Indafotós sztorik - tacsifoto

2012.03.25. 10:00 WadWanda 53 komment

 

Egy szép tavaszi vasárnap elhatároztam, hogy autóbusszal elmegyek Harkára, ami az egyik legközelebbi település városunkhoz. Egy darabig ott kószáltam, de megpillantottam az osztrák területen lévő szélturbinákat és mivel már régóta izgatta a fantáziámat, elhatároztam odamegyek, megnézem és lefotózom ezeket az érdekes szerkezeteket.
Rögtön el is indultam, természetesen gyalog. Térkép nem volt nálam, hisz nem terveztem nagy kirándulást, de láttam, ha átgyalogolok a legközelebbi osztrák faluig (Deutschkreutz) a település határában máris elérem az óhajtott szélturbinákat.
Jó ütemben mentem. Első komolyabb akadály a határon folydogáló bővizű patak volt, amin átkelni képtelenség volt. Elindultam a patakfolyás irányába, és kb. 20 perces gyaloglás után találtam egy kőhidat, amin végre át tudtam kelni. Egy óra gyaloglás után elértem az osztrák falut, de a baj az volt, hogy onnan nem is lehetett látni a turbinákat. Ezért a falu mögött húzódó magasabb dombra másztam, és megállapítottam, hogy vágyam tárgyai nem ott vannak, hanem a következő domb mögött.

 

tacsifoto: Szélturbinák Ausztriában 2.

 

Megsaccoltam, ha jó tempóban megyek, fél óra alatt elérem azt a távolabbi dombot és már ott is vagyok. Számításom jól bevált, mert fél óra alatt tényleg elértem a következő dombot, de ott tudtam meg, hogy nem ott, hanem a következő domb mögött vannak. És ez így ment délután öt óráig, mindig egy újabb domb került elő. A józan ész már azt mondatta velem, hogy vissza kell fordulnom, hisz az utolsó busz nyolckor indul Harká¡ról, de a kíváncsiság űzött-hajtott tovább.

tacsifoto: Harka - kora tavaszi tájkép

Fél hatkor végre elértem azt a fennsíkot, ahol ezek a hatalmas, csodálatos turbinák álltak. Nagyon fáradt voltam és komolyan aggódtam is a visszaút miatt, hogy időben visszaérek-e, de mégis elkezdtem fotózni, majd futólépésben visszaindultam. A visszavezető utat keresgélni szerencsére már nem kellett. Annyira fáradt voltam, hogy csak az akaraterőm hajtott tovább. Hosszú-hosszú futás-sietés, gyors menetelés után valóban elértem az utolsó buszt, de alig volt erőm felmászni a rá, majd a végállomásnál alig tudtam leszállni a fáradtságtól. A lábaim mintha ólomból lettek volna.

 

tacsifoto: Szélturbinák Ausztriában 1.

 

Másnap, még mindig fáradtan elővettem a térképet és kiszámoltam, hogy körülbelül 30 kilométert tettem meg, ebből tizenöt kilométert félig-meddig futva.

Tanulság: a szélturbinák mindig jóval messzebb vannak, mint amennyire hisszük.

 

Emlékezetes sztorik Indafotósoktól, felhívás... Bővebben >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://indafoto.blog.hu/api/trackback/id/tr814338072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tacsi világa 2012.03.25. 12:10:00

Wanda, köszönöm, hogy hozzásegítettél a szélturbinás sztorim megjelenéséhez.

*amari 2012.03.25. 17:03:30

Jó kis kirándulás lett, a képek is szépek.

Szentpeter 2012.03.25. 17:45:09

Ezért is örülök ennek a történetnek mert kiderül hogy ha valamit lefotózunk, az mögött kemény munka van legtöbbször...
Nem csak kilométerekben számolva...

Tacsi, elszánt voltál... szép képek..

cerezo 2012.03.25. 17:48:36

Hát ez enyhén szólva szórakoztató történet...:))
Az ilyen emlékezetes, valamiért különleges történeteket az ember soha nem felejti el, és az útközben készült képek talán kedvesebbek is lesznek számunkra, mint amikért nem kellett annyira megharcolni.:)
Jó, hogy elolvashattam ezt a számomra (Neked akkor biztos nem volt az...)vidám élménybeszámolót!
Nem könnyű "sport" a fotózás...:))

WadWanda 2012.03.25. 18:09:04

@tacsifoto: Nagyon szívesen, és remélem még több fotós megosztja velünk a sztorikat és a közben készült fotókat.

Tacsi világa 2012.03.25. 18:18:17

@*amari: köszönöm a hozzászólásodat, tényleg jó kis kirándulás volt. Olyan kalandos, az elején a felfedezés öröme borzolta a fantáziámat, ami a további dombok láttán csak fokozódott.
A kiruccanás végén a versenyfutás az idővel jól felvitte az adrenalinszintemet.
De a rossz jóvá válik amikor visszatekintünk. Nem adnám semmiért ezt az élményt.

Tacsi világa 2012.03.25. 18:23:56

@Szentpeter: nagyon köszönöm, hogy vetted a fáradságot és elolvastad a kis történetemet. Igazad van abban, hogy sok fotó mögött néha kemény munka van, néha nem is gondolnák, mennyi.... de ettől olyan nagyon szép az élet és a fotózás.

Szentpéteri: gyakorlott túrázó vagyok, de nem tájfutó:)))) A végső teljesítményt a busz indulási ideje hozta ki belőlem.:))))))
Köszönöm a dicséretet.

Tacsi világa 2012.03.25. 18:28:15

@cerezo: nagyon örülök, hogy a történet elnyerte a tetszésedet.
A dolog humora: azért tértem át a versenyszerű és erős túrázásról a fotózásra, hogy továbbra is mozoghassak, járhassam a várost, erdőt-mezőt és a nekem kedves tájakat, de most már kényelmesebb tempóban.
Ki gondolta volna, hogy még nagyobb teljesítményre ösztönzött a fotós kíváncsiság?

ági mama 2012.03.25. 19:16:28

Tacsi, élvezettel olvastam a fotós sztoridat. Csodállak azért, hogy egyedül is képes vagy egy ilyen útnak neki indulni.
Gyönyörű képeket készítettél!
Végül nagyon jól sikerült "kis" kirándulás volt és az is biztos, hogy soha nem fogod ezt az élményt elfelejteni.
Wandának köszönet, hogy sikerült ezt a kedves kis történetet megosztani velünk.

Tacsi világa 2012.03.25. 19:49:17

@ági mama: köszönöm, hogy idelátogattál és elolvastad a kis történetet. Ezt az élményt nem fogom elfelejteni.
Az tévesztett meg, hogy Harkáról úgy látszott, mintha egész közel lennének ezek a masinák. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen hatalmas építmények. Még egy átlagos templomtoronynál is magasabb. Lélegzetelállító élmény alatta állni.

Megint tervezek egy szélturbinás túrát, ezúttal Magyarországon, Sopronkövesd határában. Az nem lesz ennyire messze és térkép is lesz nálam:))) Ja és keresek egy útitársat is magamnak.

csiri40 2012.03.25. 20:10:09

csiri40: Mivel elég régóta ismerlek, tudom, hogy nagy turista vagy - (voltál ?!? )és egy-egy túra alkalmával sok-sok kilométert tettetek meg, főleg erdei utakon, ami önmagában is nehezebb terep, de nem voltál egyedül. De amire ezúttal vállalkoztál, az szerintem felülmúlta önnön magadat .... járatlan úton, egyedül, még csak nem is szórakoztató .....Te olyan voltál, mint az ősmagyarjaink, akik a szarvas után eredtek.Mindig messzebb és messzebb mentek és a szarvas csak ficánkolt előttük. El is tévedtek, azaz eljutottak ide a Kárpát medencébe. Neked szerencséd volt, hogy estig hazaértél. De kilúdbőrözök arra a gondolatra, ha nem jössz haza estig és kerestetni kell....... Hát Tacsikám, a fotóid szépek és klasszak, de ilyen áron azt hiszem nekem sohasem lesz fotós élményem, én ennél nyuszibb vagyok.....

Zsazsa anyó 2012.03.25. 21:33:10

Élvezettel olvastam történetedet!Megérte
a nagy túra, mivel szép fotókat készitet-
tél. Örülök, hogy megosztottad velünk!
A képről mindig eszedbe fog jutni, hogy
mennyit gyalogoltál, futottál erőn felül.
A tervezett újabb turbinás túrád legyen
könnyebb!! Várom a fotókat!

Tacsi világa 2012.03.26. 06:15:00

@csiri40: Nagyon köszönöm, hogy idelátogattál a blogra és elolvastad a történetet.
Hát igen, ma már nem tudnék olyan túrákat tenni, mint korábban (meg sem írom hány éve) mikor teljes menetfelszereléssel 20-30 kilométereken át jártuk a hegyeket, hogy a következő szálláshelyünkre érjünk. Másrészt hülyeségben mindenképpen felülmúltam önmagamat))

Az út amit megtettem, egy népszerű kerékpárrút „A bor útja” Sok kerékpárossal találkoztam. Teljesen egedül talán csak a patakparton voltam, mikor a hidat kerestem.

Az ősmagyaroknak nem volt vezérlő csillaguk egy pár óriás szélkerék képében, ami Deutschkreuzot kivéve mindenhonnan jól látható, még Sopronból is. Ez volt az iránytű. Csak a távolság volt meglepő és a szélturbinák nagysága. Csiri, ha mással nem, fogok egy taxit, és méregdrágán ugyan, de hazakerültem volna. Rossz pénz nem vész el.

Köszönöm a dicséretet és a látogatást.

Tacsi világa 2012.03.26. 06:29:57

@edaniel: különösen nagy öröm, és sokat jelent számomra, hogy elolvastad a sztorit. Köszönöm.
Akkor nem elszántnak éreztem magam, inkább csak valami kényszer űzött-hajtott, hogy ezt az utat megtegyem. Gyakran voltam így, ma már egyre ritkábban, legalább is mindig keresek társat magam mellé.

Tacsi világa 2012.03.26. 06:34:39

@Zsazsa anyó: Örülök, hogy meglátogattad a blogot és elolvastad a kalandos fotózásom történetét. A következő turbinás utam nem lesz ennyire kalandos. Sopronkövesden „hátországom” van, nem is olyan régen még a munkám is odakötött, sokszor el kellett oda mennem és a volt munkatársaim még ott dolgoznak. Ők majd segíteni fognak.
Legalább is ebben reménykedek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.26. 07:49:43

Hagy oszlassak el egy tévedést: ezek nem szélturbinák, hanem ventillátorok.Ha bekapcsolják (áram alá helyezik őket) akkor elkezdenek forogni.Általános céljuk a vidék klimatizálása lenne, már ahol van elég.Pl Dániában a tengerben állnak harmincasával, a komphajón ennek megfelelően viharos szél fúj mindig.
Csak hogy mindenki tisztán lásson... :P

Amúgy ilyesmi túránk nekünk is volt, szerencsére nem ekkora, mert sokkal hamarabb feladtuk.Ilyen égre vetített reflektor-diszkófény lámpáját akartuk megkeresni a Balaton mellett, egy nyári estén, csak úgy érdeklődésből, meg poénból.Mert hogy ááá, csak itt lesz pár háznyira, olyan közel van.Aha.Egyik faluból átgyalogoltunk a másikba és még túl kellett volna menni a közeli városba, valszeg.Na, ott szépen megfordultunk, annyira nem is érdekes az a reflektor... :-)

Ilds. 2012.03.26. 08:31:17

Én is nézlek mindig!!! Átéreztem az izgalmadat... de megérte! Tényleg becsapó sokszor a látvány, hogy közel vannak a szélturbinák, párszor buszból fotóztam arrafelé, de sajnos a busz nem állt meg... :)

Tacsi világa 2012.03.26. 11:41:35

@geegee: nem vagyok egy műszaki ember, de meg voltam győződve, hogy ezek áramfejlesztő turbinák, különben miért helyeznék el őket direkt szélcsatornás helyeken? Persze ezen nem is igen gondolkodtam eddig.

Jó lehetett a Ti sztoritok is. Ti is közelebbinek hittétek ezeket az "izéket" mint a valóság.

Köszönöm,, hogy elolvastad és külön köszönöm a hozzászólást is.

Tacsi világa 2012.03.26. 11:47:08

@Ilds.: nagyon köszönöm, hogy figyelemmel kíséred a képeimet. Ezentúl én is ezt teszem a Tiéddel. Meg foglak keresni az indán.

Én Évanéni propellerek című képeitől kaptam gusztust ezeknek a fotózására.
Hát igen, a busz nem áll meg, ezért jóval érdekesebb gyalog bejárni a tájat, ott áll meg az ember, ahol akar. Persze a személykocsi sem rossz, már akinek van.
Köszönöm, hogy idelátogattál a blogra, elolvastad és még hozzá is szóltál.

Evaneni 2012.03.26. 14:53:45

Tacsifoto: a torteneted remek pelda arra, hogy mi mindent vagyunk kepesek megtenni egy jo foto kedveert! Orulok, hogy kedvet csinaltam ehhez a turahoz,mint nagy "propeller" rajongo,(eleg kevesen ertik meg:)).
Jo egeszseget es sok szep setat kivanok!

csiga32 2012.03.26. 15:33:05

Szerintem a geegee-nek nincs igaza, ezek áramtermelő turbinák. Te meg Tacsi nagyon merész, kitartó és remek fotós vagy.

Puffancs1 2012.03.26. 16:14:32

Le a kalappal, hogy ekkora túrát tettél meg, én is kedvelem a "propellereket", de nem gyalogolnék értük ennyit ... így nemcsak a képekért, de a kitartásodért is dicséret illet!!!!

Puffancs1 2012.03.26. 16:22:14

@geegee: Nem is igaz - ventillátorok ugyan, de nem klimatizálnak, hanem az óriások hajszárítói :-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.26. 16:33:57

@tacsifoto:

Tavaly rá kellett jönnöm, hogy bár évek óta járunk Sopronba, még nagyon sok felfedezésre váró, megmászandó, meglátogatandó hely van a környékem. Álltam már pellengéren, voltam gyapjas simogatón, naposbárány hurcoláson, Sörházdombi kilátón többször is. :)
S még mindig van mit felfedezni arra felé!
Bár most áprilisban a soproni haverokkal Kecelre szervezünk ottalvós medvesimogatós, vaddisznókergetős, haditechnikai parkot látogatós hétvégét. :) :)

Tacsi világa 2012.03.26. 17:35:40

@Evaneni: köszönöm, hogy idelátogattál hozzám, hogy elolvasd a kis történetemet. Még mindig lelki szemeim előtt látom a gyönyörű propelleres képeidet. Nagyon tetszettek. Az keltette fel a kíváncsiságomat, hogy én is fotózzak ilyet. Az enyémek meg sem közelítik a képeid szépségét. Mentségemre legyen mondva, hogy akkor ismerkedtem a vadonatúj digi gépemmel, ami ekkoriban még elég talányos volt számomra. Mostanra már összeszoktunk, úgy hogy jöhetnek az új propellerek.

Tacsi világa 2012.03.26. 17:42:54

@csiga32: szia Gabi! Örülök, hogy idetaláltál a blogra. Nagyon köszönöm a dicséretet és örömmel bezsebelem, bár ha az itteni fotókat nézem, még sok-sok tanulnivalóm lenne, ha volna rá időm.

Közben rájöttem, hogy geegee egész biztos, hogy viccelt, már csak azért is, mert a mondókája végén ott van az a huncut P betű.

Tacsi világa 2012.03.26. 17:46:57

@Puffancs1: Szia Puffancs! Rettentően örülök, hogy itt is megtaláltál.
Az igazsághoz tartozik, hogy én propellerek nélkül is szívesen gyalogolok akármennyit, ezt csiga32 (barátnőm és turistatársnőm) és Csiri40 (barátnőm és volt kolléganőm) igazolhatják. Ha nem ezért gyalogolok, akkor azért. Én vagyok a magyar Gyalogkakukk:))))
Látod a lejtméreti táblákért is mit meg nem teszek.

Tacsi világa 2012.03.26. 17:53:52

@Mityu: Szia Mityu! De örülök, hogy bejelentkeztél. Azt hiszem, utoljára a Gyógygödör kocsmában jártunk virtuálisan.
Hát igen: olyan nincs, hogy mindent lásson az ember, de tényleg törekedni kell rá. Újra, meg újra el kell jönni Sopronba. Én például ma ismerkedtem össze Sopronban egy olyan híddal, ahol még sosem jártam. Ezt add össze! Azt hittem, mindent tudok.
A keceli programotok jól hangzik, bár medvesimogatást azt hiszem nem mernék vállalni.
A kérdésem az, hogy a vaddisznó kergetne Téged, vagy Te őt? Mert nem mindegy. :))))))))
Biztos jó mulatság lesz, majd írj róla egy jó kis sztorit, had részesüljünk az élményekben.
Köszönöm, hogy elolvastad viszontagságos kalandjaimat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.27. 09:31:34

@tacsifoto: @csiga32: Heheee, de jót mosolyogtam...Bocsássatok meg, természetesen csak vicceltem, de úgy látszik komolyra sikeredett... :-)))

@Mityu: hol lehet Kecelen medvét simogatni?Ez engem érdekelne...Bár lehet, hogy a medve simogatna engem... Mondjuk olcsón nem adnám a bőrömet, meg kéne küzdjön velem... :-)

Tacsi világa 2012.03.27. 10:42:36

@geegee: Én még azt sem tudom (szégyenszemre), hogy hol van Kecel.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.27. 14:45:24

@geegee:

Remélem nem lesz. Csak tippöltem, hátha a Gemenci erdőben még fellelhetőek ilyesmi állatritkaságok. Nézünk valami málnást és aki bundába majszolja a gyümit azt megsimogassuk jól. Mondjuk én is inkább arra tippölnék, hogy visszasimogatna... :))

@tacsifoto:

Szekszárdtól pár kilométerre, Budapesttől délre fele. Baja felett... :)

zsüzsü 2012.03.27. 15:42:41

Nagyon örülök, hogy benéztem... kellemes párbeszéd..:)))
Nem tudom, Tacsi, de mindig féltelek egy kicsit...:))) Talán azért, mert nem vagyok lelkes túrázó...:))
Néha kimegyek a balkonra fotózni:)))), de tudjuk ez is veszélyes, mert balkonostul bárki fejére eshetek,, idézve Kabos Gyulát szabadon...:DDDD
Minden esetre nagyon kedvelem a képeid, és hogy még mindig, ezer kaland után... épségben vagy:)))

zsüzsü 2012.03.27. 15:43:32

Jaaaa, és természetesen gratulálok!!!

Tacsi világa 2012.03.27. 19:22:17

@zsüzsü: köszönöm a kedves sorokat. Az élet a legveszélyesebb dolog a világon, mindig halállal végződik. Így kell hozzáállni.
Félteni nem kell engem, mert iszonyatos akaraterőm van (még mindig, pedig már sokat hanyatlottam). És még mindig van bennem kalandvágy, azt majd egyszer külön kell agyonverni.
Amúgy jól esik, ha féltenek, de nem szabad túlzásba vinni az aggodalmat.
Köszönöm a gratulációt, de nincs mihez, mert számomra öröm a fotózás.

Tacsi világa 2012.03.27. 19:28:25

@Mityu: attól függ, mikor mentek. minden esetre tanácsos lesz egy bödön mézet magaddal vinni, hátha nem lesz még málna. És amíg a mackó a mézet nyalogatja, akár simogathatod is. Talán nem simogat vissza....
Minden esetre legbiztonságosabb az lenne, ha egy erős kerítés lenne köztetek....
Amúgy nem hiszem, hogy a gemenci erdőben élnének mackók. Nem szeretik a mocsaras árterületeket, inkább a sziklás, hegyes, erdős vidéket. Rokonaim, akik Kanadában élnek, a hegyek közötti nyaralójukba mindig visznek riasztó pisztolyt, mert a medvék több kilométerről megérzik a kajaszagot. Beprotezsáljanak az ottani medvékhez? Protekcióm van arrafelé.

Tacsi világa 2012.03.27. 19:35:06

@tacsifoto: Egyik alkalommal a kanadai autópályán mentünk a helyek közé. Jó ideje mentünk már, mikor nekem hogy úgy mondjam, a reggeli tea és kávé már kikívánkozott. A kocsi félrehúzódott és megállt egy folyócska partján. Én kiszálltam és elkezdtem lefelé mászni a sziklákon és bosszankodtam, hogym ég mindig "látszom". Mikor végre leértem, a sofőr letekerte a kocsi ablakát és lazán leszólt:
-Tacsika nem tudom mondták-e már, hogy itt grizzlyk is vannak?

Mit mondjak? Két másodperc alatt újra bent ültem a kocsiban és meg se nyikkantam, míg el nem értük a célunkat, a hegyi nyaralót.
Ez az én kanadai medve kalandom.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.27. 22:25:55

@tacsifoto:

"Beprotezsáljanak az ottani medvékhez? Protekcióm van arrafelé."

Igen!Igen!Igen!Igen!Igen!Igen! :D

"-Tacsika nem tudom mondták-e már, hogy itt grizzlyk is vannak? "

:D :D :D :D

zsüzsü 2012.03.27. 22:35:11

Grizzly....:DDDD
Ne izgulj, Tacsi,, nem aggódom magam érted agyon,,, minimum egy grizzly kell már, hogy igazán féltselek:DDDDD
Azzal a "Tacsikám" sofőrrel én is túráznék, miután helyreállna az életműködésem, biztos nevetőgörcsöt kapnék...:DDDDD

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.28. 03:41:40

@Mityu: Ahha, értem.Aszittem tudsz ott valami vadaskertet, vagy ilyesmit.
Igen, ezek a prémes jószágok ilyenek...
:-)

Mondjuk elsőre én is Bp keleti agglomerációjában gondoltam Kecelt, de aztán rájöttem, hogy az Pécel...cel-cel, végül is majdnem mindegy... :D
De persze az is igaz, hogy egy guglimapszot sem ördöngösség megnyitni...
Aki nem ismerné, remek térképek és műholdas képek is vannak, meg lehet keresni a propellerek helyét, útvonalat tervezni, stb...: maps.google.hu

Tacsi világa 2012.03.28. 17:07:17

@Mityu: Van egy jó hírem számodra! Délben sikerült telefonos kapcsolatot teremteni Maci Lacival. Örömmel vár, azt üzeni Neked, kanadai idő szerint holnap este vár Calgaryban, a "Málnázó a vidám medvebocshoz" című Mc. Donalds falatozóban. Cím: Maci Laci barlangja, jobbra a harmadik mamutfenyőnél.
Remélem ott leszel!

Program is lesz: elmentek lazacra halászni (derékig a gyorsfolyású hegyi patakban. Csak kézzel engedélyezett a halászat) , utána jávorszarvas vadászat. Záró program, a nap fénypontja. vadászat a Sziklás hegység legnagyobb grizzlyjére. Ez a program két részből áll: először ti vadásztok a medvére, után ő rátok:))))))

Tacsi világa 2012.03.28. 17:10:43

@zsüzsü: Hát az tényleg haláli egy pasi volt, ráadásul nagy bohém.

Olyan aranyköpései voltak, hogy sírtam a nevetéstől. A srác itt orvostanhallgató volt, majd Kanadába ment és taxisofőr lett.

Tacsi világa 2012.03.28. 17:17:48

@geegee: akkor akár Máriacell is lehetne, egy kevés helyesírási hibával. Ott tényleg lehetséges a medve, úgy tudom, a balkáni háború idején a jugoszláv medvék átszöktek Ausztriába. Hiába, egy semleges országban még a medvéknek is jobb.

Ó, a propellerek helyét most már nem kell a gugliban keresgélnem, minden zsigeremben érzem, merre van:)))))

Az útvonal tervezésről már hallottam ezt-azt, de ki keresgél a műholdon ha eredetileg csak sétálni indul....Nem?

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.28. 17:55:40

@tacsifoto:

Maci Laci? Juhúúú! :D
Már összecsomagoltam, irány a reptér... :)
Jó kis piknik lesz én már érzem. Amolyan túlélőshow. :)

"Az útvonal tervezésről már hallottam ezt-azt, de ki keresgél a műholdon ha eredetileg csak sétálni indul....Nem?"

A telefonomba lévő GPS viccel meg rendszeresen. Legutóbb Veszprémbe menet apró történet:
Közeledek egyik kereszteződéshez, előtte az útbaigazítós zöld táblán ki van írva: Veszprém ===>
Megszólal a GPS hangja:
- A következő lehetőségnél forduljon balra. :)

Tacsi világa 2012.03.28. 21:33:44

@Mityu: Jó sztori a GPS-el. Szóval ennyit ér.(néha) Én jobban bízok a térképben és a saját tájékozódó képességemben.Eddig még mindig visszataláltam, annál inkább, mivel vizsgázott túravezető volnék (vagy valami ilyesmi) Hegyi túrákat is vezethetek.
Most már nem vállalom.

Vissza a medvékhez: ha mindezt túlélted, akkor egy hét múlva találkozunk Banffban, ahol repülőre szállunk és megnézzük a jegesmedvék és narválok birodalmát. Ott is van ismeretségem.:)))
Személyesen olvastam Knud Rasmussen Thulei utazás című könyvét. Kérdés, hogy tudsz-e kutyaszánt hajtani? Ez nagyon fontos kérdés. Addig nem is írom tovább.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.28. 23:28:49

@tacsifoto:

"Kérdés, hogy tudsz-e kutyaszánt hajtani"

Még nem. De egyszer élünk, nem igaz? De akkor nagyon! :)
Kutyahaverjaim viszont vannak. :)

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2012.03.28. 23:51:02

Nagyon jó fotók! és csodálatos környezet! Szerencsés vagy! :)
ui: ennyi gyaloglást simán bevállalnék ezért! ;)

Tacsi világa 2012.03.29. 06:20:56

@Mityu:
".....De egyszer élünk, nem igaz?..."

Az előző életemben én is azt hittem:))))

Tacsi világa 2012.03.29. 06:26:54

@Zsolt_T3:
Köszönöm a kedves sorokat. A környezet -különösen az a fennsík - tényleg csodálatosan szép és romantikus. A jó levegő miatt az osztrákok előszeretettel "Nordic-walking" -oznak ott.

Ennyi gyaloglás tényleg bevállalható számomra is, de nem futólépésben:)))))

Hát a képek lehettek volna jobbak is, de mentségemre legyen mondva, vadi új volt a fényképezőgépem, és akkor ismerkedtünk össze egymással.....

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2012.03.29. 06:36:27

@Mityu: biztos kétbalkezes a telefonod GPS-e! :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.29. 16:40:41

@Zsolt_T3:

Dzsípíesz alkot rendesen érthetetlen történeteket. Pl. Budapesten ismeri az X utcát, ismeri a 10-es házszámot, de az 1-et nem. Na most kicsit gondolkodjunk, ha van egy utca, és van 10-es házszám, akkor logikus: van 1-es is. :))

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2012.03.29. 18:42:58

@Mityu: nekünk logikus, de ez csak egy rohadék robot! :D
süti beállítások módosítása