Indafotósok - lamerle

2012.01.26. 08:00 WadWanda 45 komment

 

Merl Antal György

Indafotó: http://indafoto.hu/lamerle  

Blog:         http://lamerleelremal.blogspot.com/

Kedvelt képei

Civilben” mivel foglalkozol?
Gondnokként dolgozom Újpesten egy társasházban.
 
Mi volt az első saját fényképezőgéped?
Az első gépem egy Lubitel 2 szovjet masina volt, a 70-s években evvel fotóztam. A következő, és azért említem meg mert itt az indafotón van egy pár evvel a géppel készült képem, egy Zenit TTL, szintén szovjet gépezet.
 
Most mivel fotózol?
Jelenleg egy Pentax Kx és egy Panasonic DMC-FZ8 géppel fotózom.
 
A Best of 2011-nél, volt olyan komment, hogy csak tükörreflexes géppel és egzotikus helyszínnel van esély labdába rúgni.
Neked, aki végigzongoráztad a gépeket, volt hosszú kompaktos időszakod is, mi a véleményed erről? Mennyire meghatározó a gép, a helyszín?
A gép és a helyszín pont olyan mint a pénz, önmagában nem boldogít, de megkönnyíti az életet!
A fotózás történetének legendás hírű alakjai, Capa, Brassai és a többiek munkássága a legjobb ellenvetés erre a felvetésre.
A jó képhez egy akármilyen gép, tudás és egy nagy adag SZERENCSE kell csak!
 
Van kedvenc fotótémád?
A kedvenc fotótémám a korallszirtek élővilága lenne, sajnos ez még igen távoli cél, de cél. :-)) Jelenleg leginkább az ellenfényes témák, és a hosszú záridős (ND110) vízzel kapcsolatos témák vonzanak.
 
Van kedvenc stílusod, illetve utómunka technikád, milyen programokat használsz?
Kedvenc stílusom nincs, mint mindenben, ebben is "mindenevő" vagyok.:-))
Utómunka.... jó kérdés, ami sajnos megosztja a fényképezők táborát, pedig nem kellene hogy így legyen. Szerintem maga a kép a lényeg, nem az út ahogy eljutunk a végső formáig! Én inkább ösztönös, mint tudatos utómunkázó vagyok. Vannak képeim ahol szinte egyáltalán nem, de vannak olyanok ahol nagy mértékben alkalmazok utómunkát a képeimen.
Használt programok fontossági sorrendben, AdobePsCS8, Zoner PS 12, PhotomatixPro, Dynamic-Photo HDR5.
 
Mi a véleményed a HDR-ről?
Mint az utolsó két programból is látható, kedvelem a HDR képeket, én is csináltam már egy párat. Véleményem szerint inkább az emberi környezet ábrázolására alkalmasabb, a természeti fotóknál kevésbé, van mikor egyáltalán nem, és mint mindent, ezt sem szabad túlzásba vinni.
 
Szerinted ff-ben fotózni könnyebb? Sokszor olvastam már, hogy színesben nem lenne elég jó, háttérbe szorulna a téma, stb... Te, mit gondolsz erről?
Fekete-fehérben a legnehezebb fotózni szerintem. Egy adott témánál tudni hogy egy bizonyos szín milyen tónusban fog megjelenni a kész fekete-fehér képen, annak tudatában hogy nincs szín a képen, és ennek ellenére kell a képnek valami pluszt, mondanivalót, esztétikai élvezetet, stb. adnia, ez a nehéz feladat.
 
Szoktál fotópályázatokon indulni?.......ha, igen akkor milyen sikerekkel?
Fotópályázatokon még nem igazán mertem megmérettetni magam, ahhoz még kevés vagyok, fejlődnöm kéne hozzá sok mindenben. Azért már volt egy-két sikertelen próbálkozásom, de persze nem adom föl.:-) Sikerélményem itt az indafotón volt egy pár "házi feladatra" benevezett képemmel lettem több alkalommal helyezett, ez is nagy öröm volt számomra.:-))
 
A géped mindig nálad van vagy csak célirányosan indulsz fotózni?
A Pentax nem mindig, de ha az nem, akkor a Panasonic szinte minden egyes alkalommal nálam van, hisz soha nem lehet tudni mikor jön egy olyan lehetőség amit nem lenne jó elmulasztani.
 
Amikor fotózol van a fejedben kész terv, hogy mit miért, hogyan akarsz megcsinálni vagy spontán nyomogatod az exponáló gombot?
A digitális korszakom kezdetén még inkább csak nyomogattam az exponáló gombot a pár fontos beállítás megtétele után, most már sokkal tudatosabban készülök neki egy-egy kép elkészítéséhez, annál inkább is mert sokszor használok manuális optikát fotózáskor.
 
Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
Képek száma változó, ha eszembe jut egy adott téma akkor csak pár darab, egy-egy fotósétán 3-500 db. Nem szelektálok, mind megvan, nézegetés közben a technikailag elfogadhatatlant azért törlöm.
 
Mennyire része a mostani életednek a fotózás (vannak akiknek kikapcsolódás, önmegvalósítás, pótcselekvés) van-e további terved vele? ... Marad hobbi vagy esetleg munkának, hivatásnak is választanád?
Mivel gondnokként dolgozom , ugyan 24 órás készültségben vagyok, de rengeteg szabadidővel rendelkezem. Jó darabig nem tudtam mit kezdeni evvel a helyzettel ültem a TV előtt vagy chateltem az interneten, míg rá nem döbbentem hogy ezt így nem lehet tovább folytatni. Valami értelmeset kell csinálnom amit egyedül is lehet, gondolkoztam és megvilágosodásom támadt!:-)) Újra elkezdtem fotózni!!! Ez lett az egyes számú hobbim, persze azt sem bánnám ha idővel meg tudnék ebből élni.
 
Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?
A legemlékezetesebbek számomra az közös fotóséták voltak, abból is az első a Fiumei sírkertben, mert lehetőségem volt megismerkedni sok kedves emberrel, és mert az ilyen közös fényképezések ösztönzőleg hatnak rám, hogy igyekezzek a legjobbat kihozni magamból és a gépemből.
 
Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…
Bárhová szívesen mennék itthon is, de külföldön is, csak mehessek és fényképezhessek.:-)
Zalai-dombság, Keszthelyi-hegység.
 
...és az egész világon?
Persze van "álmom" is, egy Maldív-szigeteki korallszirti fotózás.:-))
 
Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?
Ehhez magyarázat kell, azért ez, mert ez a képem számomra mindent elmond a mai helyzetről, a jelen világáról.
 
lamerle: periférián
 
 
 ...és az összes indafotós kép közül?
Nagyon sok kedvenc fotósom és fotó van, mint ahogy másoknak is, nekem is gond választani egyetlen képet ezek közül.
 
zati: Egyedül
 zati:Egyedül
 
Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?
Az indafotót és a blogjait olvasom leginkább, a blog írók közül, vlm, pingu, Ngyuree blogjait.
 
Van-e valami ötleted arra, hogyan lehetne még érdekesebb, színesebb az Indafotó?
A FALAT mindenképpen vissza kéne hozni, egy szakmai (indafotós) zsűri által és egy a legtöbb szavazatot kapott képekből összeállított formában. Jó lenne ha újra lennének napi képek, de több ember válogatná össze ezeket is úgy, hogy egyvalaki az egyik alkalommal, egy másik a következőben, a harmadik utána és így tovább!:-)))
 
Következő interjúhoz kit választanál, kiről olvasnál szívesen?
Rólad, vagy Rollingról olvasnék szívesen!:-)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr193763152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DosaAndras 2012.01.26. 08:30:21

"A gép és a helyszín pont olyan mint a pénz, önmagában nem boldogít, de megkönnyíti az életet!" Hogy ez mennyire igaz!!!
Örülök, hogy olvashattam Rólad!

lamerle 2012.01.26. 09:19:37

Köszönöm szépen a bemutatkozási lehetőséget!:-))

lamerle 2012.01.26. 09:21:30

@DosaAndras: Köszönöm hogy elolvastad az interjút!:-)

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.01.26. 09:32:59

Örülök lamerle, hogy végre rólad is olvashattam. :)
További sok szép képet kívánok, sok-sok "korallközeli" élménnyel.

lamerle 2012.01.26. 09:45:06

@vlm_: Nagyon szépen köszönöm Neked!:-))
Ha Fortuna is úgy akarja akkor meghívlak egy "korallközeli" fotósétára!:-))

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.01.26. 10:06:16

Ez nagyon, nagyon rossz ötlet :)
Súlyomnál fogva elsüllyedek, esetleg egy mélytengeri, tengerfenéki búvárkodás szóba jöhet. :D

kisklau 2012.01.26. 10:11:36

Jó kis szösszenet volt ez az interjú! :)
Örülök, hogy olvashattam Rólad :)

lamerle 2012.01.26. 10:22:13

@kisklau:
Kedves Kisklau!:-)
Nagyon szépen köszönöm!:-))

lamerle 2012.01.26. 10:29:14

@vlm_: Nemá!!!!! Ígérem olyan helyre viszlek ahol csak be kell hajolnod a vízbe a témáért!:-)) Süllyedés helyett inkább tessék velem együtt Fortunához imádkozni!:-DDD

BKFoto 2012.01.26. 12:04:13

Szimpatikus fotós, szimpatikus fotók!:-)

Z@ki · http://wannabephoto.blog.hu 2012.01.26. 12:28:59

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Örülök, hogy olvashattam Rólad.
Érdekes látni, hogy idővel hogyan alakult ki a saját "stílusod". Legalább is ami a legrégebben és a legutóbb készült képeid közötti különbséget illeti. (Gondolok itt például a "hattyú" című képedre, ami ha jól látom egy 2010-es kép "újragondolása".)
További szép fényeket, és sok fotót!

iigee · http://iigeephotoblog.blogspot.com/ 2012.01.26. 12:30:07

Még egy toplistát is vezetne lamerle, ha volna ilyen: a " legvagányabb fotóstáska nyilvános viselése" kategóriában tuti első helyezett lenne.
Magam is érdeklődéssel olvastam az egyik általam is legtöbbet kedvencelt Indásról.

lamerle 2012.01.26. 13:12:14

@BKFoto: Nagyon szépen köszönöm eme kedves szavakat!:-)))

lamerle 2012.01.26. 13:14:09

@Z@ki: Nagyon szépen köszönöm, és hasonló szépeket kívánok én is Neked!:-)))

lamerle 2012.01.26. 13:15:29

@iigee: Köszönöm szépen Neked is, egyébként csak nem a "spar" szatyromra gondoltál?:-DD

iigee · http://iigeephotoblog.blogspot.com/ 2012.01.26. 13:31:10

@lamerle :-) mondom: fotóstáskaaaaa! :D

Evaneni 2012.01.26. 18:07:57

Kedves Lamerle, orulok, hogy egy kicsit jobban megismerhettelek! Tovabbi sok szep kepet kivanok Neked es persze magunknak Toled:). Na, es hogy almaid valjanak valora!:)

*amari 2012.01.26. 18:24:39

Örülök, hogy megismerhettelek! Sok-sok jó képet kívánok neked a továbbiakban is!

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2012.01.26. 19:14:00

Jó volt olvasni rólad, kedves Lamerle kartács! :)

pdave81 2012.01.26. 21:40:26

Csak ismételni tudom Pingut, és külön gratula az első helyért az érdekes képek toplistájában!

cerezo 2012.01.26. 22:02:43

Lamerle, kezdettől tetszenek a fotóid és örülök, hogy egy kicsit beláthatok e fotók mögé, hogy olvashattam Rólad.
Sok sikert a fotózásban, remélem a korallos álom teljesül majd!:)

zati75 2012.01.26. 22:18:20

Nagyon szimpatikus a hozzáállásod a fotózáshoz! És a képeid is ezt tükrözik.
És persze nagy megtiszteltetés, hogy a képemet a kedvenceid között tudhatom ;)

Putto · http://www.dynamicart.hu 2012.01.26. 22:37:44

:):) Az első akiről úgy olvastam, hogy előtte találkoztam vele :):) további sok sikert és jó fényeket, jó szerencsét .. ;)

lamerle 2012.01.27. 04:52:54

@Evaneni: Kedves Evaneni!:-)
Nagyon szépen köszönöm, és hasonló szépeket kívánok én is Neked!:-)

lamerle 2012.01.27. 05:01:55

@*amari: Kedves Amari!:-)
Köszönöm hogy elolvastad az interjút, én is sok-sok szép képet kívánok Neked!:-))

lamerle 2012.01.27. 06:14:16

@PINGU: Kedves Pingu!:-))
Köszönöm!:-))))))))

lamerle 2012.01.27. 06:17:28

@pdave81: Nagyon szépen köszönöm!:-)

lamerle 2012.01.27. 06:21:40

@cerezo: Nagyon szépen köszönöm, sok sikert és álmaid beteljesülését kívánom én is Neked!:-))

lamerle 2012.01.27. 06:23:25

@zati75: Köszönöm, szépen, nekem is nagy megtiszteltetés!:-))

lamerle 2012.01.27. 06:26:59

@Putto: Emlékezetes fotóséták, remélem lesz folytatásuk!:-) Nagyon szépen köszönöm, és szép fényeket, sok sikert Neked is!:-))

gicanyul 2012.01.27. 12:02:46

Én is örömmel olvastam a Veled készült riportot. Sok mondatod a szívemből szólt. Én is igyekszem és remélem, hogy majd egyszer eljutok arra a szintre ahol Te vagy most.

lamerle 2012.01.27. 12:52:34

@gicanyul: Köszönöm Neked hogy megtiszteltél az interjú elolvasásával.:-) Elsősorban önmagam szórakoztatására fotózom, de nagy öröm számomra ha ez másoknak is tetszik.:-) Biztos vagyok abban hogy Te is hamar eljutsz az általad kitűzött célig, sok sikert, jó egészséget kívánok Neked ehhez!:-)
Szép fényeket!:-))))

Szentpeter 2012.01.27. 16:20:52

Maldiv szigetek...

Akkor az a fránya pénz még is boldogít...

...mindent persze nem lehet megvásárolni pénzért, de jézuskától régóta kérek egy
Canon EOS 1D Mark IV masinát... évek óta azt válaszolja ( széttárt karokkal ) hogy infláció van, és hogy majd legközelebb ...

Tacsi világa 2012.01.27. 18:14:22

Kedves lamerle!

Teljes szívemből gratulálok az indafotón elért eredményeidhez annál is inkább, mivel egyik kedvenc fotósom vagy.

Örömmel és érdeklődéssel olvastam a veled készült interjút. Nagyon tetszik, de kimaradt belőle az, hogy milyen készségesen segítesz a tanácstalanoknak, a csetlő-botlóknak és a kezdőknek. És mindezt szerényen, kedvesen és barátságosan. Ezt személyesen is megtapasztaltam.

Mindig örömmel nézem a képeidet, és bevallom, sokat tanulok belőlük. A továbbiakba is kívánok sok-sok sikert, készíts sok szép és érdekes képet, hogy gyönyörködhessünk benne.

vargapeterjozsef 2012.01.28. 03:49:38

Szia ! Örömmel olvastam rólad ,kívánom minél hamarabb teljesüljenek álmaid ! Üdv Varga.P.J.

lamerle 2012.01.28. 07:20:59

@Szentpeter: Drukkolok a Jézuskának!:-))

lamerle 2012.01.28. 07:28:41

@tacsifoto: Kedves Tacsi!:-)
Szebbet nem is írhattál volna nekem, nagyon-nagyon köszönöm Neked!:-)) Sok sikert és jó egészséget kívánok Neked, szép fényeket hogy még sok-sok képedet nézegethessem én is!:-)Nagy öröm Hozzád hasonló embereket megismernem itt még akkor is, ha személyesen még nem volt szerencsém találkozni Veled, de nagyon remélem hogy ami késik az nem múlik!:-)

lamerle 2012.01.28. 07:32:08

@vargapeterjozsef: Kedves Varga P.J.!
Köszönöm hogy elolvastad az interjút, viszont kívánom az álmok teljesülését!:-)))
Üdv! Merl A.Gy.

dino* 2012.01.29. 10:25:34

nem csak az érdekes képek listáját vezeted lamerle... érdekes és olvasmányos volt ez a bemutatkozó interjúd is, ragyogó láncszem a fotók és a mögötte álló alkotó ember gondolatai között...
ragyogó döntést hoztál, amikor a tévét és a chatelést lecserélted, és megtértél a képalkotás templomába...
rövid idő alatt hatalmas utat bejártál.., és őszintén drukkolok a Maldív-projektért is..., ha fortuna mégis nagyot pottyantana, szívesen vinném a fotós zsákodat a tengerparton :)

elvi 2012.01.30. 13:01:33

Gratulálok az interjúból, jó volt olvasni rólad:))

elvi 2012.01.30. 16:28:55

...interjúhoz :))

lamerle 2012.01.30. 19:19:04

@dino*: Nekem is nagyon élvezetes volt elolvasni a hozzászólásodat, amit nagyon szépen köszönök Neked!:-)))

lamerle 2012.01.30. 19:19:47

@elvi: Köszönöm szépen!:-)))

WadWanda 2012.02.22. 09:59:48

Köszöntöm Lamerlét a Bloggerek között!:)
Végre elkészült az Ő blogja is!
Olvassátok, kövessétek! Jó szórakozást!
lamerleelremal.blogspot.com
süti beállítások módosítása