programo(ka)t használsz és mennyire nyúlsz bele a képekbe?

Photoshop. A képek kontrasztján, dinamikáján, tónusain az elképzelésemnek megfelelően, de kiretusálni képrészleteket nem szoktam. Azt inkább úgy fotózom, vagy nem fotózom. Viszont az érzékelő koszfoltjait kiretusálom, de méginkább megtisztítom az érzékelőt, mert az az egyszerűbb, bár a D3-nál nem olyan egyszerű.

 

Ha olvasol fotós blogokat/oldalakat, akkor melyik a legkedveltebb 3?

Nagyon szeretem a klasszikus fotós könyveket, de blogokat, oldalakat keveset olvasok. Inkább galériákat nézegetek, ha találok egy olyan fotóst a neten, akinek tetszenek a képei.

 

Kivel látnál szívesen riportot?

Faterphoto.

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr543165928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DosaAndras 2011.08.25. 13:09:01

Nagyon jók Attila fotói! Igényes, profi munka egytől egyig!

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2011.08.25. 13:27:47

Csatlakozom az előttem szólóhoz. :)

2011.08.25. 15:35:13

Én is! Én is! :)

Tacsi világa 2011.08.25. 18:13:29

Valóban nagyon szépek, igényesek Leicapress fotói, de én mégis hiszek a színekben, a színes képekben.

A bennünket körülvevő világ színes, és a fotográfia kell, hogy legtöbbször ezt tükrözze. Nem hiszek viszont a túlságosan kiszínezett, természetellenes, harsogó, rikító színekben sem, hiszen a világ ritkán ilyen.

Leicapress, gratulálok a képeidhez!

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.08.25. 19:27:23

Úgy gondolom, hogy Leicapress méltó a nevéhez. B-kategóriás képet még nem láttam tőle, és nem mellékes, hogy a "könyvtárban" magasan a legjobb képeket készítette.
Megtisztelsz!

leicapress 2011.08.25. 21:08:03

Köszönöm szépen a kedves szavakat, azért én maradok amatőr fotográfus, annak minden szépségével. Igen, VLM, a B kategóriához még nem nőttem fel, de a C-t felülről súrolom! :-)

Putto · http://www.dynamicart.hu 2011.08.25. 23:37:04

Nekem a monokróm képei tetszenek leginkább, tele vannak élettel a 'színtelen' képei... nagyon jók...
Egyébként a fekete-fehér vs színes kép, nekem olyan mint a könyv vs film... a könyvbe sokkal többet beletud gondolni az emberfia, így vagyok én Leicapress ff fotóival is.. :)

szépjóreggelt 2011.08.26. 05:05:26

Noha én is kedvelem a színeket, lenyűgöznek a fekete-fehér képei. Szerintem remek, sőt :)

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.08.26. 08:00:24

Vannak témák, amik nem mutatnak fekete-fehérben, és vannak amik ordítanak érte.

DosaAndras 2011.08.26. 08:20:38

@Putto: hogy ez mennyire igaz! Akár én is irhattam volna... :)
@vlm_: Teljesen egyetértek!

leicapress 2011.08.29. 14:50:00

Köszönöm a hozzászólásokat! :-)
süti beállítások módosítása