Indafotós sztorik - Pingu

2012.02.19. 08:00 WadWanda 20 komment

Az emlékezetes Indafotós sztorik első mesélője Pingu. Aki kérésemre megosztotta velünk egy élményét.

 

Van Stockholmnak egy -azt hiszem mondhatom, hogy híres - vidámparkja a Gröna Lunds Tivoli. Nem egy nagy vidámpark, de tele van olyasmivel amit szerintem a spanyol inkvizíció zavarbaejtően nagyszerűnek titulálna. A zavart az okozná, hogy emberek fizetnek azért, hogy kilőjjék őket egy rakéta sebességével, hogy aztán szabadeséssel közeledjenek ismét a föld felé. A másik zavarokozó az a hullámvasút lehetne amit végülis kipróbáltam...

Már amikor ment fölfelé tudtam, hogy nem kellett volna beülnöm. Iszonyatosan féltem. Kb. 15 méter magasan közöltem is az Emberrel, hogy meggondoltam magam én most inkább kiszállnék. Az a rohadt dög vasút meg még mindig fölfelé ment.. azután amikor úgy éreztem, hogy már elértük a sztratoszférát is, lezúdultunk a föld felé. Az volt a szerencse, hogy már sötét volt, így nem érzékeltem annyira, hogy milyen magasan vagyunk, de gondolom világos és tiszta időben ellátni Helsinkiig is.. .
A vasút lezúdulás közben belerohant egy sötét alagútba, de előtte még csináltak mindenkiről egy fényképet, pont mielőtt beért volna. Ekkor a földtől kb. 3 méterre voltunk
, egy kicsit jobban éreztem magam. Nem sokáig. Rögtön ezután csigavonalban mentünk fölfelé úgy, hogy érzésem szerint félig kilógtam az ülésemből. Tudtam, hogy még soha senki nem esett ki ezekből az ülésekből de abban is halál biztos voltam, hogy én leszek az első.
Woody Allen örökbecsű mondása, miszerint egy dugóhúzóba került repülőgépen nincsenek ateisták most értelmet nyert számomra...
Végre kiszállhattunk... emlékszem, hogy remegtem. Kifelé menet megnéztük a rólunk készült fényképeket. Ezt úgy csinálják ott a vidámparkban, hogy egy illetve több monitorra vetítik ki a képeket és kifelé menet aki kéri annak nyomtatnak belőle. Természetesen nem ingyen. Kíváncsian keresgéltük magunkat. Megtaláltuk a képet. Ember rajta volt, de mellette ahol én ültem, nem volt senki... Félelmemben annyira összehúztam magam, hogy egészen eltűntem. :)
Persze csak én éltem meg ilyen horrorisztikusan az egészet, Ember még vagy kétszer visszaült a hullámvasútra Ágival, kipróbálta a szabadesést, a kilövéssel kombinált szabadesést és még mittomén miféle pörgő, forgó akármiket.
Én eközben még soha nem örültem annyira annak, hogy egy padon ülhetek.

Pingu: Gröna Lund Tivoli

Gröna Lund Tivoli

Pingu: Stockholm

 

Pingu: Stockholm

Pingu: Stockholmi látkép

Stockholmi látképek

 

Köszönöm a sztorit!:)

Pingu további érdekes történeteit, bejegyzéseit A bolygó pingvin blogban olvashatjátok!

 

 

Emlékezetes sztorik Indafotósoktól, felhívás... Bővebben >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr624129777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.02.19. 09:25:26

Hehe erről a kilövős zuhanós megoldásról nekem is van egy rémtörténetem. Koppenhágában történt, hogy a lökött sógorommal felszálltunk egy ilyen zuhanós izére. A bejáratnál hatalmas tábla,rajta Biblia hosszúságú szöveg, hogy kiknek nem javasolt a játék használata, mivel nagyon igénybeveszi a szervezetet. De egy 21 éves csitrit ez hol érdekel? Kétszer mentünk rajta, a zuhanás előtti tehetetlen halálfélelem és a hősies túlélést követő adrenalinlökés nem is volt kellemetlen. Akkoriban idegenvezetőként dolgoztam és pár nappal később egy egyhetes buszos útra indultam. Első éjszaka, Drezdában szálltunk meg a csoporttal, éjjel iszonyú kínokra ébredek. A kórházban megállapították, hogy egy régóta csendesen növekedő veseskő rázódott ki a helyéről, az okozta a fájdalmat. A fájdalomtól és a morfiumtól félig eszméletlen állapotban dolgoztam végig az egy hetet, nem is emlékszem sok mindenre, csak a fogadkozásomra, miszerint több rázós meg zuhanós hülyeségre nem ülök fel :)

Mikrobi89 2012.02.19. 16:24:36

Na azért bátor voltál hogy felültél rá, még ha meg is gondoltad magad :) de végig mentél és túlélted :) Én rá se ülnék, sőt a közelébe se mennék... :D

DosaAndras 2012.02.19. 17:07:41

:))
Amikor Stockholmban voltunk szerencsére tél volt, így nem működött... :)
Viszont most jól átnézem a stockholmi fotóidat! :)

kisklau 2012.02.19. 18:18:35

A sztorit jó volt olvasni a stílusa miatt, de még így is néha összeszorult a gyomrom, ha csak picit is bele mertem gondolni milyen érzés lehetett...
A képek nagyon klasszak :)

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.02.19. 19:15:24

Te jó ég, nekem már az olvasástól is tériszonyom lett. :( Kizárt, hogy én ilyen helyzetbe kerüljek :O

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2012.02.19. 20:02:16

@Réka ‎: Emlékszem erre sztoridra, régebben olvastam a blogodban. Borzalmas lehetett.

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2012.02.19. 20:04:57

@kisklau: Köszönöm! A szabadesés továbbra sem a hobbim. :)

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2012.02.19. 20:07:16

@vlm_: A szomszédos szigeten is hallani a sikolyokat... :)

cerezo 2012.02.19. 21:05:35

Jó kis sztori, a mosoly mellett még a hideg veríték ült ki az arcomra... Senki nem tudna rávenni, hogy ilyen masinára üljek!
A fotókhoz pedig gratulálok!:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.20. 00:36:27

Hehe, király.Na majd eccer én is kinézegetek arrafelé.Így közeledvén a 40-hez, már én se vagyok biztos benne, hogy felülök, a lányom meg még kicsi ehhez, de majd meglátjuk...Münchenben az Oktoberfesten jártam hasonlóan sz@rul, úgy rám préselték azt a biztonsági izét (beülsz, és föntről lefelé rádhajtanak egy ilyen szivaccsal burkolt, alakra hajlított karvastagságú vasrudat), hogy frankón fulladozni kezdtem a második percben...Mert hogy az ülőhely átlagméretű emberekre van tervezve, nem az én akkori 100kg/2 m-es kis figurámra.Ez a Fünfe Lupe vasút nem megy magasra, csak éppen csinál 5 hurkot (ez a neve), mint az olimpiai ötkarika, meg a hosszanti, előre-hátra tengelyén megfordul vagy 5x360 fokot...Szóval érdekes tud lenni az is, még józanul is.És ha jól emléxem, akkor nem is rajta ülünk a vasúton, hanem fentről lóg le az egész miskulancia, mint egy sífelvonón/libegőn.

Evaneni 2012.02.20. 05:07:31

Pingu: en ezeket a masinakat _nezni_ sem birom:)

Evaneni 2012.02.20. 05:08:36

@cerezo: azert majd egyszer lesz valaki biztosan...a gyereked:)

cerezo 2012.02.20. 06:25:20

@Evaneni: Igazad van, soha ne mondd azt, hogy soha! De nem tudom, mivel tud majd rászedni...:))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.02.20. 08:04:14

@geegee: imádom a hullámvasutakat, szívfájdító volt olvasni :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.21. 06:37:01

@Réka ‎: Na, egyszer látogasd meg a térséget, nagyon jó, főleg, ha még nem voltál
süti beállítások módosítása