Indafotósok - BKFoto

2012.02.16. 12:30 WadWanda 35 komment

 

Baráti Kristóf

 

Indafotó: http://indafoto.hu/bkfoto 

Honlap:    http://www.kristofbarati.com/

Facebook:http://www.facebook.com/kristofbarati

                       Kedvelt képei

Civilben” mivel foglalkozol?
Hegedűművész vagyok. Itthon, illetve külföldön koncertezem.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?
Legelső gépemet még kb. tízévesen kaptam, egy kis kodak filmes gép volt, de akkor még egyáltalán nem képeket készítettem, csak kattintgattam. Amikor a Panasonic beszállt a fényképezőgép gyártásba, beszereztem egy FZ10-t. Sokat elmond arról, hogy mennyit értettem akkor a fotózáshoz, hogy a 10x-es zoom imponált a választásnál:-) Viszont jó obi volt benne, és ezzel a géppel tanultam meg az alapokat.

Most mivel fotózol? Milyen objektívek vannak az arzenálodban?
Amint kijött a Nikon D300 azonnal megtetszett és meg is vettem. Nagyon szeretem, masszív, jó gép, de praktikus okokból utazáskor gyakran nem cipelem a több kilós felszerelést, és akkor marad az iPhone 4-es. Objektívek tekintetében egyik végletből a másikba jutottam. Eredetileg a 18-200-ast vettem meg: milyen jó, mindent egy obival le lehet tudni. Majd rájöttem, hogy a fix obik minden tekintetben jobb képeket adnak, így most van egy 10,5mm Fisheye, egy 35mm F 1,8, egy 50mm 1,4, meg egy nagy kedvenc, verhetetlen bokeh-val, a 105mm DC, mindegyik Nikkor.

Van kedvenc fotótémád?
Igazából nincs. Talán kézenfekvő, hogy útjaim során városképeket, épület-fotókat készítek leginkább. De nagyon szeretem a portrét, tájfotózást, riportfotót is, de ezek lényegesen több rákészülést, időt igényelnek, így ezeket legfeljebb ritkán művelem.

Van kedvenc stílusod, illetve utómunka technikád, milyen programokat használsz?
Nagyon szeretem a minimált, a szürrealista jellegű képeket. Szeretem, ha egy kép nem csak a látvánnyal kommunikál, hanem elindít számtalan asszociációt. Vagy ha utal egy társadalmi jelenségekre, esetleg egyszerűen érzelmeket vált ki, gondolatokat ébreszt. Komponálásban nagyon szeretem a vonalakat, íveket, átlókat, valamiért ezek ritmusa, hatása mindig megfog. Utómunkához Aperture 3-at használok. Egyszerű, jó, és nem egy csillagászati összeg megvenni (nem használok tört szoftvert!). Most beszereztem egy Nik plugin-csomagot, mely még teljesebbé teheti az utómunka folyamatát. Kiváncsi vagyok hogy válik be!

Mi a véleményed a HDR-ről és a fekete-fehér fotózásról?
HDR-rel szemezgettem, de végül rájöttem, hogy számomra túl nagy macera... Néha nagyon jól jöhet, de egyelőre nem merülök el a témában. Mások ilyen képeit általában szeretem, kivéve a túlzásokat.
Fekete-fehér fotózás, vagy talán inkább monokróm fotózás nagyon kellemes a szemnek, nem kell a színeket is “dekódolni”. Tisztább, koncentráltabb a hatás, sokszor az a benyomásom, hogy egy FF kép eleve “művészibben” hat (amitől könnyű abba a hibába esni, hogy a FF kép eleve művészi értékű...). Ezzel együtt a színekkel is sokat lehet játszani, és sok fotónál a színek teszik jobbá a képet. Gyakran próbálgatom oda-vissza a képeimet, hogy FF-ben vagy színesben mutatnak-e jobban.

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
Alkalom- és témafüggő, de átlag 2-300 képet kattintok, amiből kb. 10-20%-ot utómunkázok.

A géped mindig nálad van vagy csak célirányosan indulsz fotózni?
Az iPhone mindig nálam van, mint mentőöv, de a D300-al persze csakis célirányosan indulok fotózni.

Amikor fotózol van a fejedben kész terv, hogy mit miért, hogyan
akarsz megcsinálni vagy spontán nyomogatod az exponáló gombot?

Azt hiszem a legjobb fotók szinte mindig fejben születnek meg. Amatőr fotósként persze nem pontos az egyezés, sőt néha a helyzet jobb fotót ad, mint amit eredetileg elképzeltem. Nekem a koncepció, az előre gondolkodás sokat segít, de néha spontán kell reagálni, alkalmazkodni fényekhez, körülményekhez és ennek is megvan a maga szépsége. Leginkább olyan helyszíneken szeretek fotózni, ahol sokat voltam, jól ismerem a részleteket, érzéseket, emlékeket ébresztenek és persze tudom, hogy milyen perspektívából akarom a hely szépségét, érdekességét megmutatni. Fontos még számomra, hogy amennyire csak lehet lehámozzam a fölösleget és a komponálásban, vágásban csak a számomra lényeges maradjon.

Mennyire része a mostani életednek a fotózás (vannak akiknek kikapcsolódás, önmegvalósítás, pótcselekvés) van-e további terved
vele? ... Marad hobbi vagy esetleg munkának, hivatásnak is választanád?

Mindenképp hobbi, de nagy szerelem is, és azt hiszem végig fogja kisérni életemet. A sok utazás lehetőséget ad új helyszínek megismerésére fotós szemmel is, így nagyszerű aktív kikapcsolódás. Azért amatőrként is igyekszem a maximumot kihozni a képeimből.

Szoktál fotópályázatokon indulni?.......ha, igen akkor milyen sikerekkel?
A megmérettetés mindig izgalmas, de eddig maximum a játék szintjén, az amatőrök nyugalmával adtam be képeket néhány pályázatra. Pályázaton az igazi, győzelemre esélyes fotók szerintem rengeteg kreatív munkaórát, fotózás-mennyiséget igényelnek, vagyis profiknak való feladat. Ezért inkább amatőr pályázaton adok be képeket. A 2011-es Best of indafotón nagyon örültem, hogy a legjobb 20-ba beválasztottatok! :-)

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?
Chicagóban hajnali 4-kor képes voltam kimenni a planetáriumhoz, ahonnan a város, a
downtown gyönyörűen fotózható. A napfelkeltét nagyszerűen színezték alacsony felhők, nagyon szépek voltak a hajnali kékes árnyalatok. Különös érzés volt, hogy pillanatok alatt 20-30 fotós termett a helyszínen, hogy ugyanazt fotózzuk. Nagyon élveztem, hogy különleges helyszínen, különleges időpontban fotózhattam.

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…
A Balaton nagy szerelmem! Szívesen körbejárnám egyszer a Nikonnal!

...és az egész világon?
Nagy álmom, hogy Oroszország eldugott faluit, elhagyatott gyárait, a régmúlt pusztulását riportszerűen felfedezzem és bemutassam. Nagyon érdekel az ottani európaiság keveredése az ázsiai-szintű nyomorral. Ez egy távoli terv, de talán majd egyszer...

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?
A fotós szerintem mindig szereti a képeit, még a gyengécskébbeket is, így nehéz kedvencet találni... De talán ez mégis az:


BKFoto: Minimal

...és az összes indafotós kép közül? 
Hát ez még nehezebb kérdés... Rengeteg igazán jó fotó van és talán nem túlzok, ha azt mondom az amatőrök is képesek profi munkát végezni. Ha nem baj két kedvencet is választanék, mert mindkettőt egyformán szeretem:


Oban dorg képe azonnal megfogott! A víz egybeolvadása az éggel, a cölöpök, a háttérbe olvadó kémények valami különös, szomorú csendet sugároznak.

 

oban dorg: .

 

vlm képeit is nagyon szeretem, minig többet ad, mint pusztán egy “szép fotó”. Ez a képe is szép, de a mögöttes tartalomtól (amely mindenkinél lehet más és más), válik igazán értékessé.

 

vlm: Délutáni merengés

 

Melyik 3 oldalt olvasod leggyakrabban a fotóblogok, fotós oldalak közül?
Régebben fotozz.hu cikkeit olvastam, utána Flickr-re is regisztráltam, bár ott nem sikerült túlságosan elmerülnöm... Az indafotót természetesen gyakran nézegetem, kellemes társaság, és sok a jó fotó, sokat lehet tanulni és jók a bloggerek.

Van-e valami ötleted arra, hogyan lehetne még érdekesebb, színesebb az Indafotó?
Szerintem klassz lenne valami olyasmi, mint “a hét kedvelt fotói”, “a nap-” vagy “a hét fotója”, amit valamelyik aktívabb indás vagy egy profi fotós értékelne. Az “érdekes képekbe” szerintem sok gyengébb kép is van, ami talán koncepció, de nem biztos, hogy jót tesz a lapnak. Szerintem ahogy a jó fotósnak, a jó fotóslapnak is a legjobb képeivel kell elsősorban mutatkoznia.:-)

Következő interjúhoz kit választanál, kiről olvasnál szívesen?
Nagyon szívesen olvasnék Faterphotóról, vagy Oban dorgról! Előbbinél különösen megfogott mennyire saját stílusa és innovációra való fogékonysága van. Köszönöm Klaudiának, hogy engem választott! :-)

Szoktál más Indafotósokkal együtt fotózni? Esetleg egy sztori róla....
Két indafotós sétán voltam, egyszer a népszigetben egyszer meg a Fiumei úti sírkertben. Mindkettő igazán klassz élmény volt. Különösen az előbbi, mely nyáron, szúnyog-tengeren át vezetett, szandálban, a népsziget dzsungelén át... És nem hoztunk bozótvágót, pedig asszem a Nikkornak van egy 600mm-es verziója... Sajnos narancssárga naplementés fotókat sem csináltunk, viszont cserébe megállapodtunk, hogy az MS Paint a legjobb utómunkás szoftver:-) Jót fotóztunk, jót dumáltunk, plussz a fotózás legszebb része, a sörözés sem maradt el! Itt kedveltem meg igazán az oldalt, a fotósait.

 

BKFoto: Ellentét

 

Fotóidat nézegetve, láttam, nemrég jártál NewYorkban, mesélnél az élményeidről?
Igazából dolgozni mentem ki, de szerencsére volt időm sétálni, fotózni! Hihetetlen város, elképesztő nyüzsgéssel! Tényleg érezhető, hogy ez a világ fővárosa! Szinte csak épületekről, városrészekről csináltam fotót, de különösen érdekes lenne a NY-i arcokról csinálni egy sorozatot! Hihetetlen figurákkal találkozni!

 

BKFoto: Átlók

 

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr534090094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.02.16. 13:39:34

Szia Kristóf!
Jó volt olvasni rólad :)
Megtisztelsz, hogy engem is megemlítettél. Az a vízparti fotózás és utána az esti sörözés nekem is meghatározó élmény volt, megismételhetnénk tavasszal ugyanott. :)

DosaAndras 2012.02.16. 13:40:09

Jó kis interjú! Teljesen egyetértek az ötletekkel!
Nagyon szimpatikus a hozzáállásod és örülök, hogy itt vagy.

Szentpeter 2012.02.16. 15:49:18

Szeretem olvasni a fotós interjukat, mert esetleg megtudom ki áll a gép vagy a kép mögött...

De azt veszem észre hogy ezek után az interjuk után, gyér az érdeklődés, kevesen szólnak hozzá, és már bocsánat de elég laposan is ( majdnem azt mondtam hogy unalmasan )

Vagyunk itt az indafotón egy pár százan, egy kicsit több lehetne az intenzitás..

Ami Baráti Kristófot illeti, egy két fotóját ismerem, egy kicsit melankólikus, valamiért ezekből a képekből van a legtöbb, pedig annyira szines ez a világ.. nem is értem, hogy lehet fekete fehérben szeretni.. mert a világ mindíg is szines volt, mondjuk úgy, több milliárd éve.. ebből is kitűnik én nem vagyok oda a fekete fehér képekért..

...bocs egy kicsit sokat fecsegtem, nem rólam készült riport..

DosaAndras 2012.02.16. 16:07:25

@Szentpeter: Milyen hozzászólásokat várnál, hogy az ne legyen lapos? Ezek nem vitaindító interjúk...
Szerintem jobb lenne ha végignéznéd Kristóf albumait, nem hiszem hogy sok idő és azt sem, hogy annyira sok lenne a fekete fehér kép... ;)

kisklau 2012.02.16. 16:29:58

Klassz lett ez az interjú is. Mindig lehet újabb dolgokat megtudni, noha a képeid is meglehetősen beszédesek.

Nekem nagyon tetszenek a mobillal készített képeid is. Néha azok is annyira sokatmondóak.

Gratulálok!

BKFoto 2012.02.16. 16:35:48

@vlm_: Természetesen örömmel, de csak a sör miatt!:) Jó látni, hogy azóta többfelé is jártatok, aktív volt a csapat!

BKFoto 2012.02.16. 16:41:34

@edaniel: Koszonom neked is!:-)
@Szentpeter: Szived joga, de azert nalam joval tobb a szines kep:)
@kisklau: Koszonom Klau a lehetoseget, es orulok, hogy a mobilos kepek is tetszenek! Amugy nagyon jo gyakorlat mobillal fotozni! Szuk korlatok kozott, technikailag igen limitalt felszerelessel megis jo kepet csinalni nem egyszeru... Es mennyire jo utana kezbe venni a Nikont mondjuk az 1.4-es obival:)

Putto · http://www.dynamicart.hu 2012.02.16. 17:06:42

Ismét feltárult a gép mögött rejlő emberből egy szelet :) tökjó, irigyellek a hegedű miatt ;) mármint a tudás miatt.. :)
üdv, szép fényeket

*amari 2012.02.16. 17:14:54

Örülök, hogy olvashattam rólad. Gratulálok a képeidhez, én szeretem őket.
További sikereket kívánok neked és sok-sok képet várok!

Evaneni 2012.02.16. 19:49:40

Kristof, nagyon remelem, hogy egyszer hozzank is eljutsz! Chicagobol csak egy ugras:). Tovabbi sok sikert a zeneben es a fotozasban!

cerezo 2012.02.16. 20:13:09

Szia Kristóf! Örömmel és kíváncsian olvastam a kérdésekre adott válaszaidat! Szeretem ezeket az interjúkat, mert fantasztikus dolog a képek mögött kicsit meglátni az embert. Elképzelni sem tudom, milyen lehet, amikor a munkád és a hobbid is a művészetről, a "lélekről" szól. Kicsit irigykedem ezért!:)
További sok sikert kívánok Neked mindkettőben!

szabolcsfoto · https://www.facebook.com/SimoSzabolcsPhoto 2012.02.16. 20:14:57

Örülök, hogy többet tudhattunk meg Rólad :) Sok sikert a jövőben!

Evaneni 2012.02.17. 03:40:32

...es elfelejettem mondani, hogy kulon orulok, hogy imadod a Balatont, mert en is! Kedvenc helyem a vilagon!

dino* 2012.02.17. 10:32:36

magam is kedvelem az indafotósok rovatot, olyan "csapatépítő" jellege van, és sok esetben hitelesen dokumentálja a fényképezőgép túlsó oldalát, vagyis bemutatja azt az embert, akit eddig elképzeltünk a képei alapján... ragyogóan egészíti ki a fotósétákat és vlm nagyszerű arcképcsarnokát...
Kristóf - picit ugyan már ismertük egymást -, mégis élmény volt olvasni rólad.., irigylésre méltóan szerencsés vagy, hogy kétféle művészeszköz is rendelkezésedre áll a hangulat és lélek kifejezésére - erről a kettősségről még szívesen olvastam volna...
remélem hamarosan (egy fotósétán pl) személyesen is beszélgethetünk... addig is kívánok stílusosan csodaszép fényeket, kristálytiszta hangokat.. :)

WadWanda 2012.02.17. 10:58:54

@dino*: Minden esetben hitelesen dokumentálja!

Hihetetlen élmény Kristóf hegedűjátékát hallgatni, figyelmetekbe ajánlom honlapján található "lejátszó gombot"!
Nagyon köszönöm Kristófnak ezt az élményt, remélem egyszer majd eljutok egy koncertjére!
www.kristofbarati.com

n.Gyuree · http://ngyuree.com 2012.02.17. 12:33:51

@BKFoto: nekem is az a minimalista képed tetszett meg elsőnek. Az FF meg tényleg lehúzza azt a színes mázt, amitől nem biztos, hogy látja az ember a valódi jelentést. Neked mindig van valami mögöttes a képeiden, egyszer egy pillanatnyi hangulat, másszor egy kérdést nyitsz, amire ahány néző, annyi válasz. Ezért szeretem a képeidet.

A népszigeti fotózás tényleg jó volt, jók ezek a kisebb fős társaságok, jobban megismerheti a másikat az ember. :)

lamerle 2012.02.17. 20:08:08

Kedves Kristóf!:-)
Mikor a gép előtt ülök és a képeimet szerkesztem komolyzene szól a háttérben. Ez a kettő így együtt a teljesség érzését adja nekem. Örülök hogy egy olyan emberről tudhattam meg többet aki ezt a két dolgot együtt műveli!:-) Mivel a fotós oldaladról már a fotóid alapján valamennyire megismertelek, és a képeid közül nagyon sokat a kedvencemnek tudhatok, szeretném megismerni a másik oldalad is ha ezt lehetővé teszed számomra.:-) Amennyiben készült már Veled bármilyen felvétel, nagyon megköszönném ha elárulnád hogy tudnék ehhez hozzájutni!:-)Sok sikert kívánok Neked a pályádon, és a fotózásban is.:-)
Köszönettel
M.A.Gy.
lamerle

lamerle 2012.02.17. 20:35:32

@lamerle: Közben WadWanda segített nekem amit ismételten itt is megköszönök elismerve hogy figyelmetlen voltam.:-))

WadWanda 2012.02.17. 20:36:48

@lamerle: Szívesen, nem voltál... a link privátban:))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.02.18. 22:46:24

Többszörösen tehetséges ember van közöttünk, nagyon szeretem Kristóf zenei munkásságát és tisztelője vagyok a fotóinak is. A poszt remek kis ablak volt az ő világába, jó volt egy kis betekintést nyerni a mindennapjaiba, élményeibe. Remélem, az indafotós sztorik rovatban is viszontláthatjuk Kristófot, biztosan sokat tud mesélni

BKFoto 2012.02.19. 22:31:23

@Evaneni: Koszonom szepen! En is remelem, hogy eljutok! Hova is?:)))

@dino*: Kedves dino, a ket muveszet picit mas, de nehany alapveto dologban nagyon hasonlit... Peldaul a lenyeg kiemelese, az erzelmek keltese, az ertelmezes es meg egy sor dolog. De ezt nehez forumban kifejteni:)

@WadWanda: En koszonom!:)

BKFoto 2012.02.19. 22:34:25

@n.Gyuree: Igazan koszonom es orulok, hogy ezeket erem el benned kepeimmel!

BKFoto 2012.02.19. 22:35:32

@lamerle: Koszonom szepen, es remelem egyszer koncertemre is eljutsz!:-)

BKFoto 2012.02.19. 22:36:22

@Réka ‎: Koszonom kedves szavaidat!:)

BKFoto 2012.02.19. 22:37:19

Kulon koszonom az indafotonak, hogy index cimlapon lehetek/lehettem!:)

Evaneni 2012.02.20. 16:23:45

@BKFoto: bocs, kimaradt...Omaha (NE)

mcs77 2012.02.20. 16:45:37

Nagyon jó interjú nagyon szép képekkel. HDR-el én is kísérleteztem, de tényleg macera, főleg ha valaki jól akarja csinálni (a flickr-t elárasztják a borzasztóbbnál borzasztóbb "HDR" képek).

A standard "mindenre jó lesz" zoom lencse ismerős történet. Kedvenccé végülis a Nikkor 50mm F/1.8 vált, mozdulni nem tudok nélküle. Tájakhoz pedig a Sigma 8-16mm - lassú, de rendkívül éles (élesebb mint a Nikkor) és őrülten széles.

BKFoto 2012.02.20. 17:50:10

@mcs77: Köszönöm szépen!:-) Nagylátószögben még a Tokina 11-16-osa is nagyon jó!

mcs77 2012.02.20. 18:32:12

@BKFoto: A Tokina-ról csak jókat hallottam, ráadásul gyors is. A Sigma lutri hírében áll. Jók a lencséik, de nagy a variáció különböző kópiák között. Mondjuk szó nélkül cserélik a defektes lencséket... Amerikában. Meg pár fejlett országban. Itt 3 hetet kellett várnom a lencsére (egyszerűen nem kapható) úgyhogy nagyon izgultam: ha nem lesz jó, az még 6 hét ugye... De szerencsém volt, kifogtam egy tökéletes darabot. Nagyon sok belső teret fotózom (apartmanok, hotelek), ehhez a +3 mm nagyon jól jön (tájképeknél ez már nem annyira fontos). Ja, itt alatt vietnámot értem, Saigon-ban élek.

Peetee 2012.02.20. 21:00:07

Sok szép fotót!
London is nagyon szép hajnalban, ahhoz nekem kapcsolódik a cikkhez hasonló emlékem.

BKFoto 2012.02.22. 23:11:45

@Peetee: Koszonom szepen!:)
@mcs77: Saigon bizonyara izgalmas hely!:) Nekem arrol mindig a Full Metal Jacket ugrik be:)

furmi20 2012.02.23. 22:46:31

De jó!!! Kristófot elsősorban mint hegedűművészt ismerem, de már láttam néhány fotóját. Igazi öröm, hogy ilyen művészeink vannak :-) Csak így tovább!
süti beállítások módosítása