Indafotosok - Dino

2011.12.08. 13:30 Evaneni 11 komment

“Civilben” mivel foglalkozol?

Építésznek tanultam, jelenleg a cégemen keresztül építésvezetői, építőmérnöki munkákat látok el egy osztrák építőipari vállalat megbízásai alapján.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Egy MOM (Magyar Optikai Művek) gyártmányú, MOMETTA III típusú – 35 mm-es, kisfilmes fényképezőgép, édesapámtól kaptam, aki anno a gyárban dolgozott. Vakuszinkronnal ellátott, cserélhető objektíves gép volt, gyönyörű bőrtokban.

Most mivel fotózol?

A régi álom – mindenkinek legyen – egy jó évvel ezelőtt teljesült, amikor is sikerült megvennem az első digitális tükörreflexest, a NIKON D300s kittet egy 18-200mm / F3,5-5,6 – os Nikkorral. Azóta egy igen jutányos vásárlás keretén belül beszereztem egy SIGMA 70-300mm / F4-5,6 – os, és kevésbé jutányosan egy Nikkor 35mm / F1,8 – as objektívet.

Kiegészítőim: SB 900-as vaku, manfrotto egylábú, vanguard háromlábú állvány, manfrotto joystick fej, DHG Zirkular Pol-Filter, KATA 3IN1 fotótáska

Van kedvenc fotótémád?

Remek kérdés…, vártam, hogy eljussunk ide, mert készültem !

A fotográfia köztudottan a festészetből nőtte ki magát, és olyan műfajokat örökölt, mint a portré, a tájkép, a város- / épületfotó, a csendélet, az életkép, az akt… stb. Majd idővel (elsősorban a záridő csökkentésének köszönhetően) létrejött a pillanatfelvétel fogalma, kialakítva az esemény és riportfotózást, dokumentarista és reklámfotózást… stb. Vagyis a fotográfia megtalálta egyéni arcát és sajátjának nevezett műfajait – én pedig megtaláltam a fotográfiát, hogy a bennem lévő kreativitással próbáljam leképezni, és másoknak átadni az agyam által kreált, keresőben realizált látomásokat, hangulatokat... a természetet, élőlényeket, modelleket, és azok rezdüléseit .

Minden vonzza a szememet, kezemben a fényképezőgéppel már be is léptem egy műterembe, ahol szélvészként táncol előttem a téma… az nem kérdés, hogy elég érdekes-e, az viszont mindig, hogyan hozzam ki belőle a legjobbat, ami tehervonatként üt el engem, nézőt egyaránt. Én lelövöm az expo gombbal mire ő szíven döf a kábító látvánnyal… ez az a kettős halál, amiből alkotni kell a képet ! Na, ez igen! Ez feladat és készség, a megfoghatatlan szépség meg az álom, amit át kell adni másnak, hogy rázza ki a hideg, hogy percekig gondolkodjon, ilyen van…, ilyen lehet…, hogy nem alszom, hogy nyitva a szemem és a csodát, mint álmot élem meg…

Visszatérve a kérdésedhez…, minden téma kedvenc… amatőr, haladó kategóriás fotósként szeretnék megörökíteni mindent, ami megmozgat  , fényképezni dolgokat, arcokat, embereket, pillanatokat és hangulatokat…, szerelmet, szenvedést, minden nagy érzést, amiről csak elképzeléseim vannak…, amitől nyugalom lesz bennem, akkor talán én is átérzem majd, hogy a mindenség határán vagyok felfedező úton…, ami számít, hogy van valami, ami felszabadít,

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?

Számomra majd  mind emlékezetes… de egyszer egy esküvői ceremónia után a pár napos Olympus gépem kizuhant a tokjából és ahogy kell, egy jó kemény kőpadlón landolt.., a mélyrepülést nem bírta az elektronika, a fényképezőgép tönkrement ....

…és ha már esküvő, egy fotós kiruccanás alkalmával csöppentem egy számomra idegen társaság ünnepi készülődésének forgatagába…, ahol ugye idegen fotósként csak a hátsó sorokban kukkoltam valami téma után…, mint kiderült szerencsémre, mert akkor bukkant fel egy csöppnyi angyal, ártatlan arccal és annyira természetes kíváncsisággal az arcán… azt hiszem elkaptam a pillanatot és azóta is nagyon kedvelem ezt a képet:mert ez a legnagyobb dolog, amit elérhettem dino: ha eljönnek az angyalok

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon...?

Bárhova, bármikor… akár indulhatunk is ! Amikor fotózok, én más ember vagyok… sétálok az Élet éttermében és minden asztalról csippentek valami finomságot… azért persze vannak kiemelt kedvenceim: Bakony, Zala, Göcsej, Őrség… stb

...és az egész világon?

Finnország, és a mediterrán országok minden mennyiségben…

Már tanulmányaim alatt munkálkodott bennem egy kíváncsiság kukac a finn természet, és építészet iránt…, az „ezer tó” országa (ami valójában majdnem 200.000… és ugyanennyi sziget), a hatalmas finn tajga, a partokat váltakozva erdőkkel beborító és gránitsziklákkal övező táj világa, az éjféli nap jelensége… szóval az izgalom a mai napig csak fokozódik…

…és utána szívesen felmelegednék valamilyen egzotikus mediterrán területen, az örökzöldek világában, az illatozó- és színorgia mániában tétlenül tespedő virágok birodalmában, ahol az embereket, a mentalitásukat és hangulatukat, az életérzést, egy komplett mediterrán életfilozófiát magamba szippantva  megkísérelném azt fotókon megörökíteni.. és visszaadni.

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

Nincsen legkedvesebb képem - míg másoknak könnyen osztom -, magam felé óvatosan bánok a legekkel és a felsőfokkal. De talán, az egyik szívemhez igen közel álló „a ma betyár kedvem” című…

dino: ma betyár a kedvem

 

..és az összes indafotós kép közül?

Nos, itt még nehezebb helyzetben vagyok, hiszen sokszor ámulatba ejt a jobbnál jobb képek áradata, a sokból pedig igen nehezen tudok rangsoloni… mondjuk ezt a durcka-fotót mindig szívesen nézem, annyira törékeny, becéző, kedveskedő és szeretteljes:

 

durcka: egy mesekönyv margójára

 és még számtalan fotós képeit sorolhatnám…, csak ez éppen arra lenne jó, hogy utána a fejemhez kapjak…, jajj, hát őt is kihagytam…

 Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?

Érdekes hasonlattal válaszolok...., úgy vagyok ezzel, mint a határátlépéssel.

Húsz éve pendlizek a magyar-osztrák határon… és a mai napig nem tudtam megszokni, hogy az útlevelet már nem kell elővenni… vagyis 36 kockához szokott kockafejem nem tudja befogadni a korlátlan digitális lehetőségeket..., mintha mindig spórolnom kéne…, aztán elmosolyodok saját szánalmasságomon és géppisztolyként lövök, csak azért is…

A darabszám alkalomfüggő, átlagban 200-500 is lehet, de a glamour fotózáson elment napi 1000 db-ig is…, az már húzós volt, bele  is fáradtam rendesen…

Tárolásnál azonnal kiszelektálom a használhatatlanokat, majd további szűrések után kb a felét tartom meg.

Ha fotózás után finomítasz még a képeiden, hogyan és milyen szoftverrel
teszed?


Természetesen magam is használok fotózás utáni, nélkülözhetetlen segédeszközöket. Ez elengedhetetlen, a digitális képalkotásban szinte ugyanolyan fontos, mint maga a fényképezőgép. Nagy szerepe van a színek beállításában, a tónusjavításokban, a retusálásoknál…,  A legálisan vásárolt szoftverekhez ijesztően vaskos szakkönyvek is tartoznak, ezek alapos ismerete nélkül nem lesz hasznunkra egyetlen program sem. Jómagam az Adobe Ps-t, ritkábban Lightroomot használok, de az NX2 verhetetlen kedvenc ! 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?

szóval megint válogatnom kell ?

…blogokat ritkábban olvasok, nem elvből, inkább időhiány miatt, ami a fotósoldalakat illeti, természetesen az indafotóról indulok.., és ötlettelen sorrendben sokfelé hajózok, de mindig máshol kötök ki. Szerintem követhetetlen a mozgásom, az aktuális dolgokról szeretek hamar informálódni. Úgy gondolom, mindenevő lettem a digitális fotózással kapcsolatosan. Kedvelem viszont, hogy egyre több fotóskollega saját blogot üzemeltet, általában magas színvonalon, érdekes témákkal csalogatnak finoman illatozó konyhájukba…  itt sokkal családiasabb, békés légkörben zajlanak az események és a szívélyes baráti hang mindig csábító.

Következő interjúban kiről olvasnál szívesen?

Rendszeresen meglepnek és elgondolkodtatnak Cpt fotói… koncepció van a képeiben, történeteket mesél és gondolkodásra késztet, néha megrémít, néha kedveskedik, megráz és felkavar… és mindezt élvezem… szívesen olvasnék róla.

Köszönöm a beszélgetést.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr973419721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKFoto 2011.12.08. 14:55:51

Remek valaszok:) grat!!

kisklau 2011.12.08. 15:48:42

Korrekt és frappáns és választékos...mint mindig :)

DosaAndras 2011.12.08. 16:01:30

Aktív, sokat nézelődő indásnak tartom magam, de Durucka fotóira mégsem akadtam rá eddig. :(
Köszönöm Dino, hogy őt választottad.
A Te fotóidat van szerencsém gyakran látni, úgyhogy majd ott kommentelek továbbra is! ;)

2011.12.08. 16:20:10

Dino mint mindig, most is lenyűgözött a válaszaival! Nem csak a fénnyel, de a szavakkal is fest. Elképesztő!

Evaneni 2011.12.08. 16:56:48

@DosaAndras: en is "felfedeztem" Durckat korabban, de sajnos nemigen aktiv az Indan mostanaban.

Putto · http://www.dynamicart.hu 2011.12.08. 17:16:33

:) mindig örömmel olvasom ezeket a riportokat, jó volt, szinte láttam amit olvastam...

*amari 2011.12.08. 19:15:39

Köszönöm, hogy kicsit megismerhettem Dino-t, mint embert. Öröm volt olvasni ezt az írást.

vlm_ · http://vlmworld.com 2011.12.08. 20:00:42

Örülök Dino, hogy sor került rád. Ez az interjú is olyan volt, mint az utánozhatatlan hozzászólásaid. :)

Kontiki 2011.12.08. 20:51:47

Nagyon tetszett, amit a fotózás kialakulásáról és a festészetről mondtál.

dino* 2011.12.09. 02:31:35

Köszönet...
Indafotonak, Évának, Mindenkinek!

Köszönet a nagyszerű hozzászólásokért, megjegyzésekért... köszi, hogy kíméltetek a negatív dolgaimért (pedig van bőven), és a jövőben kérnélek is Benneteket, hogy szóljatok vissza, hol merre mit vétettem....
Sajnos, pár alapvető hiányosságommal magam is tisztában vagyok... nehézkesen mozgok a kamerával (mondjuk súlya is van, de most éppen nem erre gondoltam) a merevség, rugalmatlanság helyett szeretnék lazább lenni... elengedni a konvenciókat, lebegni, szabadon szárnyalni és belefotózni a girbegurbagörbe világba..., nos ezzel az ellenséggel még a mai napig intenzíven küzdök, de a fotó-hitelminősítők egy része már pozitívan értékeli a tevékenységem irányát...

és akkor részletezve:

BKFoto - köszi, de szolóban mégis TE vagy a weltbester geiger indaphotograf :)
kisklau – választékban mégis a TE frizurád verhetetlen... :)
DosaAndras - várom a kommentjeidet..., mert igencsak kedvelem !
edaniel - lenyűgöztél a fény és szófestéssel... :) – mentettem - 
Evaneni - a legjobb, legkedvesebb riporter, akivel valaha is dolgom volt :), noch dazu remekül fotózik… 
Putto - bloglátó virtuóz vagy..., köszi szépen :)
*amari – köszönöm a látogatást, és hogy elismerted..., a dino is csak egy ember :)))
vlm_ - valahol egyszer mindannyian sorra kerülünk... köszönöm Tibi, jólesett !:)
torobala - örülök, és szívesen írok asztallámpánál folytatásos indaszappan-operát..., de kellenek az igazi fények is... ugye megérted ?
Kontiki - örömet okoz - és köszönet érte -, hogy ennyire elmélyültél a riportban :)
süti beállítások módosítása