Civil Expo - Amatőrök profi fotói

2009.10.27. 09:59 Hargita Nándor 97 komment

Az október 25-én zárult, közel egy hónapig tartó Civil Expó kiállításnak csupán az utolsó napján jelenthettük ki; teljes a tárlat.

Addig a zsűri nap mint nap 150-200 beküldött fotóból választotta ki azt a néhányat, melyek az első Civil Expónak helyet adó World Press Photo 09 kiállítás profi sajtófotói között is megállták a helyüket.

A.G.S.: X-Men csapat

(Nézze meg a Nap Képeit nagyban)

Felhívásunkra, melyben arra kértük a kamerájukat állandóan készenlétben tartó megszállottakat és a csak ritkán fotózó amatőröket egyaránt, hogy egy hónapig járjanak nyitott szemmel és feltöltött aksival, ragadják meg a magyar valóság egy-egy pillanatát, és töltsék fel a pályázat három kategóriájának egyikébe, mintegy ötszázan jelentkeztek. Várható volt, hogy a legtöbb fotós a mindennapok vidám, édes vagy éppen keserédes lenyomatát ragadja meg, de olyan szenzációszámba menő képek is érkeztek, melyek akár egy pletykalap címlapfotójaként is megállták volna a helyüket.

szirtesi: Debrecen - Fiorentina 3:4

(szirtesi fotója)

Néhány szám, melyek a kiállítás összegzésekor óhatatlanul felmerültek; a háromtagú zsűri (Barakonyi Szabolcs, az Index fotósa, Révész Tamás, a World Press Photo magyarországi szervezője, és Hargita Nándor, az Indafotótól) 499 fotós 3750 fotójából napi 2 órai zsűrizéssel választotta ki a fotókat, melyek közül a 29 legjobbat a nap képének ítélt. A fő kiállítást a Millenáris Fogadóban közel húszezren látták, akik közül sokan a Pódium galérián futó Civil Expo képeit is megnézték. Kezdeményezésünkkel igyekszünk hagyományt teremteni, hiszen jó volt látni, hogy nem csupán a fotósok érdeklődését keltette fel a lehetőség, hanem a látogatók is értékelték az interaktív tárlatot.

James Cage: I Robot

(James Cage fotója)

A kiállításnak ugyan vége, és a kiállított képek zömét készítőjük az Indafotó ajándékaként az utolsó napon magával vitte – aki nem tette meg, átveheti az Index/Inda irodában: 1033., Budapest, Flórián tér 1. – ám a beküldött fotók az Indafotón továbbra is megnézhetők, sőt a tárlat összes képe digitális formában hamarosan az OSA archívumába kerül, mintegy az idei év, és a jelen korszak lenyomataként – a civilek szemével.

Nézze meg az összes kiállított képet:

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr581478200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FGSuperman 2009.10.27. 16:17:50

amatőrök
persze
- a BL-meccsen akreditációval
- politikusok esküvőjén
+ a phaszom

ballab 2009.10.27. 17:07:45

@FGSuperman:
Én egy amatör fotósnak érzem magam és megtiszteltetésnek vettem, hogy az egyik képemet kiállították. A képemnek nincs politikai mondanivalója, akreditált sem voltam sem BL-meccsen sem celeb esküvön. Mégis büszke vagyok, hogy sokan megnézték az "Összel" címü képet is. Viszont kikérem magamnak, hogy a harmadik kategóriába soroltál (a phaszom)!!!

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.27. 17:32:34

@FGSuperman: el kell, hogy keserítselek. Egyiküket személyesen ismerem, egészen másból él, nem profi fotós.
Nekem is volt kirakva jópár képem, ráadásul a cuccom is profi felszerelés, mégsem vagyok az, sőt...

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.27. 17:35:04

@FGSuperman: egyiküket=az egyik fotóst, aki a BL-en fényképezett.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.10.27. 17:42:58

Annak nagyon örülök hogy rengeteg amatőrfotósnak ez a kiállítás lehetett az első elismerése - többen kérdezték is, hogy mit láttunk meg a képében, miért pont ez tetszett.

Sok jó szemű amatőr és hobbifotós mászkál országszerte, járnak fotósszakkörre, fotósklubokba és sok esetben ilyen remek végterméke van az expo gomb lenyomásának.

bazsi007 2009.10.27. 20:12:38

A SUBARU az enyém :))))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.27. 23:02:38

Lehet nem leszek megdicsérve.
Én kb 15 nappal a vége előtt voltam kénytelen úgy dönteni, hogy nem "indítok" egy fényképet sem a kiállításra.

Kedves Szomszéd 2009.10.28. 02:55:48

En meg ezt a kis mosolygos robotot fotoztam, es nem igazan erzem magam profi fotosnak, de jol esik, hogy valaki annak hisz :D

scherer 2009.10.28. 05:17:43

Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve!A belépő szerintem drága volt,egy munkanélkülinek.@darthwalk:

Szentpeter 2009.10.28. 07:08:07

Egyrészt, tényleg nem egyenlők az esélyek, vannak profi cuccok, és vannak nagyon amatőr cuccok..
Másrészt, rengeteg a semmit mondó unalmas pályamunka..
A fotózás nagyon szubjektív világ persze..

slovens78 2009.10.28. 08:38:49

Én is kikérem magamnak! Nem vagyok profi, nincsen profi gépem és nincsenek fent fotóim sem! Májgörnyedésem volt a színpad mögött.

Sztravinszka 2009.10.28. 14:33:10

A lényeg az, hogy a semmitmondó pályamunkákkal ellentétben iszonyatosan sokatmondó kommentek születtek a profik és kevésbé profik ilyen-olyan egereiből. Talán mégis egyenlőek azok az esélyek, és valami egészen másban különbözünk.

PS: kösz.

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2009.10.28. 17:12:08

egy pályázatnál mindig kérdéses, kik indulhatnak, és hogy ezt hogyan ellenőrzik. szerintem ha valakinek (egy amatőrnek) van egy jó, ötletes képe, azzal indulni kell, ha indulnak profik is, ha nem. Nekem nincsen profi felszerelésem és csak hobbi szinten fotózom, és jól esett, hogy 1-2 képemet méltónak találták a kiállításra, és ezzel lehetővé tették, hogy mások is megnézzék. Szerintem több ilyen alkalom kéne, ahol lehetőséget kaphatnak azok is, akiknek a képei esetleg elvesztek sok más kép között. hiszen sokszor ez történik. nem csak itt, más fotós oldalakon is, hogy van egy tök jó kép, de csak 3an nézik meg...

még egyszer: én örülök ennek a kezdeményezének és gratulálok a szervezőknek!

Castor és Pollux 2009.10.28. 19:33:20

Nem mindegy, hogy milyenek a képek! Az nem elég, ha vki lelkes!
Legyenek jók! Legyenek zseniálisak, az isten szerelmére!

Sztravinszka 2009.10.28. 22:43:11

Castor, nézd meg, ki mit talál zseniálisnak, például a index.hu/video/2009/10/28/artur/
"Nagyítóval keressük a jó budapesti épületeket" kommentekben. Biztosíthatlak, hogy esetleg amitől te elájulsz, attól én unottan elfordulok, és fordítva. Alapvetően azt gondolom, hogy nem dumálni kell, hanem csinálni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 23:25:31

@Sztravinszka:

Viszont néha nem árt dumálni is. Mégpedig megdumálni mit hogyan kellene jobban. Sajnos a mai magát profi fotósnak valló egyedek között is van akivel lehetetlen megbeszélni mi az ami nem tetszik.

Fentebb említettem, hogy a kiállítás vége előtt úgy döntöttem nem nevezek egyetlen egy fotóval sem a Civilexpo-ra. Kikerültek a kiállításra olyan fotók is ami (szerintem) nemhogy egy kiállításon semmi keresnivalója, de a fotóalbumba sem biztos, hogy helyet kapna.
Amikor a zsűriben hivatásos fotós is van és az alapvető képi hibákat nem veszi észre az számomra nem tud semmilyen mércét mutatni.
Egy kiállítás a minőségről is kell szóljon, nem csak a mennyiségről!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 23:28:46

Jah és mégvalami:

Egy egy igazán jól sikerült fotónak - független attól, hogy amatőr fotós készíti vagy nem - nem feltétele a "vérprofi" felszerelés. Lehet egy Smena Symbollal is igazán jól eltalált felvételeket alkotni. :)

forumuser 2009.10.29. 01:14:11

@Mityu: Valóban. De ezt talán maga a felhozatal (is) indokolta, nem?
Sok jó indafotós fotós elkerülte a pályázatot valamiért. De persze sok jó is akadt.

Én elég jól eltaláltam, hogy mely felvételekből fog kikerülni a nap képe, de néha azért csodálkoztam.

Ahhoz nincs türelmem, hogy utánanézzek, hogy azzal, amelyik nem tetszett, milyen más képek versenyeztek aznap. Esetleg tudsz konkrét példákat hozni?

Sztravinszka 2009.10.29. 07:50:20

@Mityu:

És miért nem neveztél? Levett volna a képed értékéből, ha véletlenül kiállítják esetleg más, általad gyengébbnek ítélt képek között? Ismét mondom, a minőséget csinálni kell, magától nem megy oda.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 10:10:43

@trollkotze:

Mire szeretnél példát látni? Az eltalált kiállításra alkalmas fotókra vagy aminek semmi keresnivalója nem lenne ott?

Mindkettőre van természetesen számos példa.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.29. 11:45:03

@Mityu: és valamennyi példádra rá lehetne húzni az ellenkezőjét is!

elpe 2009.10.29. 11:47:55

Azzal teljesen egyetértek, hogy egy szuper képhez nem feltétlenül kell vérprofi technika.

De mivel a felhőfotók miatt nekem is rendszeresen több száz képet kell végignézni és értékelni, talán kicsit jobban bele tudok érezni a Civilexpó zsűri helyzetébe. Pl. nagyon fontos, hogy ezek a fotók a sajtófotó kiállítás galériáján kerültek kiállításra, ahol a képek jó részénél egyáltalán nem a technikai tökéletesség,kidolgozottság, hanem a pillanat különlegessége, megismételhetetlensége (ami eseteként brutális) a fontos, így az amatőr képek között is szerintem inkább ilyeneket kerestek. Valószínű, hogy pl. a természettudományi múzeum előterébe rendezett kiállításon egészen más eredmény született volna...

Nekem is kicsit szarul esett, hogy az egyik kiállított képemre (indafoto.hu/elpe/image/5565589-1cd134a1) beírták kommentbe, hogy nem éles. Ami persze igaz, de egyrészt elég ritka dolog este hétkor a Deák téren a hatsávos út közepén nyolcéves kislányt kerekezni látni, másrészt a svenkeléses technikával ennél sokkal jobb eredményt nem igazán lehet elérni (viszont így sokkal jobb hangulata van a képnek, mint ha valamilyen statikus beállítást választok).

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 12:02:25

@elpe:

De azért alapvető különbség enyhén szólva is zongorázható egy "svenkeléses" technikával született fotó és egy alapjaiban elba...ltázott szellemképes fotó között. Ami egyértelmű állvány nélkül, kézből, rossz légzéstechnikával készült. ha csak ezt az egy fotót említem, utoljára a szalagantennás Videoton tévén láttam szellemképes képet.

Bizsu60 2009.10.29. 12:28:42

Én is szeretnék egy-két dolgot hozzáfűzni a témához. Az Indafotó, Ti is tudjátok, nem a profi fotózásról szól, hiszen ide minden ember , tudás nélkül is feltölthet képeket.Van egy réteg, aki természetesen, más fotós oldalokon is szerepel, azok tudják, mi a lényege ennek az oldalnak. Azt hiszem,jelentős részük ebből a kőrből került ki, és az Ő képeiket láthattuk igazán a kiállításon. Természetesen ebbe én is beletartozom. Én egy bridge géppel dolgozom, minden obi nélkül, és vidéki életem miatt, szept. 1 utáni képet, nehezen tudtam készíteni, kivételesen, csak ha autóban ültem. Vannak sokkal jobb képeim is, de ezek szept előtt készültek. Ellenben örültem, hogy így is bejutott pár képem. Láttam én is olyan illetőket, amit nem értettem mit keres a versenyen, és még be is válogatták, de aztán megértettem, hogy ne Arénás, vagy Fotóvilágos szemmel nézzem az Indát. A kellemetlen az volt, hogy aki tudott fotózni, azok még a dátumok manipulására is készek voltak, ami kicsit nevetséges volt. Tehát, ez nem profi amatőrökről szólt, hanem az aktuális napon, az éppen legérdekesebb képről, amit mindegy ki alkotott. Nem érdemes ezen vitázni, örüljünk inkább, hogy képeinket több ezren megnézték, és méltó kisérője voltunk a Nagyoknak, még így amatőr szinten is.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 12:37:06

@Bizsu60:

Jó, lehet nem jó összehasonlítás. Azért egy borászati kiállításon ahol nem csak profi borászok jelennek meg azért ne kelljen megünnepelni, körbeujjongani a koccintós-flakonos kannás bort.
Akkor sem, ha héttablettás. Remélem érted a különbséget.

Ha valaki odáig merészkedik (tegye bátran mert valóban miért ne?), hogy egy adott kiállításra benevez pályamunkát legyen már az alkotásával minimális követelménye a minőség!
Akkor is, ha amatőrnek hívjuk!

elpe 2009.10.29. 13:43:45

@Mityu: na az önkritika hiányával, mint problémával, teljesen egyetértek. :)

Szintén felhőfotós tapasztalat: a folyamatos megmérettetés, visszajelzés és összehasonlíthatóság miatt egyre szebb képek kerülnek fel egyre kisebb "szórással". Úgyhogy ez is tanulható, csak legyen minél több ehhez hasonló pályázat...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 13:55:23

@elpe:

Így van. De csak akkor tanulható, ha megfelelő stílusban és értelmesen a rosszul sikerült képeket kielemezzük, miért nem jó. Mit hogyan kellene csinálni, hogy az elfogadható legyen minimális szintet elérve.

A Magyar Fotós Bázisról pl. elmenekültem. Azt a flegma semmitmondó-kioktató stílust amit kap az ember ott az nem igazán illeszkedik normális értékrenddel bíró ember életébe. A "bűn" csak annyi volt, meg merészeltük többed-magammal kérdezni egy-egy fotó mégis miért került törlésre. Értelmes tárgyilagos leírás helyett jött a "Mert így döntöttünk!" elintézési mód.

Bizsu60 2009.10.29. 14:23:34

Természetesen igazatok van! Az önkritika nagyon hiányzik, de a szűrés, már más feladata lett volna.A Magyar Fotós oldalakról ugyanaz a véleményem mint Nektek. De ez inkább az Arénára vonatkozik! A TopFotón, nem értem a beválogatást, a Fotóvilág még elmegy, de az Aréna , az tényleg Aréna:) Szeretem ezt az oldalt, mert itt talán mindenki normálisán áll a dolgokhoz, vagy legalább nem ír hülyeségeket. Itt sok az egyszerű családi albumnak szóló képtár, és ennek megfelelő kattintós, de ezt nekünk is el kell fogadni, az Inda erről szól.

elpe 2009.10.29. 15:29:47

Bevallom, én mindig is elkerültem az említett oldalakat, mert féltem, hogy pár ismeretlen figura rossz irányba fogja terelni a "munkásságomat". Számomra sokkal fontosabbak a szokásos indás visszajelzések, mint a kattintások száma, kedvencelés, kommentek, de ezeket is a helyén kezelem, ha az ellentétes a saját véleményemmel.

Így sajnos Mityu által vizionált ideális helyzet, mely szerint létezik kvázi-objektív elemzés, szerintem utópisztikus. Ha mi hárman válogattunk volna, akkor most biztos lenne pár ember, aki minket szapulna...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 17:08:25

@elpe:

Szerintem egyetértünk abban, hogy könnyen hozzáférhető és relatív elérhető ára van a fotózás technikájának szakirodalma. Amikor egy-egy fotóról lesír, hogy a készítő még sosem hallott utómunkáról, vágásról, alul-, vagy túlexponálásról, mélységélességről, élességről, fókuszálásról...
Nem a Photoshoppal kreálmányra gondolok.
S akkor nem is említem az igénytelen kép címet: pl.: DSC2154.

elpe 2009.10.29. 18:39:08

@Mityu: egyetértünk, mindenkinek lehetősége van utánaolvasni, senkinek nincs megtiltva, hogy jó fotót csináljon és még az utómunkához sem kell atomfizikus diploma. Mégis kevesen vannak, akiknek mindez sikerül, és valami maradandót alkotnak.

Szerintem sokkal jobb lenne mindenkit arra bátorítani, hogy vállaljon némi kockázatot, és próbálja ki magát. Ne féljen a kudarctól, meg attól, hogy majd a kommentelők jól lehúzzák. És ha ne adj' isten egy kevésbé jól sikerült képet kiválaszt egy zsűri, az illetőnek akár évekre tartó muníciót adhat ahhoz, hogy az illető profivá váljon (pl. az éb "svenkelős pályám" is egy minipályázaton kezdődött).

Persze nem szeretnék túl negédes sem lenni, léteznek objektíve szar képek és fejlődésképtelen emberek is.

Bizsu60 2009.10.29. 19:10:08

@Mityu:
Igaz, Én is néha elszóltam magam itthon, és a Jézus kiszaladt a számon:))) De Én is így kezdtem két éve, és fogalmam se volt se aranyvágásról, se semmiről. Remélem mindeki, aki egy kicsit szeret fotózni, az utána néz az irodalomnak is, és tanul is belőle. Szerintem minket is ütöttek vágtak, minden rossz munka miatt, de megérte. Jókat mulatok én is a két éve készített fotóimon:)) Szívem szerint , nagyon örültem a sok indulónak, hisz ez azt mutatja, hogy sokan szeretik csinálni, és sok szép kép fog születni, amiből mindannyian tanulhatunk!
Szép fényeket Minden Kedves Alkotónak!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 19:40:26

@Bizsu60:

TótaW pont ma alkotott egy kissé durvább kirohanást amatőr fotózás témában. Hozzáteszem nem minden gondolatával értek egyet.

w.blog.hu/2009/10/29/kerem_kapcsolja_ki_2

Csak két hozzászólásból idéznék:

"A legdühítőbb pedig az, amikor technikailag értékelhetetlen, bemozdult, beégett, alulexponált, szar képeket dícsérnek a laikusok, hogy milyen jó, meg milyen művészi (!), holott messziről látszik, hogy csak el van cseszve, meg hogy gagyi cuccal készült."

MFB-on is ott csücsül nemtom hány hivatásos fotós (ami súlyosbító körülmény szerintem), aki olyan képet talált kifejezetten művészinek, elfogadható fényképnek amiről nem tudtuk eldönteni:

- Mit ábrázol;
- Mit szeretett volna bemutatni a kép készítője;
- Esés közben nyomott-e véletlen rá az exponálógombra.

A másik hozzászólásból idézett pár gondolat:

"Meg kell/ene/ tanulni fényképezni, és a fényképezőgépet használni! Csak az átlagember mindent erőfeszítés nélkül, és leginkább készként akar. Ez a legnagyobb baj."

Bizsu60 2009.10.29. 20:23:57

@Mityu: Hu! Hát elolvastam, de én ezt egy pökhendi írásnak vélem, pont olyan érzésem támadt tőle, mint amikor az Arénán a milkós gépeikkel rendelkező, de látni nem látó emberek osszák az észt. Az én gépem csak tized ennyi, de úgy érzem amit látok, azt meg is fogom vele. Valahol elkell kezdeni, és kevés a jó gép, ha valaki nem lát, de ha lát valaki, akkor azt lehet, egy szarmánnyal is fogja tudni érzékeltetni.Nem mondom, hogy nincs azért igazság is abban amit ír, de azért ez így dúrva! Nekem!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 20:40:57

@Bizsu60:

Ezért írtam, hogy nem minden gondolatával értek egyet MiszterÁrpi szösszenetében.

Így van amúgy, látni tudni kell! S ha millás gépet veszek attól még az a fajta vakság nem múlik el. Nálam lehet a fényképezőn párhuzamosan fog elkopni az exponáló gomb a "del" gombbal. Nálunk most itt tart a lecke: minnél kevesebb törlésre esélyes képet kattintgatni!

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.29. 21:46:17

@Bizsu60: akkor te vagy egyike az aréna önjelölt művészeinek? :D

forumuser 2009.10.29. 22:03:48

@Mityu: Leginkább arra, amikor (szerinted) rosszul választott a zsűri, vagyis "alapvető képi hibákat nem vette észre".

Ennyire azért nem követtem nyomon a pályázatot, szóval számomra még kérdés, hogy a zsűri válogatott rosszul, vagy alacsony színvonalú volt az aznapi felhozatal.
Merthogy minden nap ki kellett választani a nap képét, bármilyenek is voltak a képek, ez volt a kiállítás lényege.

Bizsu60 2009.10.29. 22:26:51

@há zé: Mit is jelent nálad ez az Önjelölt művész? Nem hiszem, hogy az lennék. Igaz imádok rajzolni, de nem erre értetted. Mint írtam két éve fotózok, és van mit tanulni. Én a Trekearthön, és Lensen tanultam, amit tudok. Az Arénán, eddig csak védtem magam! Ha újat találsz ki nem szólnak semmit. Se, hogy jó, se hogy rossz. Egy tájképen viszont orákig vitatkoznak mit csináltam jól, és mit rosszul. De kiváncsi vok, Te mire gondoltál!

Bizsu60 2009.10.29. 22:32:21

Ja, és nem mind1!!!

Bizsu60 2009.10.29. 22:35:17

Még valamit Há zé. Szerintem egy mondatom félre értetted "Az Aréna, tényleg Aréna". Nálam ez azt jelenti, hogy ölik egymást!!!!! Ezért vagyok inkább itt:)

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.29. 22:44:04

@Bizsu60: önjelölt művész=tökmindegy, milyen szemetet tesz fel, ha valaki kritikával meri illetni, vérig sértődik és igen agresszív stílusban válaszol.

És erre céloztam: "amikor az Arénán a milkós gépeikkel rendelkező, de látni nem látó emberek osszák az észt"

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 22:49:40

@trollkotze:

Teljesség igénye nélkül:

- Melyik kategória amelyikbe bele illik?
Hír szenzáció, mindennapok, humor zsáner?
- Kép címe??
indafoto.hu/naivhumanista/image/5636023-89f4b55a

- Mi az ami igazán kihangsúlyozza bármelyik kategóriát?
- Kép címe?

indafoto.hu/edx/image/5812363-3b48ce50

- Ezt nézd meg nagyobb méretben:

indafoto.hu/wickedal/image/5787307-643e0594

- Enyhén, minimum két rekesszel túlexponált, zavaró képelemekkel. Humor zsáner kategóriában nevezett fotó. A kép melyik részén kell a humort érzékelni?

indafoto.hu/drbit/image/5776479-45055f16

Bizsu60 2009.10.29. 23:01:02

@há zé: Szerintem pont tanulni másznak fel az olyan kis emberkék mint pl. Én. Aztán kapod ám! Aztán kiderül, ő se egy nagy szám, csak akkor, ha a másét kell kritizálni. Igen! Ezt így gondoltam, és írtam is le ahogy van. De gondolom Neked is van erről tapasztalatod. Láttam Én is sok mindent ott! Béke tűrő ember vagyok, szeretem a szépet, és elfogadom a normális kritikát, ha abból tanulni lehet. Neked vannak fenn képeid?

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.29. 23:08:19

@Bizsu60: nincs ott egy darab sem. Indán van pár, meg a flickr-en.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 23:11:07

@Bizsu60:

Ha sokszor hallanád nem egyszer fotóstársamat, barátomat pl.: fent a Várban...
Alapgondolata, ha már csináljuk, csináljuk úgy ahogy más nem, és JÓL! Már a gépen legyen jó az alapkép. Színhelyes, horizont ne boruljon, épület ne akarjon leborulni. Képnek, ha nem festménynek készítem legyen egy része lehetőleg éles. Fejben tudd az adott fényviszonyokhoz milyen zársebesség/rekeszérték illik.
Élőlény fényképezésénél törekedjek a természetes beállításra (ne legyen pózolt felvétel!). Ne fejezzem és ne lábazzam le az adott személyt.

Bizsu60 2009.10.29. 23:18:11

@há zé:Az indára gondoltam Én is:D Kötöszködsz??? :DDD

Bizsu60 2009.10.29. 23:20:21

@Mityu: Szerintem, azért ezen már túl vagyunk:) Legalább is remélem:))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.29. 23:37:08

@Bizsu60:

Az alapokon túl? :) Na igen, de jó pár fotót elnézve vissza-vissza térő téma innen nézve... :)

forumuser 2009.10.30. 01:15:19

@Mityu: Igazad van. Ezek közül az utolsó kettőre emlékszem, a negyedik miatt én is pislogtam nagyokat.
A harmadik nem olyan vészes, az életlenség részben köszönhető lehet az objektív gyenge minőségének, de be is mozdult egy kicsit, valóban.
Az első belefér a mindennapok kategóriájába, de a minősége hagy kívánnivalót maga után.

forumuser 2009.10.30. 03:37:51

Most látom, hogy naponként is ki vannak gyűjtve a kiállított képek.

forumuser 2009.10.30. 03:46:16

@trollkotze: "Merthogy minden nap ki kellett választani a nap képét"
Ezek szerint mégsem.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.30. 06:52:54

@Bizsu60: nem, de előtte az arénáról volt szó, azt hittem, rájuk gondolsz.

Szentpeter 2009.10.30. 11:47:50

Srácok, egy jó képhez jó felszerelés kell...
A fényképezés a fény világa, egy 2.8-as objektívvel, és egy nagyobb átfogással, észrevétlenűl lehet fotózni.. ( ez mondjuk cirka 500 ezer forint )

Azok a képek jók, amik ellesett pillanatok, és éles szép konturokkal rendelkeznek..

Végül is itt kiválogatják a legjobbakat, az meg nem lehet elmosott rosszul exponált kép..- ( nem mondom ritka kivétel persze itt is van )

úgy hogy mindenki gyűjtsön.. ( mosolygok )

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.10.30. 11:57:13

@trollkotze: napi bontásban megvan minden, különvéve a nap képe a kiállított képektől.

2 olyan nap volt amikor nem választottunk nap képét, ez a civilexpo.indafoto.hu -n látszik szépen - tegnap frissítettük (már ideje volt).

Bizsu60 2009.10.30. 14:55:21

@Szentpeter:
Szerintem még sokáig lesz meg a Sony H50-esem:))) Hacsak nem sikerül nyerni valahol valamit. :))))
Kérem így tünnek el a géniuszok:))))))))
Csak poén, mielött még komolyan veszitek, oszt megint Önjelölt leszek:))))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.30. 16:27:15

@Szentpeter:

"Srácok, egy jó képhez jó felszerelés kell...
A fényképezés a fény világa, egy 2.8-as objektívvel, és egy nagyobb átfogással, észrevétlenűl lehet fotózni.. ( ez mondjuk cirka 500 ezer forint )"

Nem feltétlen kell hozzá ilyen nagy összeg.

Praktica VLC 3, egy Pentacon electric 1.8-50-es obi kijön 20ezerből.

Most fogadok röhöx. :) Haverom ilyen kézi-készülékkel alkot kiállítás gyanús fényképeket pl.: Párizsban, vagy a Magas Tátrában. Mindent kapsz hozzá. A hátránya(?) az, hogy filmes... :)))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.30. 16:39:24

@Bizsu60:

Első ránézésre jó kis masina.
Tessék manuálba kapcsolni. Meggugliztam, s ha jól látom Lehet hozzá kiegészítő "feltéteket" is csatlizni. Ami számomra kritikus pont az a vakupapucs (bár segédeszközzel megoldható). A kihajtható LCD kereső a Fuji S9600-asomra emlékeztet. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.30. 16:49:10

S hogy írjunk a kiállításra került igazán jól eltalált fotókról is. Nekem a pózolós-sündisznós viszi a prímet. A távozó vonatos képpel én részrehajló vagyok, mivel vasútmodellezés-szimulátorok megszállottja volnék...

I a robot... Az a kék robotszerű kukker :))

Bizsu60 2009.10.30. 19:16:44

@Mityu:
Manuálba nyomom általában, néha meg is lepődnek egy-egy érték beállításomon, de mivel sokat utazom, a gépkocsi sebességéhez állítom a gépet:) A zársebességen mindenki kiakad:)A XXI.század, vagy a Nyugatis képem nézd meg:)Persze a múltkorjában akartam egy polárszűrőt venni hozzá, aztán közölték egy harmincas:)) Hát inkább állítgatok, osztok, szorzok:)) Nyomom így ahogy van! Görögországban egy hiba folytán 400 képet törölt ki a drága! A fene majdnem megevett!!!! De visszatudtam menni Epidauruszba, így készült el Az utolsó felvonás című kép, szerintem minden az miatt történt:))

forumuser 2009.10.30. 20:13:04

@darthwalk: Megtaláltam már én is, köszi :)

forumuser 2009.10.30. 20:22:38

@Szentpeter: Hát azért...
Inkább úgy mondanám, a szerény technika korlátoz, tapasztalataim szerint alapvetően a témát illetően. Jó tájképet, absztraktot, pillanat- és hangulatfotót szappantartóval is lehet készíteni.
Madár- és vadfotózás elég esélytelen, makró egy jobb minőségű kompakt vagy bridge géppel esélyes, város- és épületfotó csak bizonyos korlátok között a rossz minőségű objektív torzításai miatt.
Szociofotó lehetőségei szintén elég korlátozottak, de azért láttam már nem egy jó felvételt kompaktostól is.

Én is nyertem már egy kisebb fotópályázaton kompakttal készített képpel, sőt egy albumba is bekerült. De fontos, hogy akkor váltottam, amikor már kimerítettem a kompakt gép lehetőségeit.

Szentpeter 2009.10.31. 09:56:27

@trollkotze: Persze fontos a folyamatosság,de hát miről is beszélünk..
Én mindíg elmosolyodom azon aki szerint a fotózás nem technikai sport..

A kompakt gépek turistáknak való

Aki szereti a fotózást, az a manuális beállításokra teszi a hangsúlyt, az objektívek arany árai persze mindenkit visszahökkentenek a valóságba, de azt mondani hogy nem sokat számít a felszerelés..

Én ezt használtam nem régen kipróbálásra.. Canon 70-200 2,8 L USM

majdnem, magam alá piszkitottam..

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 10:26:25

@Szentpeter: javasolnám, hogy a 70-200/4 IS-t ne is vedd a kezedbe, mert elmarad a "majdnem"! :D

Egyébként meg nézd meg purciur (alias Czintos Ödön) régi, valami műanyag szappantartóval készült makróit! Aki szerint technikai sport a fotó, az baromira nem ért hozzá. :(

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 10:28:41

Hogy a lyukkamerát már ne is említsem.
Vagy hol volt egy Henri Cartier-Bresson felszerelése a mai gépekhez képest? Technikai sport? Ugyan...

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.10.31. 12:52:05

azért, ha van rá lehetőségünk, használjunk szuper technológiát.

nem véletlenül indult a spottr-éknek a fix50-es kezdeményezése, egy 1.8-as fix50 az elérhető egyik legjobb és legolcsóbb objektív.

nézegetve orosz péter legújabb blogján richard morris munkáit (a faszi egy 1.0-ás leica noctilux-szal dolgozik)

www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/noctilux.shtml itt a leica

itt: peterorosz.com/post/227960840/richard-morris-lenyugozo-munkassaganak-csucsa

azt mondja meg valaki, hogy a canon hogy csinált 0.95-ös obit.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.31. 17:48:40

@darthwalk:

Vájá, mert jönnek Canonra a Carl Zeiss obik. Remélem aranyárban... :)

M42-es adapterrel én a trombitaméretű régi vágású, többszörös levélnehezék súlyú 500-ast akasztom rá néha a masinára. Jó fényviszonyok esetén pöpecül használható a kettős. Kicsit sűrűbben egy 2,8/200-as is fel szokott tekeredni. Baromi érzékeny a pontos élességre. :)

forumuser 2009.10.31. 20:07:44

@Szentpeter:
"Aki szereti a fotózást, az a manuális beállításokra teszi a hangsúlyt"

A szappantartóm teljes manuál volt, és tökéletesen alkalmas volt arra, hogy az alapvető technikai tudást megszerezzem általa. Eleinte persze én sem tudtam semmit, de alkalmam nyílt megfigyelni, hogy milyen beállítás milyen változást eredményez.
Auto módban ez nyilván nem működik.

"de azt mondani hogy nem sokat számít a felszerelés.."

Nem állítottam, hogy nem számít, csupán azt, hogy szerényebb technikával sem lehetetlen jót alkotni. A korlátok persze kényelmetlenek, de megkockáztatom a kijelentést, hogy az alkotónak még jót is tesz a technikai lehetőségek kezdeti korlátozottsága; minél kevésbé hagyatkozhat a csúcstechnikára, annál inkább tudatosan alkot, s annál biztosabb kézzel nyúl majd a profi géphez is.

forumuser 2009.10.31. 20:18:36

@há zé:
kékasszony absztraktjainak ötletessége szintén nem a felszerelésen múlik (csak az újabbak készültek dslr-rel).
fotovilag.hu/galeria2/10402/kekasszony

Szentpeter 2009.10.31. 20:33:25

Srácok, maradok a véleményemnél..

Próbáljátok a profikat meggyőzni hogy a kompakt gépekkel is jó képeket csinálnak ! ( röhögök )

Ma már olyan fejlett a fotótechnika, hogy 20 méterről lelövöm a legyet...

Nagy fényérzékenység, gyors expozició... nekem ez a fotózás..

a kompakt gépek tulajdonosai nyugodtan elmehetnek fotózni egy Red Bull versenyre.. ( röhögök )

Szentpeter 2009.10.31. 20:39:24

@darthwalk: Nekem van 1.8 fix 50-es obim, az élesség állítással azért vannak gondjaim, viszont rendkívűl olcsó, és nagy fényerejű...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.31. 20:46:11

@Szentpeter:

"Ma már olyan fejlett a fotótechnika, hogy 20 méterről lelövöm a legyet..."

Aztán megveszi a műmájer a "fejlett" fotótechnikát, alaptudása nulla. használati utasítás kurva vastag, esetleg átlapozza annak érdekében, hogy megtalálja hol van az on/off és a kártyanyílás. Majd megállapítja, hogy venni kell valami egyszerűbb gépet amin csak nyomni kell a gombot és nem kell vele szarakodni annyit.

Bocsi, megtörtént... :))

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.10.31. 21:01:01

@Szentpeter: na hát azzal nekem is voltak, lévén kézzel kellett a D60-on (és a D5000-en is ha újra veszek - sajnos ellopták).

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 21:08:34

@Szentpeter: próbálj kicsit gondolkodni. bár ez neked láthatóan nem megy.
Amit te profinak hívsz, az a hivatásos fotós, aki nem választhatja meg, hogy mit fotózzon. Ami nem jelenti azt, hogy hozzáértő ember, megfelelő szaktudás és tehetség birtokában ne tudna jót, művészit alkotni akár a legócskább, mobilba ágyazott képrögzítő eszközzel is.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 21:09:48

@trollkotze: köszi, őt már rég láttam... más utakon (oldalakon) járunk. :)
De valóban igazad van.

forumuser 2009.10.31. 21:15:39

@Szentpeter: A profi sem profi géppel kezdte.
Jó ötletekkel, pontos komponálással, kreativitással kompenzálni lehet a technika hiányosságainak egy részét. Bizonyos műfajokban kevésbé, másokban jobban.

Szentpeter 2009.10.31. 21:21:00

Srácok nem kell kiborulni.. nekem van igazam..

Nem kötelező objektíveket venni, maradhat a kompakt is, aki űgyesnek érzi magát próbáljon rossz fényviszonyok között kézben tartani egy exponálást..

Vagy vigyen magával mindenhová egy állványt, tegyen a gépére vakut és villantózzon mint egy balek..

Srácok, nálatok mindig süthet a nap ( röhögök )

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.10.31. 21:28:03

@Szentpeter: szerintem meg mindkét oldalnak igaza lehet, aki jól tud komponálni, az mobillal is jó képet komponál, aki nem az meg unalmas képet készít.

nyilván ha sötétben kell rövid záridővel képet készíteni egy kivilágított épületről állvány nélkül, akkor nagy előny az 1.8-as obi és a 3200-at zaj nélkül elviselő érzékelő.

kicsit elbeszélés történik egymás mellett, úgy érzem.

Szentpeter 2009.10.31. 21:29:01

@trollkotze: Részben igazad van, a kreativitása nagyon fontos..

De, amint kreatív vagy azon töröd a fejed hogy léphetsz tovább, sok ága van a fotózásnak, de akinek van felszerelése annak a lehetőségei is megnőnek..

mint említettem kitobival nem lehet a redbullon fotózni, le lehet kapni a repűlő gépet csak akkora lesz mint egy légypiszok..

Nyilván egy hamutartó lefényképezéséhez nem sok extrára van szükség..

forumuser 2009.10.31. 21:29:26

@Szentpeter: Az az érzésem, nem olvasol pontosan, vagy pedig szándékosan forgatod ki a szavainkat.

Szentpeter 2009.10.31. 21:31:26

@darthwalk: mobillal nem tud komponálni..

Lehet valami érdekeset elkapni, de a fotó minősége igen gyatra.. max teljes napfényben használható..

forumuser 2009.10.31. 21:35:50

@Szentpeter:
"akinek van felszerelése annak a lehetőségei is megnőnek"

Ezt nem is tagadtam, sőt.

"mint említettem kitobival nem lehet a redbullon fotózni"

Ezt sem, sőt pontosan ezt fogalmaztam meg fent. Hogy mennyire korlátoz a technika, az nagyrészt attól függ, mit fényképezel. Ha madarakat fotózol - vagy éppen repülőgépeket a levegőben - nyilván előbb és erősebben érzed a szappantartód vagy az objektíved korlátait, mintha tájakat vagy tárgyakat fényképeznél. De azon véleményemet tartom, hogy nem feltétlenül jó dolog a kezdő fotós kezébe rögtön dlsr-t adni, mert nem, vagy kevésbé tanulja meg használni a kreativitását. (Ez persze személyiségfüggő is, de szvsz nagyon is jól látszik a gyakorisága abból, amilyen képeket pályázatokra beküldenek az emberek.)

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 21:42:45

@trollkotze: rólad azt képzeltem, legalább minimális fotós ismeretekkel rendelkezel. Miért ne lehetne pont a RedBullon kitobival? (gyk: kitobi - kb. 18-55-ös tartomány, 1.5x-1.6x cropos vázakhoz, ami tele állásban ugye 80mm körüli fókusztávnak felel meg)
Fel kell menni mondjuk a Margit-hídra és pl. a híd felett átrepülő gépekről nagyon jó képeket lehet készíteni. De csináltam már 17mm-es objektívvel is olyan képet, ami szerintem egész jól sikerült. Persze nem a pilóta szivárványhártyájáról készítettem makrót. :)

Szentpeter 2009.10.31. 21:49:54

@trollkotze: Na, akkor ezzel egyetértek.. bár én nem beszéltem arról hogy egy kezdő mit vegyen a kezébe, én a pályázatról és az egyenlő esélyekről irtam.. nincsenek egyenlő esélyek a jobb cucc sokat számit..

és még ott van a szubjektivítás..

forumuser 2009.10.31. 21:49:58

@Szentpeter: Na jó, mobillal - nagyon kevés kivétellel - tényleg nem lehet érdemlegeset alkotni. Meg Technika márkájú géppel is nehezen.
De egy nem ötforintos kompakttal, pláne bridge géppel azért már lehet kezdeni valamit.

Szentpeter 2009.10.31. 21:53:25

@há zé: Na itt egy kitobis fotó a red bullról, a saját fotóm persze..

ide kellett volna a 70-200

indafoto.hu/szentpeter/image/5126879-beeee419/details/xl

forumuser 2009.10.31. 21:54:27

@há zé: Fogalmam sincs, milyen távolságból lehet fotózni a Redbullon. Amit eddig láttam, mint repülőbemutatót, ott nem volt túl sok esély ilyen gyújtótávolságon.
Azt viszont pontosan tudom, mit jelent a 18-55, nekem is van Nikon vázhoz.

forumuser 2009.10.31. 21:59:22

@trollkotze: Ja, nem vagyok pesti, és azt sem tudom, hogy honnan lehet nézni a bemutatót. De ha a híd felett repülnek, akkor onnan nyilván lehet jó felvételeket készíteni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.31. 22:37:09

@Szentpeter:

Csak a k. füstölést elfelejthették volna.... :))

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.11.01. 09:21:46

@Szentpeter: no épp erről beszélek. Rosszul választod meg a témát, akkor hulladék lesz a kép. De még ott is lehetett olyan témát találni, ami még nagylátószöggel is jól mutatott. Ha nem felejtem el, előkaparok egyet a sajátjaimból - maga a kép nem sokat ér, mert amikor készült, már otthagytam az egészet és valamelyik mellékutcából készült.
A másik: vannak ott nézők is, tömeg stb.! Nem muszáj a gépeket fotózni.

forumuser 2009.11.01. 19:57:08

@há zé: Egyébként, kedves házé, nem azt írtam, hogy lehetetlen, hanem hogy "előbb és erősebben érzed a szappantartód vagy az objektíved korlátait". Abból indultam ki, hogy Szentpeter főként a gépekről szeretne részletgazdag fotókat készíteni. Ettől még lehet érdekes felvételeket készíteni a közönségről, vagy a gépekről is bizonyos távolságból és szögből, de ha ő azt szeretné, hogy a gépek festése is látsszon, mert neki ez tetszik, akkor korlátozó tényezőként éli meg a rövid gyújtótávolságot. Más pedig nem, ha mondjuk ilyesmiket készít a kecskeméti(?) repülőnapon:
album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig29/panorama_1280.jpg
Na persze ha az ember feje fölött repülnek a gépek, akkor nem szótam.

Tankred 2010.10.19. 00:15:58

A giccs a művészetek eszközeit használó, a művészet látszatát keltő, többnyire kereskedelmi természetű és célú alkotás.

A giccs egyszerű érzelmi, gondolati sablonokat, kliséket közvetítő termék, a konzumkultúra része, a közhelyesség, sztereotípiák halmozása, túlzások, szinesztézia (hatás többféle érzékre), az elvárásoknak való megfelelés eszközeivel hat. Jellemző rá az eredetiség és különösség hiánya. Az élet minden területén előfordulhat, az esztétika foglalkozik vele, de nem művészeti kategória, nem rossz, hibás vagy dilettáns alkotás, nem antiművészet, vagy avantgárd (bár ez utóbbiak nyíltan merítenek belőle[1]). Lételeme a fogyasztás, célja a fogyasztói igények tömeges kielégítése a befogadó érzelmi és gondolati kiszolgáltatottságának kihasználásával.

Tankred 2010.10.19. 00:17:05

A giccs a művészetek eszközeit használó, a művészet látszatát keltő, többnyire kereskedelmi természetű és célú alkotás.

A giccs egyszerű érzelmi, gondolati sablonokat, kliséket közvetítő termék, a konzumkultúra része, a közhelyesség, sztereotípiák halmozása, túlzások, szinesztézia (hatás többféle érzékre), az elvárásoknak való megfelelés eszközeivel hat. Jellemző rá az eredetiség és különösség hiánya. Az élet minden területén előfordulhat, az esztétika foglalkozik vele, de nem művészeti kategória, nem rossz, hibás vagy dilettáns alkotás, nem antiművészet, vagy avantgárd (bár ez utóbbiak nyíltan merítenek belőle[1]). Lételeme a fogyasztás, célja a fogyasztói igények tömeges kielégítése a befogadó érzelmi és gondolati kiszolgáltatottságának kihasználásával.
süti beállítások módosítása