Indafotósok - stornyay

2011.09.08. 10:00 WadWanda 9 komment

 

Takács Tibor

 

Indafotó: indafoto.hu/stornyay 

stornyay bemutatkozása az indafotón:

A természetfotózás lényege az alázatban rejlik,melyben az ember mindig csak vendég! Ha van érzékünk arra,hogy a napraforgótengert megcsodáljuk,ha egyetlen tő virágának,szára hajlásának,levélzetének szépségét is észre vesszük,szemünk e pillanattól kezdve éhesen kalandozik tovább,mert az élet,bárhol légyen is az,minden megnyilvánulásában káprázatosan gazdag és gyönyörű.

 

“Civilben” mivel foglalkozol?

Jelenleg raktári dolgozó vagyok.


Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Tizenkét évesen a haverommal azon spekuláltunk,hogyan tudnánk a faterja nagy orosz fotómasináját kicsempészni hogy a sirályokat lefényképezzük.Az első gépem egy Zenit tükrös gép volt,de nem szerettem mert abban az időben macerás volt a film előhívás és türelmetlen voltam.(80-as évek)

Most mivel fotózol?
A váz Sony A200 és az objektív Sony 75-300

Van kedvenc fotótémád?
Születésem óta a természet vesz körül,nádasok,mocsarak,erdők és rengeteg vízimadár.Ezáltal a témakör is ehhez igazodott.Próbálkoztam más irányba is de egyszerűen nem megy.Volt aki megjegyezte hogy nagyon beszűkült az érdeklődésem.A természetjárás teljesen kikapcsol és megszűnik körülöttem a rohanó világ minden nyavalyája.

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
Változó.Néha 20-30 képet készítek és majdnem az összeset kidobom,általában úgy 150-200 fotót lövök és válogatom a nekem megfelelőeket már a helyszínen.


Van kedvenc stílusod illetve utómunka technikád, milyen programokat használsz?

Kedvelem az erősebb színeket és a kontrasztosabb fotókat.Egyszerű programokat használok és megpróbálok keveset változtatni a fotókon.Amivel dolgozom az a Photo Filtre, Photo Scape.


Mi a véleményed a HDR-ről?

Nem igazán vonz és még nem próbáltam de egyenlőre kihagyom.


Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Talán amikor majdnem belegyalogoltam egy vaddisznó alomba.A koca akkor hozta világra a kicsinyeit és arra eszméltem hogy előttem van egy kökénybokorba és felül.Három kismalacot láttam körülötte és a negyediket akkor hozta a világra.Abban a pillanatban megálltam és óvatosan araszolva kihátráltam,de azért néhány fotót készítettem róla.


Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…

Nem igazán töröm a fejemet ezen,mivel itt is adott sok minden és rengeteg dolgot még nem tudtam lencsevégre kapni.Talán amit szeretnék még az egy túzokfotózás. 

...és az egész világon?
Grönland,Alaszka,Island.Az északi tájak érintetlen birodalma ami nincs agyon civilizálva.

 

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

stornyay: 2010 12070091

...és az összes indafotós kép közül?

scherer: Kíváncsi tekintet 2

scherer: Kíváncsi tekintet2

 


Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

Nem ragaszkodok egyetlen oldalhoz sem.Ami tetszik azt elolvasom,ami nem azt kihagyom.


Van-e valami ötleted arra, hogyan lehetne még érdekesebb, színesebb az Indafotó?

Esetleg ha pontozni lehetne a feltöltött képeket és havonta,majd év végén egy értékelést leközölni.


Következő interjúhoz kit választanál, kiről olvasnál szívesen?

Nehéz választani mert nagyon sok jó fotós van az oldalon.Akiről szívesen olvasnék: api41,Gomba68,amari



Köszönöm az interjút!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr453208946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.09.08. 15:24:48

Jó kis rovattá nőtte ki magát ez. Jó az indás társakat ilyen formában megismerni :)

Putto · http://www.dynamicart.hu 2011.09.08. 16:56:23

sok-sok szép természet fotót köszönhetünk stornyaynak, a képei után a bemutatkozó idézeten meg sem lepődtem, ilyennek képzeltem a fotóst :) jó volt olvasni :)

Murderer69 · http://electronicsundays.blogspot.com 2011.09.08. 22:03:10

Jó volt olvasni az írást és "megismerni" egy újabb indafotóst! Szinte mindenben igazat adok neki főleg abban hogy itt az országban minden adott a jó természetfotók készítéséhez van itt minden csak nyitott szemmel kell járni!!!!

Evaneni 2011.09.12. 04:56:50

Hello Stornyay, orulok, hogy egy kicsit jobban megismerhettelek. A fotoidat ui. nagyon szeretem. Tovabbi jo munkat kivanok.

blackwatch 2011.09.13. 20:00:31

Egy mondatból magamra ismertem, azt hiszem Tiboron és rajtam kívül senki nem tudja miért volt az a megjegyzés. Miután, az indásoknál egy picivel jobban megismertelek továbbra is fenntartom az álláspontomat.

Stornyay 2011.09.15. 16:51:04

@Putto: Köszönöm a biztató és az elismerő szavakat.Megpróbálok ilyennek maradni.

Stornyay 2011.09.15. 16:56:13

@Murderer69: Köszönöm Murderer69!Hacsak a bemutatkozó idézetet vesszük alapul,lépten-nyomon témára találunk.Ahogyan mondani szokták a téma az utcán hever,itt meg az erdőn.
süti beállítások módosítása