A köd a levegő páratartalmának egyik megjelenési formája. Lényegében olyan réteges felépítésű felhő, melynek alapja a földfelszínt éri. A köd a Nap melegítő hatására, amint a felszínt melegíteni kezdi, el is oszlik, ennyit a tudományos oldaláról.
A fotósok más megközelítésből látják a ködöt, örülnek neki mert nagyon érdekes, szép fotók készülnek a segítségével....lehet tejfehér vagy finoman porladozó szürke színű, jót tesz a fotónak, érdekes, sejtelmes hatást kölcsönöz neki. Nem is kell, hogy mindig minden apró részlet látszódjon a sejtelmesség sokkal jobban megmozgatja a fantáziánkat. A minimalista stílust is támogatja a köd, nagyon szeretem azokat a fotókat.
Scott Kelby: "Az "atmoszféra" a barátod...Azon kívül, hogy lehetővé teszi a földi életet, az "atmoszféra" (alacsonyra szállt felhők vagy köd) nagyon érdekessé tudja tenni a tájképeket (hisz mennyei puha, szórt fényt eredményez). Jó pár képem akkor készült, amikor a köd begördül a hegyek közé (persze a köd fölül, egy magasabb csúcsról kell fényképezni) Fotóztam lovakat a strandon ködben, a hatás olyan, mintha egy fantasy film jelenete lenne. Erdőben is csodás, ahogy a párán vagy ködön keresztül vágnak a napsugarak. Ezek a hatások szintén hajnalban vagy szürkületkor érvényesülnek a legjobban."
Ebben a válogatásban a főszerep a ködé, nézzük a képeket!
talos: Napkelte gyirmóton
MRM: Reggeli köd az óceánparton
vlm: Fény az út végén?
pdave: Köd a Tara kanyon felett
fero: Ködös Vízpart Szepare: Hideg völgy
pepeverde: November
tarczi: Meleg sugarak
DuraAce: Mátra
torobala: egyedül
sababa fababa: lebegés
oban dorg: lila köd
balmos: Lánchíd
zsuzzzs: Budapest, te csodás
Twinreni: Sztendre
Gyenis: Ködfürdő
Ködösítsünk
Ha nem találjátok elég ködösnek a képet, akkor Photoshopban pár kattintással egyszerűen fokozhatjuk a ködös hatást. Nyisd meg a képedet, majd adj hozzá új korrekciós réteget - színezet/telítettség: telítettség: - 100 % fényesség: +100. Egyelőre csak egy nagy fehérséget látsz, de ha csak színátmenetet használsz, akkor kevésbé brutális ködös hatást érhetsz el. A színátmenet eszköz (G) segítségével a rétegmaszkon lentről – felfelé haladva hozzunk létre egy fekete – fehér színátmenetet. A távoli köd már meg is jelent! Ha még ködfátylat is szeretnénk csinálni, ehhez hozzunk létre egy új réteget és alkalmazzuk a Renderelés: felhők effektet, a színek alap beállításon legyenek. Ezután állítsuk be a rétegstílust, a csúszka bal oldali(fekete) részét Alt lenyomása mellett válasszuk ketté, és állítsunk be kb. 125 körüli értéket, az áttetszőség értékét állítsuk kb. 50-re. Szabad alakítás (Ctr+T) segítségével rendezzük a vízfelszín vagy bármi más fölé a ködöt, egy lágyszélű radírral tüntessük el a széleket.