Indafotósok - bonka1212

2012.02.02. 10:00 WadWanda 15 komment

 

Tokai Bonita

 

Indafotó: http://indafoto.hu/bonka1212

Honlap:      http://www.tokaiboni.hu

Facebook:      http://www.facebook.com/pages/Tokai-Bonita-photography/157662414274445

Kedvelt képei

 

Civilben” mivel foglalkozol?
Jelenleg másodéves joghallgató vagyok a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karon.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?
2006 nyarán vett a család egy Fuji S5600 típusú digitális fényképezőgépet, de alapvetően én voltam az, akinek felkeltette a figyelmét a fotózás.

Most mivel fotózol?
2 éve egy Nikon D90 típusú DSLR géppel fotózom, és nagyon szeretem! :)

Van kedvenc fotótémád?
Szeretek kísérletezni, minél több témát kipróbálni, de talán a kedvenceim a naplementék, a természet - és épületfotók.

Van kedvenc stílusod, illetve utómunka technikád, milyen programokat használsz?
Ha stílusnak lehet nevezni, akkor általában ha hiányérzetem van egy képnél, akkor kerettel javítom fel. Fekete vagy fehér keretet használok, a többi nem nyerte el a tetszésemet. Szeretem a négyzetes vágást is. PS-ben szoktam kiretusálni az esetleges szenzorszennyeződést vagy bőrhibát, minden más beállítást - élesítést, színkorrekciót, vágást, keretezést- PhotoScape nevű programban végzem el. Szerintem egyszerűbb kezelni, mint a PS-t, és igényes eredményt kapok.

Mi a véleményed a HDR-ről?
Néhány fotónak kimondottan jól áll, de csak finoman szabad bánni vele, ha túlzásba esik valaki az már giccses számomra.

Szerinted ff-ben fotózni könnyebb? Sokszor olvastam már, hogy színesben nem lenne elég jó, háttérbe szorulna a téma, stb... Te, mit gondolsz erről?
Igen én is olvastam hasonlókat a ff fotókról, ha van valami zavaró a háttérben ezzel könnyen elterelhetjük a figyelmet. Többektől kaptam visszajelzést, hogy a fekete-fehér fotóim a legjobbak. Szeretem is alkalmazni ezt a módszert, drámaibb hatást kölcsönöz, elvontabbak lesznek a képek . A szobámban is fekete-fehér képek lógnak a falon! :)

Szoktál fotópályázatokon indulni?.......ha, igen akkor milyen sikerekkel?
Ritkán, de volt már rá példa. Egyszer nyertem egy kutya-fotópályázaton! Az én akkor pár hónapos kis magyar vizslám fotója nyerte el az első helyezést.
Nyáron Balaton-fotópályázaton indultam, 3. fordulóig eljutottam, de a dobogóra már nem fértem fel!

A géped mindig nálad van vagy csak célirányosan indulsz fotózni?
Általában célirányosan indulok útnak.

Amikor fotózol van a fejedben kész terv, hogy mit miért, hogyan akarsz megcsinálni vagy spontán nyomogatod az exponáló gombot?
Sokszor nézegetem mások képeit, hogy egy kis ihletet nyerjek, vagy új témát/ technikát próbáljak ki. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy leutánoznám bárki alkotását, de lehet belőlük tanulni. Viszont amikor ott vagyok, hogy fotózom, akkor egyszerűen alakul minden magától, és születik egy egészen más kép, mint amit elterveztem, sőt néha sokkal jobb, mint amit eredetileg szerettem volna!

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
Témától függ, de talán 20-100 képet készítek. A bemozdult képeket rögtön törlöm.

Mennyire része a mostani életednek a fotózás (vannak akiknek kikapcsolódás, önmegvalósítás, pótcselekvés) van-e további terved vele? ... Marad hobbi vagy esetleg munkának, hivatásnak is választanád?
Abszolút része az életemnek. Hívhatom hobbinak, szenvedélynek, pótcselekvésnek, egyszerűen késztetést érzek rá, hogy alkossak! Ha túlságosan elfoglalt vagyok, hogy felkapjam a gépet és elmenjek valamerre fotózni, akkor leülök a számítógép elé és a régi képeket nézegetem, szerkesztgetem, vagy elkezdek olvasni egy fotóskönyvet. Teljes mértékben kikapcsol!
Karriert nem szeretnék belőle csinálni, de mint hobbi valószínűleg életem végéig elkísér.

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?
Pontosan egy évvel ezelőtt végre láthattam Velencét karnevál idején. Kedvenc városom, jártam már ott többször, de karnevál idején még sohasem. Azt az érzést nem lehet leírni, amikor a késő délutáni csodálatos fényben felsorakoznak a szebbnél szebb jelmezes helyiek, és vagy 15-20 fotós - amatőr, haladó, profi - ugyanazért a fotóért küzd. Nem volt eddig ilyenben részem! :)

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…
Pannonhalmán a levendulamezőt szívesen lencsevégre kapnám!

...és az egész világon?
Mediterrán vidékekre: Róma, Toszkána, Santorini

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?

 

bonka1212: Manuális macro

 

...és az összes indafotós kép közül?

Nehéz a választás, de talán ez.......Imádom Ildi képeit!


 

hi69: üres padok

hi69:üres padok

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?
Természetesen az indafotóblogot, de szoktam cikkeket olvasni a fotózz.hu-n is, illetve a deviantart.com-on nézegetem mások képeit.

Van-e valami ötleted arra, hogyan lehetne még érdekesebb, színesebb az Indafotó?
Nagyon szeretem a gyűjteményeket. Talán valami olyan funkciót vezetnék be, hogy az 5 kedvenc gyűjteményemet megcsillagoznám, és így csak pár kattintás lenne elérni.

Következő interjúhoz kit választanál, kiről olvasnál szívesen?
Nagyon sok nevet mondhatnék, de én most kisklaut választom! :) Szívesen olvasnék még balmosról és mevitiről is.

Köszönöm az interjút!
Köszönöm szépen a lehetőséget!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr553744786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DosaAndras 2012.02.02. 12:56:59

Örülök, hogy Bonkáról is olvashattunk! Szeretem a fotóit.

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.02.02. 13:12:53

Szia Bonka, jó volt olvasni rólad :)

Evaneni 2012.02.02. 16:28:13

Orulok, Bonka, hogy egy kicsit jobban megismerhettelek! Sok sikert a tanulmanyaidban es ebben a klassz hobbiban!

Putto · http://www.dynamicart.hu 2012.02.02. 16:58:45

Végre Bonka is olvasható formában van :) én is örültem, hogy olvashattam róla és nem csak a szép fotóit láthatom :)

cerezo 2012.02.02. 18:21:31

Bonka, szeretem a fotóidat, a fenti lepkés fotód pedig pazar!!:)
További sok sikert tanulásban és fotózásban egyaránt!

lamerle 2012.02.02. 18:39:06

Kedves Bonka:-)
Jó érzés olyanokról interjút olvasni akinek a képeit nagyon szeretem, szívesen nézegetem!:-))
Kívánok Neked sok sikert az életben és a fotózásban is!:-)))

szabolcsfoto · https://www.facebook.com/SimoSzabolcsPhoto 2012.02.02. 19:09:08

Jó kis interjú :)
Én is Fuji S5600-al kezdtem :D

kisklau 2012.02.02. 20:14:33

Bonka lájkollak nagyon, de HIBA azt írja, de ugye tudod :) :)

2012.02.02. 20:15:42

Végre Bonka is bekerült a "Hall of fame"-be! Itt volt az ideje! Remek fotós! :)

hi69 2012.02.03. 13:01:58

Bonka:) Köszönöm szépen, és örülök nagyon, hogy engem említettél meg kedvenc fotódnál:)
Sok sikert kívánok a fotózás terén úgy, mint az élet minden területén:)

jvulman 2012.02.03. 14:12:40

Remek riport. Fiatal vagy még, a sok nagyszerű kép még elterelhet a profi státusz felé (is)... :)

bonka1212 2012.02.04. 08:45:12

Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat, gratulációkat és az interjúlehetőséget! Igazán nagyon aranyosak vagytok, és nagyon jól esik! :)

babszi55555 2012.02.04. 12:03:20

Szuper riport! Örülök hogy bemutatkoztál! Kedvencem vagy! Sok sikert márkatársam!
süti beállítások módosítása