Gyenis szemszögéből: Pécs

2010.04.16. 23:01 Hargita Nándor 6 komment

Erre a hétvégére is találtunk egy remek fotóst, aki otthonáról és kedvenc városáról mesél, ő pedig Gyenis a Pécs melletti Kozármislenyből:

 

Bár az időm nagy részét Pécsett töltöm, de valójában egy nyolc kilométerre lévő kisvárosban lakok, Kozármislenyben. Így minden Pécsi napom kezdete és vége a buszpályaudvar, avagy ahogy errefelé mindenki nevezik, a "paraszt". Az első képpel a sokszor átélt magányos, késő esti, utolsó buszra várás hangulatát próbáltam megfogni a hideg, havas időben.

Gyenis: Urban Acid

Pécsnek gyönyörő a belvárosa, nagyon sok régi és történelmileg fontos épülettel, helyszínnel... De más dolog ezek közt élni, mint turistaként látni. Én sokkal jobban szeretem az eldugott helyeket, vagy a parkokat, ahol zajlik az élet, de mégis nyugalom van, leülnek az emberek, beszélgetnek, kiszakadva a nagy rohanásból. Az egyik ilyen a Szent István tér, ahol mindig találni pár vidám embert, ismerőst. Itt áll Kodály Zoltán magányosan figyelő fém szobra is.

Gyenis: Kőbe fagyva...

Szerencsére a természet is közel van. A Mecsekben mindig ellehet tölteni egy vagy több napot. Számtalan kilátójával, sétányával és az eldugott helyeivel bármelyik évszakban megtud gyönyörködtetni, ezzel is kifogyhatatlan fotótémát és körítést adva.

Gyenis: Magányosan

A szívemhez legközelebb mégis mindig az esti fotózás áll. Szeretek kevés fényben fotózni, erős kontrasztokkal, de a legszebb a vizes macskaköveken csillogó lámpák fénye. Arról majd ha minden összejön, szeretnék egy sorozatot fényképezni.

Gyenis: Fénysor

Igaz a leghíresebb terünk egyenlőre felújítás alatt van az EKF miatt, de karácsonykor megnyitották pár napra. Éltem is az alkalommal, és megörökítettem.

Gyenis: Pécs - Az új Széchenyi tér este

Végül pedig Pécs a már lenyugvott nap utolsó fényeiben úszva, innen Kozármislenyből.

Gyenis: Fények

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr191925850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

téva 2010.04.19. 08:39:30

lakom
mindenki nevezi
mi az ,hogy legnyugvott?
el lehet....

stb

Inkább fotózz,legyen "kép szöveg nélkül".
A helyesírásod bordalmas.

Gyenis · http://indafoto.hu/gyenis 2010.04.20. 22:06:32

@téva: "Bordalmas"? Köszönöm az építő kritikát...

@Tordav
@Easy_Performer: Köszönöm!

Mocskos Kaviár 2010.04.21. 07:50:57

Azt azért megjegyeztem volna, hogy a buszpályaudvar neve kezdetben "paraszt elosztó" volt (ami még vicces) és ezt rövidítették le maguk az elosztottak parasztra (ami már kevésbé).

A képek elég jók, de még lenne sok téma, a helyesírásod pedig nem nagyon érdekel.

Gyenis · http://indafoto.hu/gyenis 2010.04.21. 14:38:21

@Mocskos Kaviár: Először is, köszönöm hogy írtál!
Darthwalk úgy kért föl engem, hogy 4-5 képet és pár sort írjak Pécsről, ahogy én látom. Ezért is próbáltam rövidre fogni, és képeket is csak hatra tudtam redukálni. Valóban van még sok téma, de ide most ennyi fért be.
A parasztról is ezért írtam csak ennyit, és én nem tartom kevésbé viccesnek elosztó nélkül, szerintem nem kell komolyan venni...
süti beállítások módosítása