Indafotósok - kisklau

2012.02.09. 12:00 WadWanda 45 komment

 

Pölcz Klaudia

 

Indafotó: http://indafoto.hu/kisklau 

Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=1288833767

Kedvelt képei

 

Civilben” mivel foglalkozol?
Egy bankban dolgozom. Hitel kontrolling-munkatárs a hivatalos megnevezése a munkakörömnek. Ha hétköznapi nyelven szeretném megfogalmazni, akkor számokat, feltételeket ellenőrzök.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?
Canon ps45 kompakt kisgép

Most mivel fotózol?
Olympus e-500
A 30. születésnapomra kaptam a családomtól.

Van kedvenc fotótémád?
Érzések. Valahogy így. Minden, ami megfog, elrabol vagy csak egy boldog pillanatot okoz.
Alapvetően ezt inkább a természetben próbálom megtalálni. Engem el tud varázsolni egy kisvirág is, amikor rásüt a nap.

Van kedvenc stílusod, illetve utómunka technikád, milyen programokat használsz?
Nem igazán. Nem akarok túlságosan maradinak tűnni, de pl a PS-hez egyáltalán nem értek. Nagy unszolásra odáig eljutottam, hogy a nevemet rá tudom tenni a képeimre. Ezt nem nevezném utómunkának.
Egy ingyenes programot használok. Magyar nyelvű és egyszerű. Persze irigylek mindenkit, aki tudja használni a PS-t és csodákat alkot a segítségével.
Amit igazán szoktam használni és szeretem, az a színezés. Rózsaszín szemüvegen keresztül a világ. Talán ilyesmi.

Hány képet készítesz és kb hányat tartasz meg egy alkalomról/témáról?
200-300 és kb tíz százaléka marad meg. Mármint elnevezve, kiválogatva. A többit sem kukázom véglegesen, csak nem foglalkozom vele. Persze vannak kiugró alkalmak, amikor rengeteg kép lesz. Mondjuk egy ausztriai kiránduláson a vízesésnél. De arányokban, akkor is így maradok.

Mi a véleményed a HDR-ről?
Tetszik, imádom. Sosem csináltam.

Szerinted ff-ben fotózni könnyebb? Sokszor olvastam már, hogy színesben nem lenne elég jó, háttérbe szorulna a téma, stb... Te, mit gondolsz erről?
Nem gondolom semmiről sem, hogy könnyebb. Néha jobb. Szeretem a színeket, de valamiért a hangulatok megragadnak ff-ben is. Annyira kép és téma függő számomra, hogy biztosan nem állíthatok semmit sem. Sőt vannak képeim, amik először színesben tetszettek, aztán ff-ben, aztán soha többé nem tudom eldönteni.

Szoktál fotópályázatokon indulni?.......ha, igen akkor milyen sikerekkel?
Nem igazán. Könnyen el lehet venni a kedvemet.
A csodálatos kávé pályázaton indultam, ott beválasztották a képemet. Ez azért is volt siker számomra, mert a kávé szenvedélyem. Nem az íze miatt, a hangulata miatt.
Naptár.hu pályázatán indultam. Ott több képem is bekerült a 2012-es asztali naptárakba.
Nekem testhezállóbb az indás lehetőségek. Tetszik a héttérképes és az adventi lehetőség is. Természetesen a Facebook is része az életemnek. Ha ott valami napi pályázat van szívesen felteszem a képeimet.

A géped mindig nálad van vagy csak célirányosan indulsz fotózni?
Nem lehet mindig nálam. Ezért jártam úgy, hogy az autómosós sorozatom mobillal készült. (Ezért valószínűleg fogok venni egy jobb mobiltelefont is)
Egyszer-egyszer előforult, hogy munka előtt elmentem fotózni és akkor nálam volt a gépem. Vagy éppen láttam, hogy az udvaron locsolják a füvet és olyanok voltak az árnyékok és fények, hogy másnap fényképezőgéppel jöttem dolgozni. Persze az öntözőrendszer arra eltűnt és a varázs is.
Mivel a munkaidőm az életem nagy részét lefoglalja, pontosan tudom azt, hogy mikor van lehetőségem csatangolni menni és akkor természetesen viszem a gépemet is.

Amikor fotózol van a fejedben kész terv, hogy mit miért, hogyan akarsz megcsinálni vagy spontán nyomogatod az exponáló gombot?
Olyan érdekes ez. A fiam döbbentett rá, hogy mindig eljön az a pillanat, amikor azt mondom, hogy igen, ezért a képért jöttem.
Akkor tudom már, amikor megszületik a kép, de hogy odáig hogy jutok el, az nem egészen tiszta.
Itt el is árultam, hogy többnyire a fiammal járok fotózni. Ezért ez nem olyan tevékenység, hogy megyek és lövök egy jó képet. Inkább olyan, hogy megyünk, sétálunk, aztán megesszük az uzsonnát, átkelünk a patakon, felmászunk a dombra, a kilátóhoz és ha látok-érzek valamit, akkor fotózom.

Mennyire része a mostani életednek a fotózás (vannak akiknek kikapcsolódás, önmegvalósítás, pótcselekvés) további terved van vele? Marad hobbi vagy esetleg munkának, hivatásnak is választanád?
Nélkülözhetetlen az életemben. Kezdődött azzal, hogy a fiamat fotóztam. Aztán,folytatódott azzal, hogy mindent úgy, ahogy én látok.
Kevés időm van rá és még is elég. Legalább is így érzem.
Voltak rossz időszakok az életemben, amikor kikacsolódásként én önkifejezésként űztem. Aztán boldogságból, aztán csak úgy, mert nem bírtam ellenállni a fényeknek. Viszont sosem kényszerből.
Valamiért úgy érzem, hogy egy profi mindig tud tökéletes képeket készíteni. Én ettől messze vagyok. Nekem nagyon kell a hangulat. Ezért is gondolom, hogy hobbi nekem.

Melyik volt a legemlékezetesebb fotózásod?
Őszi erdő, mikor a patakba estem? Fagyos januári reggelek, amikor a nagyon mínuszban a Fertő tónál? Nyári zápor után a csodás erdőben?
Szökőkútnál, ahol önfeledt volt mindenki a nyári melegben? 
Hajnali magányban a világvégetavamnál?
Nem tudok választani!:)

Hova mennél szívesen fotózni Magyarországon…
Szeretem a lakóhelyemet. Sopron csodálatos város. Imádom a Balatont, az Őrséget. Ide azért el is szoktam jutni. Mátrában viszont régen voltam. Talán oda?

...és az egész világon?
Peru.... vagy egész más hely a világon. Hiszem, hogy mindenhol és mindenben megtalálnám a fotóznivalót.

Mi a kedvenc saját képed az Indafotóra feltöltöttek közül?
Muszáj volt a frissekből választanom. Mert most ezek az aktuális képem. És nem tudnám, hogy melyik régit válasszam.

 

kisklau: Januári káprázat

 

...és az összes indafotós kép közül?
Talán ez, de mint mindenkinek, nekem is nehéz kiválasztani. Ha csak azt nézzük meg, hogy mennyi képet „kedvenceltem már. Az mind-mind valamiért megfogott...

 

hi69: fények

hi69:fények

Van-e valami ötleted arra, hogyan lehetne még érdekesebb, színesebb az Indafotó?
Szeretem a válogatásokat, szeretem az aktualitásokat. Talán témánként szemezgetni kicsit gyakrabban. Azok az összeállítások mindig tetszettek.

Következő interjúhoz kit választanál, kiről olvasnál szívesen?
BKFoto-ról olvasnék szívesen. Bonkának pedig nagyon köszönöm, hogy engem választott!

Ezek voltak az alapkérdések, de közeleg a Valentin nap és mint tudjuk, Te egy romantikus lány vagy. Mesélj nekem róla...! Mi a Te véleményed erről a napról? Készülsz rá?
Hogyan szoktad megünnepelni, vagy ha éppen nincs szerelem az életedben, akkor mit teszel ezen a napon?

Valentin nap...Én szeretem. Nem azért, mert kötelező és nem is azért, mert nagy boldogságban ünnepeltem oly sokszor. Egyszerűen szeretem, ha szeretetet lehet adni.
Sokszor állítom magamról, hogy fel legyek vértezve, hogy nem vagyok romantikus, de tagadhatatlan, hogy ez nem így van.
Én eltekintek attól, hogy most honnan is jött ez az ünnep és miért is. Nekem jól esik egy kedves idézetet küldeni egy csokit adni vagy egy kellemes napot eltölteni a szeretteimmel.
Mivel többnyire a fiammal és a barátaimmal töltöm ezt a napot, nagy szerelmi történetekről nem tudok beszámolni.
Csoki, csillagszóró, csillogó szemek, egy jó kávé, esetleg egy csajos filmnézés. A lényeg, hogy ne feledkezzünk meg azokról, akiket szeretünk. Igen, mindig készülök rá!

Az interjú során gyakran említetted a kisfiadat, Benikét, mit mesélnél Róla még szívesen? Mennyire fertőzted már meg a fotózás szeretetével?
Benike nyolc éves volt januárban.
Hihetetlen harmóniában élünk és mivel minden együtt töltött idő kincs, így nem maradhatott ki a fotózásból sem.
Kezdetben boldogan pózolt, aztán eltörte az első fényképezőmet. Szóval kivette a részét mindig is a fotózásból.
Része az életünknek, hogy megyünk és fotózunk. Sőt, Beninek néha olyan meglátásai vannak, hogy abból tanulhatok csak. Egyrészt más magasságból nézi ő a világot, mint én. Másképp lát dolgokat. Sokszor néztek már rá furcsán, ahogy hasalt a fűben. Ő szokott engem fotózni, ahogy ő szereti anyukáját.
Volt is szülői értekezleten téma, hogy Benike tényleg reggel ötkor kelt és napfelkeltét fotózott? Mondtam, hogy igen.
Soha nem kényszerítettem, egyszerűen jönnek az ötletei. Neki ezek kalandok, mert azzá tesszük. A tökéletes plusz pedig, hogy képek is maradnak emlékül.


kisklau: Boldog Mikulást!

Amiről nem szólt kérdés, de fontosnak tartom.... A családom és a barátaim. Akik tényleg mindig mindenben támogattak. Bíztattak és bíztatnak a mai napig. Értékelik a képeimet és szeretnek és elfogadnak ilyen hóbortosnak.
Örülnek a sikereimnek, várják minden hétvégén a képeimet. Sőt…anyukám kapott egy fényképezőgépet, apukámtól. Konkurenciám támadt a családban. Természetesen az öcsém is fotózik, szerintem nagyon jól, de nem publikálja a képeket és nem nagyon van rá ideje, de ügyes és én nagyon büszke vagyok rá.

Köszönöm az interjút!

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr483777559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DosaAndras 2012.02.09. 12:26:26

Szia Klau! Örülök, hogy Rólad is olvashattam! ;)

kisklau 2012.02.09. 12:37:39

Köszönöm :))) Volt még amit nem tudtál? :)

DosaAndras 2012.02.09. 12:45:30

:)) Hát persze... :)

hi69 2012.02.09. 13:09:37

:) Kedves kisklau! Örülök, hogy az én képem választottad ki:)
JÓ az interjú. Sok sikert kívánok neked az életben:)

leicapress 2012.02.09. 13:12:28

Én is örülök! Látszik, hogy (jó) anyuka vagy, elmesélősen írsz/beszélsz magadról. :-)

kisklau 2012.02.09. 13:25:57

Köszönöm mindenkinek :)))

Akinek írtam már levelet pontosan tudja, hogy mennyit bírok írni... , aki meg ismer, tudja, hogy mennyit beszélek :)

Köszönöm a lehetőséget :)

kisklau 2012.02.09. 13:48:29

Köszönöm szépen :)

siva45 2012.02.09. 14:59:09

Mindaz, amiről Klau beszélt, megerősített abban, hogy jó és kell ez az "amatőr" fotós oldal. Lám, nem a drága gépen, a furfangokra képes fotosopokon múlik elsősorban, hogy jó lesz-e egy kép vagy sem. Az érdeklődés, hangulat, jó szem és meglátás alapvető, mint kisklau esetében is. További jó fényeket és ilyen szerény alázatot kívánok a fotózáshoz (meg jó egészséget a szorgalmas kis fotósianasnak...)

kisklau 2012.02.09. 15:16:17

@siva45: Köszönöm szépen a kedves szavakat :)
Vannak dolgok, amikhez elengedhetetlen a technika , de meglátások nélkül az sem működne :)

Benikének átadom :)

bonka1212 2012.02.09. 16:01:06

Ilyen egy tökéletes interjú! Nagyon tetszett Klau, örülök, hogy többet is megtudhattam Rólad! :))

kisklau 2012.02.09. 16:28:54

@bonka1212: Köszönöm Bonka! Örülök, hogy tetszett :)

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2012.02.09. 17:26:26

nagyon jó kis interjú! jó volt olvasni! sok sikert a jövőben!

cerezo 2012.02.09. 17:39:59

"A fiam döbbentett rá, hogy mindig eljön az a pillanat, amikor azt mondom, hogy igen, ezért a képért jöttem."
Ha csak ebből az egyetlen mondatból állt volna az interjú, már örültem volna, hogy elolvashattam. De ennél sokkal több volt...:)
Örülök, hogy egy kicsit megismerhettelek, sok sikert kívánok Neked és Beninek!

dino* 2012.02.09. 19:39:02

örömmel olvastam ezt a családiasra hangolt interjút, melyben remekül és hitelesen mesélsz nekünk a legfontosabb kötelékről, vagy éppen a munkáról, a kőtelező és a kötetlen dolgokról...
irigylésre méltó, ahogy sikeresen eligazodsz és derűsen rendet tartasz a napi pörgésben, sőt mindezt hatalmas harmóniában éled meg Benivel, a családdal és a környezeteddel... kedvelem a fotóidat, benne van a kiegyensúlyozottságod (ha éppen nem vagy az - biztosan nem fotózól:)), benne van a dallam, a melódia ami engem vidámra hangol, vagy éppen nyugalmat sugároz... kedvelem, hogy egyszerű eszközökkel, természetesen és letisztultan tudod megjeleníteni a hétköznapok legapróbb történéseit, azok szépségét...
alkoss nekünk még sok szépet, további sok sikert, kisklau !:)

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.02.09. 20:00:35

Nagyon örültem a riportnak, mert nem sokat tudtam rólad. Így már teljesebb a kép. :)
Sok szeretetet és szép fényeket kívánok :)

kisklau 2012.02.09. 20:23:39

@torobala: Köszönöm szépen. Örülök, hogy olvasmányos voltam. :)))

kisklau 2012.02.09. 20:25:05

@cerezo: Köszönöm szépen :) Igen, az ember mindig tanul. Néha görbe tükörből néha a fiától, néha a környezetétől. Érdekes felfedezések. Örülök, hogy sikerült megfogalmaznom és hogy így "átment" a mondanivalóm :)))

kisklau 2012.02.09. 20:28:19

@dino*: Kedves Dino! Mint mindig , most is kedves sorokat írtál. Biztatsz és pozitív visszacsatolásokat kapok Tőled :)
Most, hogy így megfogalmaztad, tényleg családias lett :)

Én szeretek így beszélni és valóban ennyire közvetlen vagyok.

Örülök, hogy sikerül hangulatot vinnem a napjaidba :)

kisklau 2012.02.09. 21:12:24

@vlm_: Kedves vagy, köszönöm szépen :)

Evaneni 2012.02.10. 02:27:26

Nagyszeru beszelgetes volt,lanyok! Elvezet volt olvasni. Kisklau, orulok, hogy jobban megismerhettelek! Tovabbi csodas fotokat kivanok es sok oromot, sikert az eletben.

lamerle 2012.02.10. 06:33:32

Kedves Kisklau!:-)
Öröm volt a Veled készült riportot olvasni, leginkább az emberi hang fogott meg benne!:-))) Sok sikert és rengeteg szép képet kívánok Neked!:-)))

tapfer 2012.02.10. 06:33:38

Kedves Klau! Gratulálok az elmondottakhoz és a sok-sok csodálatos felvételedhez. Büszke vagyok Rád! Csak így tovább! Feri

kisklau 2012.02.10. 07:03:11

@Evaneni: Köszönöm szépen. :) Csajos beszélgetés volt tényleg :)

kisklau 2012.02.10. 07:04:23

@lamerle: :))) Nagyon köszönöm. Boldog a napom a sok kedves hozzászólástól.
Na meg Benike is odáig van :)

iigee · http://iigeephotoblog.blogspot.com/ 2012.02.10. 08:39:48

Érzésekkel-, érzelmekkel teli fotósvilág az Övé. Az írás alapján kerekebb lett az összkép, amely eddig csupán a képei alapján alakult ki róla. Mindent összevetve kisklau felettéb szimpatikus Indás törzstag.

kisklau 2012.02.10. 09:11:31

@iigee: Nagyon köszönöm :) Már a képeim alapján is hasonlóan láttad, az csak jó :)

pöttömröff 2012.02.10. 15:29:44

Nagyon gratulálok és szurkolok továbbra is... Csudajól sikerült az interjúd, nagyon őszinte lett és emberi... :)))) Nakivagyok?... :)))

*amari 2012.02.10. 15:58:31

Jó volt olvasni rólad kisklau!
További sok szép képet kívánok neked és boldogságot!

kisklau 2012.02.10. 18:04:53

@pöttömröff: Köszönöm szépen :) Örülök, hogy így látod :)
Kivagyok? most annyira nem vagyok ki,most jól vagyok:)
Hogy Te ki lehetsz? huhhh :) Segítség :)

BKFoto 2012.02.10. 21:42:45

Gratulalok az interjuhoz!! Nagyon klassz kisse szemelyesebbe tenni a profilokat ezekkel! Koszonet a kivalasztasert!:-)

kisklau 2012.02.10. 21:55:55

@*amari: Köszönöm szépen és a jókívánságokat is :)

kisklau 2012.02.10. 21:57:25

@BKFoto: Szerintem is nagyon klassz dolog. Össze lehet vetni azt, ami a képekből jön le azzal, amit olvasni lehet :)

Nincs mit :)

Tacsi világa 2012.02.11. 06:13:07

Kedves Kisklau! Kedvelem a képeidet, érzelem-gazdagok, szépek, látványosak. Jó, hogy s ikerült megőrizned magadban gyermeki rácsodálkozást, a káprázatot.

Különösen szimpatikus számomra, hogy szereted a természetet.

Szavaidból kiderül, hogy teljes harmóniában vagy önmagaddal és a kisfiaddal. Használd és élvezd ki az együttlét örömét, mely látszólag végtelen.
De sajnos nem az.

Sok örömöt kívánok Neked a kisfiadban, a fotózásban, magunknak pedig azt, hogy minél több szép képet láthassunk tőled.

kisklau 2012.02.11. 14:38:34

@tacsifoto: Kedves Tacsi!

Köszönöm szépen.
Igen, most úgy érzem, kerek a világ :)
És nagyon tudok örülni, ha másoknak is tetszenek a képeim :)

twinreni 2012.02.11. 22:41:37

Szia! Örülök, hogy jobban megismerhettelek! Az pedig külön tetszik, hogy maradsz "amatőr fotós". Az ember hajlamos rágörcsölni és azt gondolni, hogy egy drága gépváz, hiper-szuper felszerelés kell a jó képekhez, pedig csak éles szem kell. Neked pedig van. Kettő is. :-) Gratulálok. További sok sikert!

Kontiki 2012.02.11. 23:57:20

Szia Kisklau! Örülök, hogy megismerhettelek!Jó volt ezt a pozitív szemléletet olvasni!

kisklau 2012.02.12. 11:16:48

@twinreni: Szia Reni!
Köszönöm a jókívánságokat és hogy elolvastál.
Jó, hogy úgy látod, éles a szemem a széphez :)

kisklau 2012.02.12. 12:17:31

@Kontiki: Én is nagyon örülök, hogy tetszik a szemléletem. Van benne munka, hogy így lássam, de így minden más :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.02.18. 22:49:09

Kisklau fotói régóta a kedvenceim közé tartoznak az indafotón és ebből az interjúból kiderült, hogy lelkének szépsége semmiben nem marad el a fényképei szépsége mögött, ami nem is lehet másképp, hiszen a fotók a lélekben születnek meg.

kisklau 2012.02.19. 09:00:16

@Réka ‎: Nagyon kedves vagy Réka. Köszönöm szépen. Szívből örülök, hogy a képek mondanivalója kellő képen érezhető, és okozhatok kellemes pillanatokat másoknak is :)

kisklau 2012.02.19. 09:05:01

Egy véletlen során (bár ugye véletlenek nincsenek) Szénási Ferenc művész úr meglátta egyik fotómat. Azóta szinte minden megjelenésemet érdeklődve figyeli.

A minap az indafotós galériámhoz írt egy megnyitót. Gondoltam, hogy ide bemásolom, mert a lehetőséget itt kaptam, hogy a képeimet közzé tegyem :

Szénási Ferenc
Már sokan kérdezték tőlem, ki is az a Pölcz Klaudia. Ám amikor válaszolni szeretnék akkor nem tudom egy mondatban megfogalmazni a választ. Ő nem egyszerűen egy amatőr fotós a sok közül, hanem Ő olyan amatőr fotós aki profikat meghazudtoló módon, rendkívül színesen és érdekes látószögből látja a világot. Amikor megláttam az első fotóit, szinte azonnal tudtam, hogy különleges tehetség bújik meg a háttérben. Tudtam hogy Ő az a fotós akinek a színvilága és a látásmódja nagyon közel áll az enyémhez. Nagyon kifejező látványban az amikor egy szál virág sem kevés és egy rendkívűl gazdag táj sem sok. Könnyedén tudom átültetni grafikai munkáimba a fotóit.
Szinte csak tovább kell gondolni azt a világot ami a képein átsugárzik. Az élettelen kövek életre kelnek, a kompozíciók megelevenednek, a színek átsugároznak és ezáltal olyan pozitív légkört teremtenek, aminek hatása alól egyszerűen nem tudja kivonni magát az ember. Termékenységét jól jellemzi, hogy az Indafotón már 2000 fotójában gyönyörködhetünk. Legyen ez a pár sor egy 2000 darabos virtulis kiállítás megnyitója.
indafoto.hu/kisklau/collections
süti beállítások módosítása